![]() |
N-VA : tegen detacheringsfraude
Europa wil de moeilijkheden bij de uitvoering en handhaving van de detacheringsrichtlijn aanpakken. Daarom keurde het Parlement vandaag een aanvullend handhavingspakket goed dat mee moet zorgen voor een gelijk speelveld, eerlijke concurrentie en een adequate bescherming van werknemers. Hierover werd eerder een akkoord bereikt met de Raad.
N-VA-Europarlementslid Mark Demesmaeker steunt het akkoord: "De N-VA is voor het vrij verkeer van werknemers en voor de vrijheid van dienstverrichting. Het valt echter niet te ontkennen dat er in bepaalde sectoren problemen zijn met gedetacheerde werknemers. Een betere handhaving van de Europese regels dringt zich op om oneerlijke concurrentie te bestrijden en misbruiken tegen te gaan. Fraude is fraude en moet krachtdadig worden aangepakt. Zowel werknemers als werkgevers zijn gebaat met meer transparantie en rechtszekerheid. Een nauwere samenwerking en informatie-uitwisseling tussen de lidstaten zijn daarbij bijzonder belangrijk." Demesmaeker benadrukt dat de aangescherpte regels ontegensprekelijk een stap in de goede richting zijn, maar slechts één element vormen van wat een veelzijdige aanpak moet zijn: "Een performante controle is essentieel voor een efficiënte aanpak van misbruiken. België is allesbehalve een goede leerling op dit vlak. De versnippering van de sociale-inspectiediensten is een oud zeer. De federale regering slaagde er niet in om komaf te maken met het inefficiënte web van liefst tien aparte sociale-inspectiediensten. De N-VA pleit voor één sociale inspectiedienst met gespecialiseerde teams." Ten slotte stipt Demesmaeker aan dat het wegwerken van de loonkostenhandicap een prioriteit blijft voor de N-VA: "De politici en partijen die het hardst roepen over de strijd tegen sociale dumping zijn precies dezelfde die al jarenlang de structurele hervormingen blokkeren om onze economie opnieuw concurrentieel te maken. Loonkosten verminderen is cruciaal voor onze competitiviteit en absoluut noodzakelijk willen onze bedrijven met gelijke kansen kunnen meedingen op de internationale markten. In ons Plan V voegen we de daad bij het woord: met gerichte maatregelen werken we de sinds 1996 opgebouwde loonkostenhandicap met de buurlanden weg (-5 procent tussen nu en 2016)." FacebookTwitterLinkedInMail Contact Kantoor Mark Demesmaeker [email protected] Bron: politics.be |
Vreemd, ik dacht dat N-VA voorstander was van een Europees beleid. Laat ons dit Europees aanpakken en niet nationaal. Dit is een werkelijk probleem tussen diverse lidstaten. Waar je met deze voorstellen op speelt, is het doorschuifeffect. Wie het zwakste beleid heeft, wordt het slachtoffer. Dat vind ik waanzinnig. Laat ons een Europees beleid, met een Europese taxatie en sociale zekerheid, inrichten. Alleen zo kan Europa een blok vormen tegen andere wereldmachten.
|
Citaat:
op het gebied van de geventileerde opvattingen - bovendien heeft de partij zelf er geen enkele invloed wegens de facto niet aangesloten bij een "europese fractie". |
Citaat:
De EFA is weldegelijk een erkende fractie. :roll: |
Citaat:
partijen in Vlaanderen en België ? Aan de hand van de persberichten van de europarlementariërs van de N-Va blijkt duidelijk dat binnen het EP de N-Va een héél andere politieke partij is dan in Vlaanderen en België... Een ander interessant fenomeen is de N-VA in West Vlaanderen en in Antwerpen o.m. hun attitudes over Openbaar Vervoer staan diametraal tegenover elkaar. De N-VA won de antwerpse verkiezingen overwegend met stemmen uit de "districtenrand" van kiezers die absoluut met hun privé-auto de stad in willen en moet daarom een onmogelijk mobilitieitsplan trachten te verwezenlijken met als credo : iedereen mag naar het stad komen zoals hij/zij wil er moeten voldoende snelle wegen (max. 70 km p.h !) en voldoende parkings komen en bovendien moeten er meer trams rijden (en bussen) , fietsers krijgen dan weer hun eigen parallelstraten, die nog altijd ij hoofdzaak beschikbaar moeten blijven voor het autosnelstadwegverkeer.... De West vlamingen daarentegen willen meer Openbaar vervoer en sneltrams van Plopsaland naar de rest van West Vlaanderen. De N-Va gaat haar stempel zetten op het Vlaamse landschap en zal dankbare betonboeren aan haar zijde treffen - of hun autodolle kiezers oip den duur gelukkig zullen blijven durf ik te betwijfelen ! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be