![]() |
Schokkend,geen Nederlands,geen bijstand.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...bijstand.dhtml
Nederlandse kranten lezen is toch wel goed hé. |
Keigoed voorstel,waarop wachten we?
|
Citaat:
Je zal zien, zelfs diegenen die geen hol Nederlands spreken zullen toch voldoende kennis hebben. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Maar welke politieke partij durft zo een uitspraak doen? Overlast in Vilvoorde ineens opgelost. Waver gaat serieus moeten uitbreiden wel. |
We zitten hier wel met een probleem dan, zelfs Marokannen die hier geboren zijn gaan niet door die proef geraken.
|
Onze paarse politiekers zullen dit weer mensonterend en racistisch vinden. Zo blijven wij natuurlijk in het jaar 0.
|
De racisten. Die partijen die dat gestemd hebben, zouden ze in een cordon moeten steken. Wie zijn die partijen weer?
|
In Nederland zal het dan inderdaad minder, minder en minder Marokkanen zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie niet in hoe je als volwassen persoon basale kennis kan opdoen van een vreemde taal. Je kan enkele een basale kennis hebben van een taal als het je moedertaal is. |
Ik hoop echt dat deze wet wordt goedgekeurd! Zo zal men wel moeten moeite doen om Nederlands aan te leren. Wie niet horen wil, zal voelen, in zijn portemonnee!
|
Citaat:
Basaal : 1/ aan de basis liggend 2/ fundamenteel Fundamenteel : de grondslag rakend.....synoniem = o.a. elementair ........fundamentele begrippen : grondbegrippen Waarover we het hier hebben gaat dus over het kennen van de grondbegrippen, de elementaire basis van een taal......wat wij 'officieel' leren in het eerste leerjaar van de lagere school (of hoe heet dat tegenwoordig). En dat heeft niks te maken met 'moedertaal'. Als er dus meerdere verklaringen voor een woord zijn is het het beste om de verklaring te nemen die in de context past..... ;-) |
Citaat:
En nu een klein mopje ivm talenkennis: drie pastoors, één uit Antwerpen, één uit Gent en één uit Brussel ontmoeten mekaar in het hostiewinkeltje van de kardinaal en besluiten even een koffie te gaan drinken om wat bij te praten. Ze beginnen over de leegloop in de kerk en eventuele oplossingen. De Brusselaar zegt: één keer per jaar geef ik een mis in het Brussels dialect. Dan is er veel volk. Maar anders ... De Gentenaar zegt in het Gents dat dat een goed idee is. Hij gaat dat uuk ne kier probere. Dan zegt die Antwerpenaar: "da's toch spaaitig da waai gin dialekt hemme". . |
Citaat:
Ik ben hem het antwoord nog altijd schuldig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Schaf de sociale zekerheid af voor vreemdelingen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be