![]() |
N-VA'er : Taal heeft niets met identiteit te maken
Naar aanloop van de verkiezingen volgende maand werd ook een cultuurdebat gehouden. Voor N-VA was de onversaagde Siegfried vertegenwoordigd die de leukste quote van de avond voor zijn rekening nam : ‘Taal heeft niets met identiteit te maken'. ‘De taal gelijkstellen aan ‘een wezenlijk onderdeel van de identiteit’ noemde het Gentse N-VA-kopstuk overtuigd ‘een anachronisme’. Meer nog: ‘taal heeft met identiteit niets te maken. Een mens kan best Franstalig zijn en tegelijk flamingant.’
Prompt kregen de Vlaamsch Nationalizten een puistenaanval. http://www.standaard.be/cnt/dmf20140425_016 |
De N-VA is dus niet tegen een uitbreiding van Brussel?
|
En de prijs voor flater van het voorjaar gaat naar (drumroll).....Siegfried Bracke!
Leuven Vlaams => verspilling van tijd volgens Siegfried Afschaffen taaltellingen => verspilling van tijd volgens Siegfried iemand die het lijstje aanvult? |
Ik geef Siegfried Bracke in deze gelijk. Niet dat hij mijn stem gewonnen heeft. Waarom zou een Burgemeester in de Vlaamse rand geen Vlaming meer wezen omdat hij brieven in het Frans laat opsturen ?
Alle Brusselaars, Walen inwoners van Zeeuws zijn in origine Vlamingen als ze geen exotische afkomst hebben. Er wonen ook grote aantallen Vlamingen in Frankrijk ( Nord-Pas-De-Calais) en Nederland. |
De reden waarom ik niet op de N-VA stem.
|
is hij de begicistsiche mol binnen de n-va of is de n-va gewoon een mollenpartij.... beide denk ik....
|
Citaat:
Wij stemmen hier allemaal op het VB , want de N-VA gaat de zaak niet oplossen en zeker niet met opportunisten als Bracke. |
Citaat:
|
Bracke is een vreemde eend in de N-VA-bijt.
Foute keuze. |
Citaat:
|
Ik moet toegeven dat wij, bij de nva, met een vervelende puist op ons gat zitten.
We hebben die puist al eens uitgeduwd, maar hij is terug gekomen. Nu, één puist maakt heel ons gat niet lelijk; integendeel, het is een schoon gat. En één schoon gat met één lelijke puistje, maakt ons hele corps niet lelijk !! Noot: mogelijks heeft Bracke zich teveel laten leiden door twee nva-leden die wel degelijk Franstaligen zijn, waarvan één zelfs geen Nederlands kan spreken (wel verstaan). Die brave man kan je af en toe zien, bijvoorbeeld op een wielerwedstrijd, met een Vlaamse Leeuw of een ander attribuut zoals vb. een knalgele oldtime met bling bling letters nva er op. Nieuwsgierig? Kijk naar facebook en tik in "Rene Demol". . |
Citaat:
In Nederland wordt geen andere taal gesproken. Of bent u soms "vergeten" dat Vlaanderen en Nederland een taalunie vormen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U weet best dat Quercus graag Hollander wil worden. Maar een mens mag ambitie hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Weten ze bij NVA nog wat ze willen? Ik heb de indruk dat er daar een serieus haar in de boter is. Eén maand voor de moeder van alle verkiezingen, waarvan NVA hoopt de grote winnaar te worden verbaast mij dat toch. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be