Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verzuring in Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201261)

Raf 24 april 2014 19:50

Verzuring in Vlaanderen

Citaat:

Zure buren willen kankerpatiënten weg

Twaalf zure buren uit Gent willen drie kankerpatiënten weg uit hun appartementsgebouw. Daarvoor hebben ze een bezwaarschrift ingediend bij de stad en de provincie.
"Ze geven veel over, wat voor geluidsoverlast zorgt. En we maken ons ook zorgen over de hygiëne in dit verband", stellen de buren in hun klacht. Ook vinden ze dat de lift te veel gebruikt wordt door vrijwilligers die de kankerpatiënten helpen.

De vzw Zorghuis, die de patiënten opvangt omdat ze na hun ziekenhuisverblijf nog niet alleen kunnen blijven, begrijpt de klachten niet. "Er verblijven maximaal vier patiënten die het merendeel van de tijd slapen en er komen per dag slechts vier vrijwilligers helpen. Zo veel overlast kan dat toch niet veroorzaken?" De provincie beslist voor de zomervakantie nog of de patiënten mogen blijven.
Bron: Het Laatste Nieuws

De zuurtegraad van de Vlaming heeft hiermee ongetwijfeld het absolute dieptepunt bereikt... Is het toeval dat de verzuring van de samenleving gelijk oploopt met het succes van partijen zoals de NVA, die van individualisme, egoïsme en negativisme hun handelsmerk hebben gemaakt? Ik denk het niet... :?

Is dit het Vlaanderen waar we ons in de toekomst op mogen verheugen?

Vrijheideerst 24 april 2014 19:51

Is dat de fout van de N-VA?

Xenophon 24 april 2014 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7112494)
Is dat de fout van de N-VA?

Ik denk eerder dat die twaalf zure buren PVDA'ers en OVLD'ers zijn.

mvd 24 april 2014 19:59

Verzuring, individualisme, egoïsme zijn natuurlijk liberale, progressieve verwezenlijkingen. Zij die het 'ik' centraal hebben gesteld.
Met hedendaagse partijpolitiek heeft dat geen zak te maken.

Gipsy 24 april 2014 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7112493)

De zuurtegraad van de Vlaming heeft hiermee ongetwijfeld het absolute dieptepunt bereikt... Is het toeval dat de verzuring van de samenleving gelijk oploopt met het succes van partijen zoals de NVA, die van individualisme, egoïsme en negativisme hun handelsmerk hebben gemaakt? Ik denk het niet... :?

Om te beginnen zou ik niet graag in een appartement gebouw wonen en zeker al niet als het als sterfcentrum voor terminale kanker patiënten wordt gebruikt. Ik begrijp die mensen.

Dutch_Strawberry 24 april 2014 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7112529)
Om te beginnen zou ik niet graag in een appartement gebouw wonen en zeker al niet als het als sterfcentrum voor terminale kanker patiënten wordt gebruikt. Ik begrijp die mensen.

Kanker is niet besmettelijk. En je mag verdomme blij zijn dat jij het zelf niet hebt. Zal ik jou eens buitengooien als jij terminaal bent? Zal je graag hebben, niet? Onmens.

Doge 24 april 2014 20:13

Volgens mij zijn de buren moslims en de patiënten Roma zigeuners. :)

Gipsy 24 april 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7112531)
Kanker is niet besmettelijk. En je mag verdomme blij zijn dat jij het zelf niet hebt. Zal ik jou eens buitengooien als jij terminaal bent? Zal je graag hebben, niet? Onmens.

Het is niet besmettelijk maar je kan het ruiken. De reuk van de dood.

Raf 24 april 2014 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7112529)

U bent NVA-stemmer?

Gipsy 24 april 2014 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7112539)
U bent NVA-stemmer?

Ik heb al mijn gans leven liberaal gestemd (en een echte donkerblauwe liberaal) en ben van oorsprong Franstalig maar misschien maak ik deze keer een uitzondering om dit communistisch land te kloten.

The Paulus Experience 24 april 2014 20:22

Citaat:

die van individualisme, egoïsme en negativisme hun handelsmerk hebben gemaakt? Ik denk het niet... :?

Je beschrijft hier nu wel eerder een liberaal denk ik.
Een De Gucht type of zo.

manta 24 april 2014 20:24

Ik vraag me wel af wat voor gebouw het is. Als het zo'n modern ding is met muren als papier waarbij je de ganse dag het overgeven van andere mensen hoort kan ik me voorstellen dat mensen daar niet happy van worden.
Mss is dat een probleem dat simpel te verhelpen is door hier en daar iemand van flat te laten wisselen.
Dat van die lift is vrij idioot, maar 't kan ook met de "papieren muren" en 't bijbehorende lawaai te maken hebben.

Al bij al moet zulks niet eens in de krant of voor 't gerecht komen maar moet men zien dat ze onderling de zaken regelen. Een beetje logisch nadenken en een beetje menselijkheid doen al een heel pak. De klagers zullen daar ook wel voor een reden verblijven en zouden het ook niet leuk vinden als ze op bijwerkingen van hun ziekte en 't genezingsproces aangevallen worden...

Nietzsche 24 april 2014 20:26

Ik promoot grof geweld in deze.

manta 24 april 2014 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7112549)
Ik promoot grof geweld in deze.

De liftdeur tien keer open en dicht meppen?

Nietzsche 24 april 2014 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7112552)
De liftdeur tien keer open en dicht meppen?

Nee, geweld richting de "mensen" die erover zeuren uiteraard.

Brakelaar 24 april 2014 20:28

Er zitten hier op dit forum meer verzuurden die dagelijks hun fles azijn achteroverkappen! :)

Henri1 24 april 2014 20:30

Citaat:

Dat is de eerste stap.

Eerst de kankerpatiënten, daarna de allochtonen, dan de gehandicapten, dan de ouderen, in een later stadium dan ook de niet vlaamsnationalisten.

stuyckp 24 april 2014 20:31

Citaat:

Ik wed dat degenen die de klacht ingediend hebben lid zijn van N-VA.

stuyckp 24 april 2014 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7112557)
Dat is de eerste stap.

Eerst de kankerpatiënten, daarna de allochtonen, dan de gehandicapten, dan de ouderen, in een later stadium dan ook de niet vlaamsnationalisten.

Je vergeet de Walen, de hangmatters , ....

Henri1 24 april 2014 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7112567)
Je vergeet de Walen, de hangmatters , ....

Aha, er wonen walen in uw straat.
Genoteerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be