![]() |
Eerwraak
|
Zoveel? En waarschijnlijk is dit nog maar het topje van de ijsberg.
Zolang het niet specifiek bestraft wordt zal het blijven gebeuren, bende debielen. |
Eerwraak is een concept dat bedacht werd door machomoslimmannen met een klein pietje wiens ijdelheid boven het moreel belang van een mensenleven staat.
|
Ik ben voor eerwraak binnen de moslimgemeenschap. Ik ben namelijk heel verdraagzaam, en heb respect voor hun cultuur.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus, welke keuze heb je? Jezelf laten verketteren, of eindigen met minder nieuwe Belgen? |
Citaat:
|
Dat maakt de huidige situatie en keuze niet gemakkelijker.
De Islam als religie is extreem simpel en binair. De menselijke faktor maakt het een warboel. Maar de basisvraag is wel. "wanneer is moord cultureel verantwoord in West Europa?". |
Citaat:
Ik denk niet dat de islam zijn geweer van schouder zal veranderen . |
Citaat:
|
Citaat:
Yep, ik ben voorstander. |
Citaat:
- Het merendeel van deze moorden toe te schrijven valt aan islamieten - Er in die groep een soort van omerta heerst over het aangeven van misdaden door geloofsgenoten. Zeker in landen waar de wet boven het geloof staat. Ook uit dit artikel blijkt dat het merendeel van dit soort zaken (zowel de moorden als de wraak (die ook kan bestaan uit mishandeling, verminking, groepsverkrachting...)) bij de moslims zou plaatsvinden. Recente cijfers zijn blijkbaar niet te vinden. |
Citaat:
'De kans dat dit gebeurt is groter dan de kans dat ik de lotto win, maar ja.' Volgende keer herhaal ik het niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Die begon bij de introductie van de boekdrukkunst in de Arabiche wereld. En is nu in een stroomversnelling door het internet gekomen. En de richting is: terug keren tot de alleroudste geschriften. Fundamentalisme. En aan de winnende hand zijn Wahabi's , Salafi's, Deobandi's. De meest tot geweld geneigde sekten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op "marokko comunity" word eerwraak gelijkgesteld met familiaal geweld;
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4996403 Ik zie dat anders. Als bij de oudere vrouwen in mijn familie een verhaal opduikt dat ik een vrouw zou mishandeld hebben. Dan zou ik zeer hard aangepakt worden, zelfs uitgestoten. Eerwraak is een strafactie tegen een familielid. Met toelating, goedkeuring en uitgestuurd door die familie. Zoals het een sekte past. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be