![]() |
0 promille
Vandaag op de radio. Men wenst dat voortaan voor de veiligheid de regel van 0 promille ingevoerd zou worden.
Nu ben ik helemaal geen voorstander van onder invloed van alcohol achter het stuur te gaan, maar deze maatregel vind ik toch te vergelijken met een vlag op een modderschuit. Als het om de veiligheid te doen is, is er dan niet eerder een andere maatregel efficiënter? Ik ben er zeker van dat er heel wat automobilisten zijn die na het drinken van één �* twee glazen nog honderd keer beter rijden dan dat er een boel andere op de baan zijn die hun rijbewijs niet in het minste waard zijn. Dat ze daar dan maar eens eerst werk van maken. Vlot deelnemen aan het verkeer wordt vandaag de dag afgestraft ten behoeve van zij die niet eens binnen een kwartier hun auto geparkeerd krijgen. |
Dan kunnen ze meer boetes uitdelen.
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Nogal cru gesteld, maar het voldoet: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook als dat complete verzuring onder de bevolking teweegbrengt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
0 promille is het beste.
Maar ja...who cares bij 5 promille? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet geheel ten onrechte denk ik. |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=U29EHUghars&gl=BE http://www.youtube.com/watch?v=-1qfYDRXCx0&gl=BE http://www.vandaag.be/bizar/124049_v...hit-video.html http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=xufd8w4NGSM http://www.youtube.com/watch?v=XQLPFfwY6wE https://www.google.be/search?q=youtu...FYjm-gbov4DABQ |
Citaat:
Maar , glaasje op ?? Laat je rijden ;) |
Eerst nul promille, gevolgd door een verbod op wine gums te eten als je met de wagen bent.
Daarna zware gevangenisstraffen voor chauffeurs die een mon cherieke hebben gegeten. Mon cherieke op, laat je rijden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze zouden beter de wegpiraten en straalbezopen bestuurders die ze nu al snappen wat strenger straffen. Ik ken er genoeg die al meerdere keren zijn betrapt en toch nog makkelijk hun rijbewijs terug krijgen. Als je dan weet dat ze één keer prijs hebben op tig keer lazarus naar huis rijden... Ik zie het niet gebeuren. En mocht het toch ooit in voege treden, zal ik die wet met plezier met de voeten treden. De simpelste "drankpraline" laat je al tekenen... |
Citaat:
Wat dat rijbewijs betreft, gisteren nog, een negerin op de middenstrook, aan bijna 90....die krijgen in hun homeland dan ook hun rijbewijs bij een tros bananen om het vervolgens hier in te wisselen tegen eentje van hier. |
Citaat:
volgens mij kan je al in coma gaan bij 3 a 4 promille :lol: Eerlijk gezegd: ik vind dat nog geen zo'n slecht idee, die nultolerantie. Dan ist simpel: wie rijdt, drinkt niets. En niet "slechts eentje" of "allez twee pintjes mag toch?" om er dan toch vier te drinken of zo. Ikzelf ben daar ook teer aan. Vandaar dat het veel gemakkelijker zou zijn dat het gewoon nul is: rijden is niets drinken. P.S.: voor zij die dan afkomen :" en je mag dan geen wijnsaus meer eten bij uw steak" ==> er zit geen alcohol meer in dergelijk eten, allemaal wegverdampt |
Die nul promille is iets dat geregeld terugkomt in de media. Ze denken daar het verkeer plots veel veiliger mee te maken. Blijkbaar vergeet men dan dat één van de veiligste landen in Europa nog altijd de norm van 0,8 promille hanteert (UK) en dat de andere zeer veilige landen allemaal 0,5 promille hanteren (NL, D). Voor mij mag 0,5 promille gerust blijven (geen 5 promille zoals door een onwetende hier wordt gezegd, dan ligt >99% van de mensen dood).
In Belziek zijn er maar twee zaken die men controleert in het verkeer, snelheid en alcohol. Bij snelheid is men al tot absurd lage max. snelheden gegaan en het resultaat is er duidelijk niet. Met de laagste snelheden van Europa bungelen we achteraan in het lijstje van verkeersveiligheid. Nog trager rijden of toegeven dat er ook andere oorzaken van verkeersonveiligheid zijn die belangrijk zijn? Nog een lagere alcohollimiet of andere oorzaken aanpakken? In de ons omringende landen wordt voorrangsnegatie als de grootste factor bij ongevallen gezien. Ik raad dus aan om zeker de voorrangsnegatie veel feller aan te pakken. De Belgen kennen gewoon de voorrangsregels niet, hoe zouden ze ze kunnen naleven. De meeste mensen denken nog altijd dat ze voorrang hebben omdat ze op de 'hoofdbaan' rijden. Dat laatste begrip komt zelfs niet voor in de wegcode. Een andere factor waar we slecht scoren is gordeldracht. Als we deze op een Europees niveau zouden krijgen zie je echt resultaat. Hetzelfde geldt voor het niet-handsfree GSM-gebruik in de wagen. Als je dan nog ziet dat onze rijopleiding eigenlijk een lachtertje is en dat er nog altijd mensen rondrijden die nooit hebben aangetoond dat ze de wegcode kennen laat staan een voertuig kunnen besturen dan denk ik dat je inziet waar het probleem op de weg in Belziek gesitueerd is! Nog even het absurde van de 0 promille verder uitwerken. Het is bijzonder lastig om 0 promille vast te stellen. De meeste meettoestellen hebben een kleine meetfout. Zelfs met 0 promille zou zo'n toestelletje 0,05 promille kunnen aanduiden. Deze norm is dus moeilijk te handhaven, men zal hoe dan ook een marge moeten inbouwen. Verder zou je met een dergelijke regeling na een avondje stappen 's morgens wel erg lang moeten wachten om in de auto te stappen. Er blijft nog lange tijd restalcohol in je bloed over, onder de huidige limiet van 0.5 promille, maar te hoog voor 0 promille, zelfs met marge. Veel voedingsmiddelen bevatten verborgen alcohol. De meest gekende zijn al opgenoemd, al zou ik de alcohol in een 'mon cherie' niet als verborgen beschouwen. Ik denk eerder aan fruitsappen. De wetgeving houdt er al rekening mee dat deze sporen van alcohol mogen bevatten. Als je echter een glas drinkt van een fles of pak dat al even open is dan is 0,5% of meer alcohol geen uitzondering! Stel je eet een gezonde kéfir (op yoghurt gelijkende drank op basis van melk). De commercieel verkrijgbare kéfir bevat snel 1% alcohol. Als je die drank zelf fermenteerd kan dat zelfs meer zijn. Zelfs niet volledig afgebakken brood bevat nog sporen alcohol. Nul promille is een utopie en een gebrek aan realiteitszin van de mensen die dit nog altijd blijven promoten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be