Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Broodjes-flikken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200870)

BigF 15 april 2014 10:42

Broodjes-flikken.

Iedereen kent het wel.
De flik die aan staat te schuiven met een bestelling broodjes voor het halve kantoor. Combi op de parking.

Mag dat eigenlijk wel? Het dienstvoertuig (en diens brandstof) gebruiken om 's middags eten te gaan halen?

Ik mag van mijn baas onder de middag ook een broodje gaan halen maar dan wel met mijn eigen vervoer.
Wat als zo'n combi tijdens het halen van broodjes in elkaar wordt gereden?
Buiten de werkuren?

Ben ik de enige die dit grote belastingsgeldmisbruik opmerkt?

BigF 15 april 2014 10:44

Iemand vertelde me ooit dat ze dat voornamelijk deden als ze van hun ronde terugreden naar het kantoor maar dan is het binnen de werkuren.
Betalen wij dan flikken om broodjes te gaan halen?

En als het buiten de werkuren gebeurd: kunnen flikken na hun uren a volonte gebruik maken van hun dienstvoertuig?
Om 's zaterdags een beetje in't zwart te gaan metselen bv?

Klojo eerste klas 15 april 2014 11:14

http://www.polfed-fedpol.be/contact_form_nl.php

Zwijgt 15 april 2014 11:19

Het is voor een agent in uniform zelfs verboden bij wet om iets te kopen of aan te nemen. Dienstvoertuig mag wel gebruikt worden voor logistieke zaken "als de noodzaak zich voordoet".

Klojo eerste klas 15 april 2014 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 7099361)
Het is voor een agent in uniform zelfs verboden bij wet om iets te kopen of aan te nemen. Dienstvoertuig mag wel gebruikt worden voor logistieke zaken "als de noodzaak zich voordoet".

Awel, eten halen is toch ook een logistieke zaak ? En als je honger hebt doet de noodzaak zich toch voor ?

Zwijgt 15 april 2014 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7099365)
Awel, eten halen is toch ook een logistieke zaak ? En als je honger hebt doet de noodzaak zich toch voor ?

Bij conclusie: ze mogen der met het camionetteke naartoe rijden en tot aan den toog gaan en dan zeggen: "Neent merci, madam. Nie bijnst de diensturen."

Avsjo Roger 15 april 2014 11:32

Robocop heeft geen voedsel nodig, je moet hem alleen tijdig met het stroomnetwerk in verbinding stellen zodat hij zijn batterij kan opladen.

Zwijgt 15 april 2014 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger (Bericht 7099378)
Robocop heeft geen voedsel nodig, je moet hem alleen tijdig met het stroomnetwerk in verbinding stellen zodat hij zijn batterij kan opladen.

Ja, maar dan alleen in het politiebureel he! Geen ellentriek van burgers aannemen.

Libro 15 april 2014 12:01

Zeg zageventen, die mensen moeten ook eten hé.

Zwijgt 15 april 2014 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7099447)
Zeg zageventen, die mensen moeten ook eten hé.

Voor ne keer dat ik zaag en niet mijn vrouw!

Zeus 15 april 2014 12:42

Laat mij raden...onlangs nog een boete gekregen en een beetje gefrustreerd?

non-conformist 15 april 2014 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7099298)
Iedereen kent het wel.
De flik die aan staat te schuiven met een bestelling broodjes voor het halve kantoor. Combi op de parking.

Mag dat eigenlijk wel? Het dienstvoertuig (en diens brandstof) gebruiken om 's middags eten te gaan halen?

Ik mag van mijn baas onder de middag ook een broodje gaan halen maar dan wel met mijn eigen vervoer.
Buiten de werkuren?

Belasten op privé-gebruik van de camionette van het werk. Consequent zijn heet dat dan.

Libro 15 april 2014 20:32

Citaat:

Iedereen kent het wel.

Buiten de werkuren?

Hier in het dorp gebruikt de brandweer wel de autopomp om naar de Aldi te gaan.

Johnny Blaze 15 april 2014 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger (Bericht 7099378)

O jawel, film nooit gezien?

:)

Hypochonder 15 april 2014 21:30

We weten allemaal dat de Belgische politiediensten het niet zo nauw nemen met de wetten die ze zelf moeten controleren. Dit misbruik wordt dan ook meestal onder de mat geveegd.

manta 15 april 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7099536)
Belasten op privé-gebruik van de camionette van het werk. Consequent zijn heet dat dan.

Is dat ding geen openbaar bezit? 't Is toch door ieders belastingen aangekocht?
Morgen is vragen of ik ne combi mag lenen voor 't weekend...

Johan Bollen 15 april 2014 23:13

Citaat:

Ben ik de enige die een 'regelteef' opmerkt?

bembem 16 april 2014 05:17

Citaat:

Iedereen kent het wel.

Buiten de werkuren?

Dat verbaast mij nu eens niets dat ze bij de politie van zo'n dingen doen .. en wat zeg je van die ripoux die na diefstal op het plaats delict zelf vanalles meescharrelen, mispeuteren etc ..

*** 17:20 Politie slikt, snuift en dealt zelf ***
http://www.youtube.com/watch?v=-9g2Bg1nJ6I

(een nl link maar zeker geen louter nl praktijk .. )

bembem 16 april 2014 05:17

Citaat:

Iedereen kent het wel.

Buiten de werkuren?

Dat verbaast mij nu eens niets dat ze bij de politie van zo'n dingen doen .. en wat zeg je van die ripoux die na diefstal op het plaats delict zelf vanalles meescharrelen, mispeuteren etc ..

*** 17:20 Politie slikt, snuift en dealt zelf ***
http://www.youtube.com/watch?v=-9g2Bg1nJ6I

(een nl link maar zeker geen louter nl praktijk .. )

Klojo eerste klas 16 april 2014 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 7099372)
Bij conclusie: ze mogen der met het camionetteke naartoe rijden en tot aan den toog gaan en dan zeggen: "Neent merci, madam. Nie bijnst de diensturen."

Eigenlijk lopen (in dit geval : rijden) die nogal wreed achter, hé.... Je kan tegenwoordig vanallesennogwat bestellen via telefoon en internet.... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be