Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Gemeenschapsdienst : een meerderheid pro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201114)

Vigilant 21 april 2014 19:21

Gemeenschapsdienst : een meerderheid pro

Citaat:

Tachtig procent van de Vlamingen vindt dat wie een werkloosheidsuitkering krijgt, daarvoor gemeenschapsdienst moet vervullen. Dat blijkt uit de eerste resultaten van de 'Stem Van Vlaanderen', de stemtest van Het Laatste Nieuws en VTM NIEUWS. .

Een meerderheid van de Vlamingen vindt bovendien dat werkzoekenden na twee jaar geen uitkering meer mogen krijgen.

Gemiddeld 67 procent, dus twee op de drie Vlamingen, wil dat het systeem van de GAS-boetes wordt afgeschaft. Wat het verkeer betreft, wil een meerderheid van 65 procent dat er een nultolerantie komt voor alcohol achter het stuur. En ook dit is opvallend: 82 procent wil dat de asielregeling strenger wordt.

Na één weekend hebben bijna 700.000 mensen de stemtest afgelegd.
http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/V...nst-doen.dhtml

Ik zie parallellen met het N-VA programma.
Als de kiezer consekwent is, belooft dit een monsterscore op te leveren voor de N-VA.

Het Oosten 21 april 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7108296)

Als de kiezer consekwent is, belooft dit een monsterscore op te leveren voor de N-VA.

Afschaffing van de index: een grote meerderheid tegen.
Een nieuwe staatshervorming : een grote meerderheid tegen.

Pas dus maar op wanneer u orakelt dat de kiezer consequent moet zijn.

Hypochonder 21 april 2014 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7108296)

Die zie ik ook. Ik voorspel schuimbekkende sossen op 25 mei. Iets waarop ik mij al verheug. Ik kan niet wachten om de sossenclowns op dit forum dagen aan een stuk te treiteren.

Het Oosten 21 april 2014 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7108308)
Die zie ik ook. Ik voorspel schuimbekkende sossen op 25 mei. Iets waarop ik mij al verheug. Ik kan niet wachten om de sossenclowns op dit forum dagen aan een stuk te treiteren.

Waarom geen weken? Let wel, misschien moet u wel voor weken van dit forum wegblijven. Uit schaamte. Dat kan ook natuurlijk.

Boduo 21 april 2014 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7108303)

Het is hier al meer dan eens gezegd: veel mensen zijn tegen de evt. afschaffing v.d. index.
Dat zal de NVA heel wat stemmen kosten.
Zeker weten !

Vigilant 21 april 2014 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7108303)

Werk en vooruitzicht op werk zijn belangrijker dan de index (het uitgedroogd worteltje van de sossen).

Met een PS-belastingregime wordt werk steeds schaarder : elke initiatief wordt gefnuikt en werkgevers worden weggepest door te hoge sociale lasten (33%) en andere pestbelastingen.
Plus de SZ verbrokkelt onder druk van te veel importwerklozen van de sossen die persé op kap van de belastingbetaler, en tegen de wil van de belastingbetaler in, alle miserie van de wereld willen opvangen, louter uit electoraal opportunisme.

Het Oosten 21 april 2014 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7108323)
Werk en vooruitzicht op werk zijn belangrijker dan de index (het uitgedroogd worteltje van de sossen).

Met een PS-belastingregime wordt werk steeds schaarder : elke initiatief wordt gefnuikt en werkgevers worden weggepest door te hoge sociale lasten (33%) en andere pestbelastingen.
Plus de SZ verbrokkelt onder druk van te veel importwerklozen van de sossen die persé op kap van de belastingbetaler, en tegen de wil van de belastingbetaler in, alle miserie van de wereld willen opvangen, louter uit electoraal opportunisme.

De Vlaamse meerderheid is massaal tegen de afschaffing van de index zo lijkt het. U moet niet zo rond de pot draaien.

Xenophon 21 april 2014 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7108328)
De Vlaamse meerderheid is tegen de afschaffing, zo lijkt het. U moet niet rond de pot draaien.

Belgie is gered!

Het Oosten 21 april 2014 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7108331)
Belgie is gered!

Het is niet omdat de NVA denkt dat de Vlamingen ezels zijn die men van alles en nog wat kan wijsmaken, dat ze dat ook zijn.

Vigilant 21 april 2014 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7108308)

Ik geef toe dat ik mij daar ook op verheug. Ik ga ontzettend veel leedvermaak hebben en het zeker niet verbergen.

brother paul 21 april 2014 19:49

Wel de enige die gemeenschapsdienst expliciet al gans de tijd in zijn programma staan heef tis oVLD
dus 80% moet voor oVLD stemmen ?

Xenophon 21 april 2014 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7108332)
Het is niet omdat de NVA denkt dat de Vlamingen ezels zijn die men van alles en nog wat kan wijsmaken, dat ze dat ook zijn.

Dat is het wel zeker nu, Belgie is gered.

Nu nog wel even regelen dat we de SZ en het pensioenstelsel kunnen betalen, oh en de vergrijzing aanpakken.

Hoe ver sta je/uw partijen daarmee?

Hypochonder 21 april 2014 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7108328)
De Vlaamse meerderheid is massaal tegen de afschaffing van de index zo lijkt het. U moet niet zo rond de pot draaien.

Ik denk eerder dat jij rond de pot draait. Vrijwel alle posts van jou worden aangepast. We verwachten niet anders van een sossenclown.

fonne 21 april 2014 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7108314)
Waarom geen weken? Let wel, misschien moet u wel voor weken van dit forum wegblijven. Uit schaamte. Dat kan ook natuurlijk.

Deze keer kunnen we zelfs vijf jaar lang pret beleven aan de capriolen van de Noord-belgische partijtjes die Di Rupo-II gaan vormen.

Xenophon 21 april 2014 19:51

Eén voordeel is wel dat als je als werkloze moet werken om dop te trekken dan kunnen de belastingen een heel pak lager.

Want afdragen en er dan nog voor moeten werken krijgen ze zelfs in Congo niet verkocht.

fonne 21 april 2014 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7108336)
Wel de enige die gemeenschapsdienst expliciet al gans de tijd in zijn programma staan heef tis oVLD
dus 80% moet voor oVLD stemmen ?

Aangezien de Ø-VLD nog nooit ook maar één van haar beloften heeft waargemaakt zou ik eerder zeggen dat het potentiele kiespubliek voor Ø-VLD zich alleen hierdoor al beperkt tot 20%:lol:

Het Oosten 21 april 2014 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7108334)
Ik geef toe dat ik mij daar ook op verheug. Ik ga ontzettend veel leedvermaak hebben en het zeker niet verbergen.

Een kinderhand is vlug gevuld.

Vigilant 21 april 2014 20:00

82 procent van de 700.000 deelnemers wil dat de asielregeling strenger wordt.

Dat gaat de linkse importvereniging van Nieuwe Belgen (Spa-Groen-PVDA) niet graag lezen.

brother paul 21 april 2014 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7108342)
Eén voordeel is wel dat als je als werkloze moet werken om dop te trekken dan kunnen de belastingen een heel pak lager.

Want afdragen en er dan nog voor moeten werken krijgen ze zelfs in Congo niet verkocht.

Ja de werkloosheidssteun wordt dan toch een belasting hé...

Het Oosten 21 april 2014 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7108362)
82 procent van de 700.000 deelnemers wil dat de asielregeling strenger wordt.

Dat gaat de linkse importvereniging van Nieuwe Belgen (Spa-Groen-PVDA) niet graag lezen.

Behalve dan wanneer een kind of gezin uit hun naaste omgeving moet worden uitgezet... Dan zou de minister toch voor één keer één uitzondering moeten maken...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be