Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Afscheid Flor Vanoppen (NV-A) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200542)

Descartes Jr 5 april 2014 21:39

Afscheid Flor Vanoppen (NV-A)

Sinds de zomer van 2013 weet Flor van Noppen dat hij aan MSA lijdt. Een ongeneeslijke neurologische ziekte waartegen nog geen behandeling bestaat.

In november legde hij daarom zijn ambt als schepen neer.

In de Kamer ijverde hij nog voor meer middelen voor onderzoek van deze ziekte door het doen aannemen van een resolutie. Bij de unanieme goedkeuring in de Kamerzitting van 3 april 2014 nam hij afscheid van de Kamer en het publieke politieke leven en kreeg een staande ovatie van de kamerleden.

Ik vond het een zéér emotioneel moment.

Het verwondert me dat dit nog niet aan bod kwam op Politics.be.

Nu ja, eigenlijk ook niet. Dit forum bulkt van gevoelloze betweters, opscheppers en advocaten. Het is dan ook een politiek forum.

Ik volhard om die gevoelloze ban te breken.

Witte Kaproen 5 april 2014 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7088190)
Sinds de zomer van 2013 weet Flor van Noppen dat hij aan MSA lijdt. Een ongeneeslijke neurologische ziekte waartegen nog geen behandeling bestaat.

In de Kamer ijverde hij nog voor meer middelen voor onderzoek van deze ziekte door het doen aannemen van een resolutie. Bij de unanieme goedkeuring in de Kamerzitting van 3 april 2014 nam hij afscheid van de Kamer en het publieke politieke leven en kreeg een staande ovatie van de kamerleden.

Nu ja, eigenlijk ook niet. Dit forum bulkt van gevoelloze betweters, opscheppers en advocaten. Het is dan ook een politiek forum.

Inderdaad de familie Van Noppen heeft al veel miserie moeten incasseren.
Hier past ons oprecht medeleven bij zoveel onrechtvaardigheid.

Demper 5 april 2014 22:03

Flor kan de pot op.

Als ze morgen bij een van uw ouders MSA vaststellen, kraait er geen haan naar.

Sterker nog, als morgen een van uw dierbaren sterft, betaal je successierechten.
De overheid als erfgenaam, gewoon schandalig.

Ik kan er dan ook geen zak om geven dat politiekers, net als gewone mensen, ziek kunnen worden of kunnen overlijden.

Pandareus 5 april 2014 22:09

Ik hoorde zijn reactie op radio 1, bij zijn afscheid. Als politicus kon hij me niet boeien maar ik heb respect voor iemand die met dergelijk ziektebeeld rechtop blijft staan en afscheid neemt. De meesten zouden dat in stilte doen, hij heeft het via dit signaal gedaan.

Descartes Jr 5 april 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7088212)
Flor kan de pot op.

Sterker nog, als morgen een van uw dierbaren sterft, betaal je successierechten.

Ik kan er dan ook geen zak om geven dat politiekers, net als gewone mensen, ziek kunnen worden of kunnen overlijden.

Voor één keer dat een bescheiden politieker het hele parlement (ten koste van zijn eigen leven) kan overtuigen tot een maatregel ten behoeve van elke burger vind jij het nodig je van je meest asociale kant te profileren.

Ga weg van mij, vuile Satan !

Descartes Jr 5 april 2014 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7088222)
Ik hoorde zijn reactie op radio 1, bij zijn afscheid. Als politicus kon hij me niet boeien maar ik heb respect voor iemand die met dergelijk ziektebeeld rechtop blijft staan en afscheid neemt. De meesten zouden dat in stilte doen, hij heeft het via dit signaal gedaan.

Ongevoelige ijsblok. Wie wil jij nog vertegenwoordigen ?

Demper 5 april 2014 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7088225)
Voor één keer dat een bescheiden politieker het hele parlement (ten koste van zijn eigen leven) kan overtuigen tot een maatregel ten behoeve van elke burger vind jij het nodig je van je meest asociale kant te profileren.

Ga weg van mij, vuile Satan !

Denk je nu echt dat ik ga huilen om iemand die ik niet ken?
En dan nog een politieker blijkt te zijn?

Descartes Jr 5 april 2014 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7088231)
Denk je nu echt dat ik ga huilen om iemand die ik niet ken?
En dan nog een politieker blijkt te zijn?

Mijnheer, u bent gewoon gevoelloos. Kruip in uw BMW, scheld uw buurman uit en f*ck yourself. U hebt geen enkele menselijke waarde. Te negeren grut.

Pandareus 5 april 2014 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7088226)
Ongevoelige ijsblok. Wie wil jij nog vertegenwoordigen ?

Je vergist je. Ik heb respect voor wat hij heeft gedaan. Onder die omstandigheden zou ik het waarschijnlijk zelf niet aankunnen of durven om publiek afscheid te nemen.

Demper 5 april 2014 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7088236)
Mijnheer, u bent gewoon gevoelloos. Kruip in uw BMW, scheld uw buurman uit en f*ck yourself. U hebt geen enkele menselijke waarde. Te negeren grut.

Ik ben inderdaad gevoelloos naar politiekers toe, dat klopt volledig.

Descartes Jr 5 april 2014 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7088241)
Ik ben inderdaad gevoelloos naar politiekers toe, dat klopt volledig.

Nee mijnheer, dit belangt misschien ook uw moeder of uw kind aan.

Of uzelf

Demper 5 april 2014 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7088245)
Nee mijnheer, dit belangt misschien ook uw moeder of uw kind aan.

Of uzelf

Als die onnozelaars van politiekers zo een emo-show nodig hebben om een resolutie goed te keuren, is het triestig gesteld.

Descartes Jr 5 april 2014 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7088252)
Als die onnozelaars van politiekers zo een emo-show nodig hebben om een resolutie goed te keuren, is het triestig gesteld.

Mijnheer, u bent hun kiezer en u komt dat hier bevestigen.

Demper 5 april 2014 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7088255)
Mijnheer, u bent hun kiezer en u komt dat hier bevestigen.

Hoe lang ga je hier eigenlijk nog blijven zeveren?

Descartes Jr 5 april 2014 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7088257)
Hoe lang ga je hier eigenlijk nog blijven zeveren?

Ik neem aan dat dat uw opperste graad van verdediging is. Spijtig. Ga dan maar wat zeveren bij Clint en 't Pallieterke. Gelijkgestemde debielen zonder hart. Adieu, domper.

giserke 5 april 2014 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7088212)
Flor kan de pot op.

Smerig ventje.

Demper 5 april 2014 23:33

En daar is de cavalerie van de N-VA...

giserke 5 april 2014 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7088327)
En daar is de cavalerie van de N-VA...

Liever dat dan kakkerlakken Demper?

Demper 5 april 2014 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7088334)
Liever dat dan kakkerlakken Demper?

Flor een kakkerlak noemen gaat mij te ver.

Gwylan 6 april 2014 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7088190)

Ondanks twee gelijkenissen met mijnheer Demper, al zijn het ongetwijfeld de enige, met name
• dat ik mijnheer Van Noppen niet persoonlijk ken
• dat ik niet behoor tot de cavalerie van de N-VA (of een andere partij, welke en waar dan ook)
rolt een traantje over mijn wang bij het bekijken van het videofragment waarin mijnheer Van Noppen op even moedige als waardige wijze afscheid neemt van zijn collega’s volksvertegenwoordigers.

Ik probeer dat traantje overigens helemaal niet te onderdrukken, en dat zou niet anders zijn als het niet om mijnheer Van Noppen ging, maar over eender welk ander medemens, en dus ook over bijvoorbeeld eender welke politicus of advocaat etc…etc… ongeacht of ik deze al dan niet bekwaam vind, of over eender welke opschepper of betweter, en zelfs over eender welke persoon wier gevoelens dermate versteend zijn dat hij/zij niet eens meer in staat is om mededogen te betonen voor een ernstig ziek of stervend mens.

Oprechte dank, mijnheer Descartes Jr. om bedoeld afscheid hier onder ons aller aandacht te brengen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be