AsGardSGO |
15 april 2014 19:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist
(Bericht 7099747)
Ik kan met vrouwen op de werkvloer goed samenwerken. Toch zijn er zaken waarin mannen beter zijn. Ook zijn er zaken waarin vrouwen beter zijn. Proberen te streven naar perfecte gelijkheid voor elke taak is een droom. Het streven naar perfecte gelijkheid is daarom mis. Het is nu eenmaal zo dat fysieke kracht,postuur en spiermassa in sommige beroepen belangrijk zijn. Net zoals hygiene,organisatie en sociale skills in een ander beroep belangrijk zijn.
Ik zie zeker nog mogelijkheden voor vrouwen in technische beroepen, buiten de gezondheidszorg waar ze nu al de grootste partij zijn. De beroepen waar je kracht,je uiterlijk en je vastberadenheid belangrijk zijn, daar kunnen ze beter wegblijven. Smerig van mij hé. Maar politie of militaire zaken, waar macho gedrag een rol speelt. Daar staat beter geen vrouw tussen.
|
Dat is puur sekistisch gewauwel sorry hoor.
Een vrouw kan ook een PC herstellen, een motor reviseren, een elektriche leiding leggen of een dak plaatsen als ze dat wil.
Echter dan kan ze geen ongeschonden handjes hebben met mooie lange nagels of graatmager zijn (zonder fysieke kracht) want dan voldoet ze niet aan het schoonheidsideaal dat niet enkel door mannen opgelegd wordt maar dat zelfs ook mede door de vrouw in stand gehouden wordt.
Het is dus nog altijd de ingesteldheid van het overgrote deel van de mannen en dus ook vrouwen zelf die de ongelijkheid in stand houden.
Maar ja wederom cognitieve dissonanatie: onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.
Gelijkheid tussen man en vrouw willen maar dat tegelijk beperken door een tegenstrijdige cognitie aan te houden. Is randje waanzin want het is het vasthouden aan een denkpatroon dat het probleem in de eerste plaats gemaakt heeft maar toch daarmee het probleem trachten op te lossen.
|