Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   verkiezing bijzitter !! hoe kom ik ervan af !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201190)

revenge 23 april 2014 13:05

verkiezing bijzitter !! hoe kom ik ervan af !!

Ik zie er enorm tegenop omdar enkele uren voor niks te gaan zitten
Hoe kom ik ervan vanaf !!
Telt een dokters attest ??

giserke 23 april 2014 13:17

Schrijf U in als telgetuige van een partij.

revenge 23 april 2014 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7110646)
Schrijf U in als telgetuige van een partij.

is dat niet een beetje hetzelfde

Eduard Khil 23 april 2014 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revenge (Bericht 7110622)

in een kiesbureau zitten is nogal leuk. Je ziet je buren en mensen uit uw straat, er wordt al eens gegrapt en gegrold. In de telbureau's is het veel saaier.

Moest ik kunnen, ik word voorzitter of bijzitter in zo'n kiesbureau. Maar ik denk dat ik daar nu geen kans meer op maak :lol:

giserke 23 april 2014 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revenge (Bericht 7110688)
is dat niet een beetje hetzelfde

Ja, maar ze gaan u nooit meer oproepen om te gaan tellen of bijzitter te zijn.

cookie monster 23 april 2014 21:50

Je dood laten verklaren
in den bak zitten
Zorg dat je geen burgerrechten meer hebt
Zorg dat je geen Belg meer bent
Een ongeval hebben net voor je aankomst

revenge 24 april 2014 12:25

telt doktersbriefje da niet ??

Sfax 24 april 2014 12:31

Vragen wat ze je daarvoor betalen (aan zondagstarief, uiteraard) en weigeren indien niet ok lijkt me... Voor minder dan 600€ zou ik het niet doen...

manta 24 april 2014 12:36

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...zijn-a1862264/
Citaat:

Guy Voet heeft geen zin om opnieuw een hele zondag in een muf kiesbureau door te brengen. "Ik heb een brief gestuurd naar de voorzitter van het kieskanton Zelzate met de vraag om niet te moeten bijzitten", zegt Guy.

"Ik heb in de brief uitgelegd dat ik bijna 71 jaar ben en dat ik al twintig keer mijn burgerplicht vervuld heb. Benieuwd wanneer ik antwoord zal krijgen en wat het resultaat zal zijn. Ik heb er geen zin meer in. In de voormiddag valt het mee, omdat je in het kiesbureau veel mensen ziet passeren. Maar dat tellen in de namiddag is een ramp. En als er een fout ontdekt wordt, want dan mag je helemaal opnieuw beginnen. Voor die kop koffie en die broodjes doe ik het echt niet meer."
Blijkbaar kan je dat gewoon vragen. Proberen toch...

fox 24 april 2014 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7111954)
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...zijn-a1862264/

Blijkbaar kan je dat gewoon vragen. Proberen toch...

Het lijkt me gemakkelijker om er onderuit te komen als je al 20 keer mocht opdraven, dan als het je eerste keer is...

Soit, ik begrijp trouwens nog altijd niet dat sommigen dus blijkbaar altijd opgeroepen worden en anderen nooit. Toch beweert men dat dit louter toeval is. Sorry, dat geloof ik al lang niet meer.

plǝɹǝʍ ǝp 24 april 2014 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7110687)
1) Boek een vakantie voor die periode.
2) Houd dat bewijs bij u; en bezorg het aan de gemeete/stad.
3) Annuleer uw vakantie binnen de daarvoor voorziene periode; en rep uiteraard met geen woord over het feit dat u die vakantie annuleerde.

:thumbsup:

Peche 24 april 2014 19:52

Alles staat op uw brief vermeld, en daarop zal je zien dat ziek zetten een enig geldig excuus is. Een zelfstandige mag niet werken, jij mag niet werken. Iedereen die moet gaat bijzitten behalve de zieke, anders 350 euro (?) boete.
Een reis is ook niet geldig als je ze na uw brief boekt, staat erop vermeld.

Henri1 24 april 2014 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revenge (Bericht 7110622)

Doe uw plicht als een echte Belg.

fox 25 april 2014 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7112584)

Tiens, als N-Va met het rechten en plichten verhaal afkomt dan vind je dat zever. Maar nu kom je er zelf mee af.

Oja, Belgie kan aan mijn reet roesten.

Sfax 25 april 2014 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7112584)

Het ambtenarenleger is groot genoeg om dat te doen.

fox 25 april 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 7113419)
Het ambtenarenleger is groot genoeg om dat te doen.

Die doen dat niet. Hun vaderlandsliefde is er alleen maar als dat als weekendienst dubbel betaald wordt.

Sfax 25 april 2014 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7113445)
Die doen dat niet. Hun vaderlandsliefde is er alleen maar als dat als weekendienst dubbel betaald wordt.

Reden te meer om dat niet te doen als niet-ambtenaar I'd say.

AsGardSGO 26 april 2014 06:38

Typisch de belg en de doorsnee forummer hier: klagen en zagen op vanalles zoals op diegene die niet gaan stemmen maar als ze moeten gaan bijzitten of dergelijks.. ho maar dan brand het zenne!

AsGardSGO 29 april 2014 02:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7114188)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Typisch de Belg en de doorsnee forummer hier: klagen en zagen op vanalles zoals op diegene die niet gaan stemmen maar als ze moeten gaan bijzitten of iets dergelijks.. ho maar dan brandt het zenne!
Me dunkt dat de meningen hier eerder verdeeld zijn.
Of ontgaat u dat?

Ik schreef/-ijf bewust belg net zoals ik god of europeaan schrijf ;)
Nee het ontgaat me zeker niet dat de meningen hier verdeeld zijn, nee in tegendeel. Toch blijf ik bij die uitspraak:
Mensen klagen doorsnee op diegene die niet gaan kiezen of blanco stemmen of plegen politiek bedreven te zijn of zelfs experts ter zake maar als ze zelf moeten gaan bijzitten of effectief zich engageren dan roepen ze moord en brand.

Dubbele moraal noemen we dat.

goebezig 29 april 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7114155)
Typisch de belg en de doorsnee forummer hier: klagen en zagen op vanalles zoals op diegene die niet gaan stemmen maar als ze moeten gaan bijzitten of dergelijks.. ho maar dan brand het zenne!

Excuses, blijkbaar wordt er geen rekening gehouden met diegene die politiek een flop vinden en dan ook principieel tegen elke ondersteuning daarvan zijn.

Ik werd ook ooit opgeroepen, heb vriendelijk medegedeeld dat ik weiger en dat ze de boete mogen opsturen. Die is er nooit gekomen, heb geluk gehad, maar de volgende keer dat ik opgeroepen wordt gebeurd gewoon hetzelfde, met of zonder boete.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be