![]() |
Welk soort mensen mag uit de boot vallen van de N-VA ?
Wie moeten we, sociaal ... bla bla ... laten vallen ?
De Wever laat het achterste van zijn tong zien, in Reyers politiek. Klik gerust door naar ongeveer drie kwart van het filmpje. (en kijk niet teveel naar de schone die naast hem zit, dat is slecht voor je bloeddruk). http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1933849 . . |
Ik denk dat je een verkeerde link hebt gepost.
|
Citaat:
Je kan op de link klikken, ( http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1933849 ) en vervolgens onderaan een ander fragment kiezen, namelijk "het filmpje van de nva, getiteld: Hoe ziet de N-VA de ideale samenleving?" Dan kan je naar minuut 3 doorklikken, als je niet alles wilt zien. . |
De druk in de endeldarm neemt met de dag toe.
Slaagt u erin ze tegen elkaar te houden tot 25 mei ? ;-) |
Citaat:
|
De n-va is net zo traditioneel als de rest ze zijn een voortzetting van de VU in haar mest salonfähige en PC dagen en ze regeren altijd en overal met..... ja wel die traditionelen.
|
Citaat:
Maar mogelijks bedoel je dat we op veel vlakken ouderwets zijn. Zo van 'verantwoordelijkheid'. . |
De Wever stelt zich te republikeins op naar mijn smaak. Originaliteitsprijzen zullen ze niet winnen met het filmpje, maar dat is bijzaak.
Ik moet wel toegeven dat deze uitzending van Reyers laat mijn kijk op de N-VA positief heeft veranderd. |
Citaat:
Ik verwijs niet graag naar de geschiedenis, maar nu doe ik het toch even: sedert het ontstaan van de koninkrijken, keizerrijken ... welk is de tendens? Is er één nieuw land, (en er zijn veel nieuwe landen bijgekomen) dat een monarchie kent? En in hoeveel landen is de monarchie verdwenen ten voordele van iets anders ? En was dat iets anders niet telkens het enige meer-democratische, want verkozen ... bla bla (de dictaturen tenzijde gelaten ... bla bla ...) Wat is dan de tendens ? Welke vrees moet er dan zijn voor de republieksvorm? Tenzij schrik om 'moderner' te worden, schrik van de normale evolutie ? . |
Citaat:
U denkt in termen van republiek als staatsvorm (ook een correcte invulling van het begrip uiteraard), maar ik doel op de republikeinse visie tegenover de liberale. Republikeinen zien een burger vooral als deel van een groter geheel, leggen nadruk op een gemeenschappelijke identiteit, gemeenschap gaat voor op het individu. Liberalen leggen de focus op het individu. Beiden gaan vaak gepaard met een afkeer t.o.v. de overheid en in de praktijk zijn ze vaak economisch liberaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zijn toch individuen... |
Om het verschil tussen de 2 te begrijpen, lees eens "Three normative models of democracy" van Jurgen Habermas
|
Citaat:
Toch bedankt voor de tip. NU komt het erop aan pragmatisch te denken en pragmatisch te DOEN. |
Iedereen die niet in zijn foorkraam past...
|
Citaat:
![]() |
Schoof heeft het weer niet begrepen blijkbaar.
|
Citaat:
|
Ik heb Dewever en Sminate veel holle zever horen verkondigen, zever die niets te maken heeft met beleid voeren.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be