![]() |
Kerk Steenveld wordt moskee
Het wijkkerkje van Steenveld wordt een moskee. Het schepencollege heeft hierover een principieel akkoord met de vzw Islamitisch Cultureel Ontmoetingscentrum. Bij het bisdom vallen ze uit de lucht. Het is de eerste kerk in Limburg die moskee wordt.
De wijkkerk is eigendom van de stad. Die kocht kerk en parochiaal centrum in 2010 van de kerkfabriek. Bedoeling was om het gebouw een sociale herbestemming te geven. Sinds 2003 gebruikte Rimo Limburg de lokalen al als uitvalsbasis voor het buurtwerk in de wijk waar vooral veel mensen van Turkse origine wonen. Rimo blijft trouwens in het parochiecentrum zitten. Het schepencollege heeft nu beslist om het gebouw niet te verkopen maar voor dertig jaar in erfpacht te geven http://www.hbvl.be/limburg/beringen/...dt-moskee.aspx :lol: |
Zo lang ze er maar geen minaret naast zetten....
|
Citaat:
|
Er zijn steeds minder kerkgaande katholieken en steeds meer moskeebezoekende moslims, logisch spel van vraag en aanbod.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou ok kunnen dat kerkgaande katholieken al eens een moskee bezoeken en dat ook moskeegangers al eens hun licht opsteken in een kerk... Bezoek Vilnius hoofdstad van Litouwen stad die een schat aan kerken en moskeeën bevat. |
Citaat:
|
De vzw Islamitisch Cultureel Ontmoetingscentrum betaalt hiervoor, dus ik zie het probleem niet. Wij betalen er alleszins niet aan mee. Wat mij betreft mogen alle religieuze gebouwen van de staat verhuurd worden, en het kan me niet schelen of dat aan katholieken, protestanten, moslims, joden of anarchistische kunstenaars gebeurt.
|
Citaat:
Zo een moskee, dat brengt enkel overlast met zich mee... |
Citaat:
En dus moeten we blij zijn dat we in de plaats duizenden islamgestoorden op onze nek krijgen die bereid zijn zelfs hun leven te geven voor iets dat gewoon niet bestaat... Logisch spel van gezond verstand en achterlijke godsdienst uit een vreemde regio zal je bedoelen! Dank U voor de pest en de cholera! |
Wie een beeld voor zich heeft van een kerk met toren enz. is totaal verkeerd. Het gaat gewoon om een zaaltje dat ooit dienst gedaan heeft als kerk, en nu al jaren dienst doet als wijkcentrum.
De journalist die het artikel schreef is een beunhaas. Correct was geweest als hij geschreven had dat een deel van wijkcentrum gebruikt zou worden als moskee. Maar met dat nieuws verkoopt ge natuurlijk geen kranten. In Maastricht doet al jaren een echte oude kerk dienst als boekenwinkel. http://vorige.nrc.nl/kunst/article18...ste_ter_wereld Zouden daar ook godslasterlijke boeken verkocht worden? Zou dat dan ook zo een internetreactie uitlokken? |
Citaat:
Nu, dat ze er maar van profiteren zolang er nog geld genoeg is om aan hen te besteden. Daarna... België = Zandbakistan! |
Citaat:
En bijhorende pensioen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had liever gehad dat ze er een bordeel van maakten. Wel, dat kan alsnog als in een toekomstig scenario de moskeeën leeglopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zal hun leren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be