Gwylan |
6 april 2014 00:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
(Bericht 7088190)
Sinds de zomer van 2013 weet Flor van Noppen dat hij aan MSA lijdt. Een ongeneeslijke neurologische ziekte waartegen nog geen behandeling bestaat.
In november legde hij daarom zijn ambt als schepen neer.
In de Kamer ijverde hij nog voor meer middelen voor onderzoek van deze ziekte door het doen aannemen van een resolutie. Bij de unanieme goedkeuring in de Kamerzitting van 3 april 2014 nam hij afscheid van de Kamer en het publieke politieke leven en kreeg een staande ovatie van de kamerleden.
Ik vond het een zéér emotioneel moment.
Het verwondert me dat dit nog niet aan bod kwam op Politics.be.
Nu ja, eigenlijk ook niet. Dit forum bulkt van gevoelloze betweters, opscheppers en advocaten. Het is dan ook een politiek forum.
Ik volhard om die gevoelloze ban te breken.
|
Ondanks twee gelijkenissen met mijnheer Demper, al zijn het ongetwijfeld de enige, met name
• dat ik mijnheer Van Noppen niet persoonlijk ken
• dat ik niet behoor tot de cavalerie van de N-VA (of een andere partij, welke en waar dan ook)
rolt een traantje over mijn wang bij het bekijken van het videofragment waarin mijnheer Van Noppen op even moedige als waardige wijze afscheid neemt van zijn collega’s volksvertegenwoordigers.
Ik probeer dat traantje overigens helemaal niet te onderdrukken, en dat zou niet anders zijn als het niet om mijnheer Van Noppen ging, maar over eender welk ander medemens, en dus ook over bijvoorbeeld eender welke politicus of advocaat etc…etc… ongeacht of ik deze al dan niet bekwaam vind, of over eender welke opschepper of betweter, en zelfs over eender welke persoon wier gevoelens dermate versteend zijn dat hij/zij niet eens meer in staat is om mededogen te betonen voor een ernstig ziek of stervend mens.
Oprechte dank, mijnheer Descartes Jr. om bedoeld afscheid hier onder ons aller aandacht te brengen.
|