![]() |
Verbod vechthondenras
Citaat:
Citaat:
Dit soort hondenras gewoon als huisdier verbieden, ongeschikt. Kies dan met kinderen een Labrador, zelf een gehad, die nodigt zelfs nog inbrekers uit naar binnen.:lol: |
Poedels bijten ook...
|
Citaat:
|
Staffordshires zijn van nature niet agressief, tenzij ze agressief gemaakt worden, niet fatsoenlijk opgevoed werden, dat geldt voor elke hond.
Citaat:
Wordt die man/vader nog aangeklaagd voor slagen en verwondingen? |
Citaat:
't Is daar dat de miserie begint. Dat het model van hond nu een modeverschijnsel is (dat trouwens stilaan ten einde loopt, gelukkig maar) is het probleem... |
Citaat:
Tjonge, dat er nog steeds mensen zijn die de schuld willen schuiven in een of ander huisdier... Ik ben pro het invoeren van een "examen" voor het houden van een hond/huisdier. |
Ik vind heel dat verhaal maar verdacht. Zeker weten dat die vader niet gewoon van die dochters af wilde? Een echte vader zou geschokter reageren dan louter 'Het waren zo'n brave beestjes, meneer'.
Dit verhaal stinkt als de pest. |
Ik ben voorstander om bepaalde rassen en hun kruisingen te verbieden.
Evenals het recht te geven aan de politie om honden die zij gevaarlijk achten, af te schieten of te laten euthanaseren. Als de eigenaar 'in beroep' wilt gaan, dan kan hij op eigen kosten een soort van examen afleggen met de hond, bij de lokale erkende hondenclub. . |
Citaat:
|
Alles hangt af hoe je een hond kweekt. Zeer weinig honden zijn van nature agressief (tenzij bij inteelt-dieren, wat ik als misdadig beschouw), maar worden wel door sommige onverantwoorde eigenaars tot "killing-machines" gefokt. Ik heb zelf een Rottweiler van drie jaar, en dat is pure "vanille-creem", maar die is ook nooit naar zo'n trainingschool geweest. Wat niet wegneemt, dat hij ons wel zou verdedigen, indien nodig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hadden hier een Fox terriër.
Die was zo agressief dat we hem naar het asiel hebben gedaan. |
dubbel
|
Citaat:
Zo'n examen is ook geen oplossing. En zal uiteindelijk neerkomen op nog meer bureaucratie en belastingen. Typisch voor mensen die meer overheid willen om zo iets voor te stellen. Het probleem lijkt me te zijn dat inderdaad bepaalde rassen niet betrouwbaar zijn en kunnen doorslaan. Daarom reageren eigenaars zo verrast omdat plotseling de hond agressief werd. Zo'n hond kan perfect door een training geraken echter. Sommige rassen worden gekweekt op gehoorzaamheid of reukvermogen en nog andere op op grote kaken. De afhangende oortjes of het onbetrouwbare gedrag krijg je er dan bij. Bestudeer bv. de experimenten die in Rusland gebeurden met selectie van vossen op bepaalde gedragskenmerken. Het uiterlijk veranderende ook na verschillende generaties. Daarbij zou eens moeten onderzocht worden in hoeverre sommige van die trainingen ZELF geen oorzaak zijn van probleemgedrag bij honden. Ik heb zo mijn twijfels over die combinatie tussen "absolute gehoorzaamheid aan baasje en agressie op bevel" trainingen, zeker bij sommige rassen. |
Wie sluit een kind van 6 en 10 nu op in een chalet met een van dat formaat?
Djeesus! Verbieden die handel! |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be