![]() |
Wat is het "niet racisitisch" woord voor neger ?
Volgens mij is er niets mis aan om het woord "neger" te gebruiken. Het woord "kleurlingen" vind ik wel racistisch klinken.
|
Melanineverrijkt persoon ?
|
Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden.
Ik vind aan het woord "neger" niks mis? Bepaalde personen storen zich daar wel aan, raar eigenlijk. Hangt er ook allemaal beetje van af, hoe je het naar iemands hoofd slingert. Mocht men het schrappen het woord "neger" schrap dan tegelijk ook "witte", "blanke" "bleekscheet" ... Mocht het nu nog Nigga, nikker of roetmop geweest zijn, tot daartoe die zijn niet zo deftig gekozen dan en komen meer racistisch over dan neger dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
"nigger" en "nègre" zijn/waren scheldnamen .. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ne zwette...
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Swanst-na nie-hé ! Iemand ne zwette of ne bruine noemen; dan zijt ge pas ne echte racist !
Als ik op café hoor dat ze van "dá zwet volk nie veel moeten êmme" dan is dat een ongegeneerde vorm van vrije meningsuiting. |
Persoon met raciale handicap
|
Citaat:
|
Maxiamaal gepigmenteerde
|
Volgens een Afrikaanse vriend, gewoon 'een zwarte'
|
Citaat:
Neger komt van de rivier de Niger, mensen die rond de Niger woonden. Ik zie daar niks rassies aan. Dit is weer een ding dat is overgevlogen uit politiek correct Amerika, daar moeten ze "black" zeggen. Nu ja, een "zwarte" dus, niet te verwarren met de zwarten van onder de oorlog, maar laat dat maar het probleem van de politiek correctelingen zijn. (vandaar de toenmalige heisa rond "zwarte" Van Bellingen. Blijkbaar komen die zijn adoptie ouders uit een zwart nest. Was iemand die dus zei : "door die zwarte wil ik niet getrouwd worden" nu rassies of niet? - Het bleken echter Turken te zijn die het gezegd hadden, en toen was de heisa ineens gedaan). |
Citaat:
Ik stem trouwens voor "pigmentgehandicapten" ;) |
Citaat:
|
Als ik hem/haar ken noem ik hem gewoon met zijn naam en/of voornaam, zoals een ander.
Als ik hem/haar niet ken, en ik moet hem aanspreken: meneer, mevrouw, zoals bij een ander. Als ik over hem/haar spreek zeg ik zwarte of neger; over aan ander zou ik bijvoorbeeld aziatisch type zeggen, europees, roodharig, donker van huid, blond van haar, sproeten, baard, snor, India's type, mulat, enz... Gewoon wat relevant is om iemand te beschrijven. Het is nooit uit te sluiten dat iemand met te lange tenen niet gelukkig is met een omschrijving. |
Citaat:
Je weetwel, die met zijn jeansbroek en zijn blauw hemd, neen niet Frans, niet Piet, niet Jef, niet Jeroen, neenee die met zijn Jeans, nee niet Karel, niet Brecht.... maar zeggen: hewel, die neger, d�*t is rassies. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be