Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bareback (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20132)

Peace 13 september 2004 20:39

Bareback

Achter het begrip bareback verschuilt zich een nieuwe trend in het homo milieu om onveilig te vrijen.
Het blijkt in dit milieu een bijzondere kick te geven om onveilig te vrijen. Vergelijk het met een soort Russisch roulette spel.

Het resultaat is er dan ook na. De toename van Aid's en andere sexueel overdraagbare ziekten neemt vooral in het homo milieu toe.

Er blijken steeds meer homosexuelen alle wijsheid naast zich neer te leggen en zic haan de kick van onveilige sex over te geven. Er zijn zelfs reeds wereldwij talrijke website's woor homo's elkaar zoeken voor bareback sex.

Mijn vraag. Beginnen homosexuelen nu helemaal uit te flippen?

Citaat:

Barebacking:
Letterlijk Betekent barebacking paardrijden zonder zadel,
maar in het homojargon is het een aanduiding
voor anale seks zonder condoom.
Sommige stellen dat het specifiek gaat om onbeschermde seks tussen seropositieven, anderen zeggen dat barebacking alleen slaat op bewust gekozen onveilige seks. Weer anderen mensen zeggen dat het zonder meer gaat om elke vorm van condoomloze seks. Belangrijker dan de definitie is het signaal dat mensen het 'recht' opeisen onveilige seks te hebben. De sociale norm om veilig te vrijen,die de preventie in de afgelopen jaren heeft gesteld, blijkt dus bij sommige homomannen op weerzin te stuiten. Het verzet tegen de norm wordt steeds explicieter.
Barebacking lijkt vaak polariseren te werken en de sterke
emoties maken een nuchtere discussie soms onmogelijk. Toch blijft het de taak van preventiewerkers om zonder taboes of veroordeling de behoefte aan condoomloze seks te bespreken
en homomannen te ondersteunen bij de voor hen meest
gezonde en haalbare keuzes.
Bron; http://www.hivplus.nl/menu/vragen%20...tm#barebacking

[size=7][font=Arial]
Citaat:

[size=7][font=Arial]Neuken zonder?
[/font][/size][font=Arial]De Amsterdamse preventiewerkers van de Schorerstichting hebben homomannen die op internet sekspartners voor onbeschermde seks zoeken op een speciale website gewezen. Via een e-mail werden bezoekers van enkele bareback groepen op het web benaderd Op de site staat feitelijke info over de risico´s en de mogelijkheden tot het verminderen van de risico´s bij onbeschermde seks. Wie wilde kon een aanvullend gesprek vragen. Inmiddels is de tussenevaluatie van deze actie verschenen.
[/font]

[font=Arial]Enkele opvallende resultaten:

Alle mannen die een gesprek met de preventiewerkers hadden waren buitengewoon goed over hiv en aids geïnformeerd. De genomen risico´s werden altijd goed ingeschat. De keuze voor seks met risico hoeft dus niet met onbrekende kennis te maken te hebben.
[/font]

[font=Arial]De motivatie voor seks met hoger risico is individueel erg uiteenlopend. Sommige hebben in een vaste relatie neuken zonder condoom uitgeprobeerd en vonden het zo lekker, dat ze nooit meer anders willen. Anderen hebben partners aan aids verloren en het condoom staat als symbool voor deze relaties en de rouw om de partners.[/font]

[font=Arial]De mannen die een gesprek hebben gehad willen allemaal uitsluitend onbeschermde seks met mannen, die net als zij helder zijn in de keuze voor meer risico. Dat is voor hen ook de belangrijkste redenen hun partners via internet te zoeken. Deze manier maakt meer onderhandelingen met de partners mogelijk dan in de darkroom of sauna.[/font]

[font=Arial]Verder hebben ze allemaal weinig ideeën over hoe ze in de toekomst (10 tot 15 jaar ouder dan nu) nog gelukkig zouden kunnen leven. En zo lang overleef je ook met hiv als je goed voor je zorgt. Dat geldt voor mannen van begin 20 net zo als voor mannen van begin 40.[/font]

[font=Arial]In 2002 wordt de benadering op basis van deze tussenevaluatie verbeterd. Als je de hele tekst van de evaluatie wilt ontvangen stuur een mail aan [/font][font=Arial][email protected][/font][font=Arial].[/font]

[font=Arial]Wat zijn jouw fantasieën en ervaringen met onbeschermde seks? Hoe ga je ermee om als je seks zonder condoom wordt aangeboden? Kies jij soms bewust voor risico? Wat is dan voor jou belangrijk? Mail je mening of gedachten naar [/font][font=Arial][email protected][/font]

[/font]
[/size][size=3]
[/size]

Pietje 13 september 2004 20:41

8O Wat is "Aid ' s" ?? 8O

Jeroen 13 september 2004 20:44

Binnenlandse politiek?

Peace 13 september 2004 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Binnenlandse politiek?

Wij mogen rustig stellen dat dit inderdaad ook een binnenlands probleem is dat zijn uitwerkingen op de politiek zal kennen.

Jeroen 13 september 2004 20:55

Ik zie het niet meteen, zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik vind het hier beter thuis horen.

Phrea|K 13 september 2004 20:56

Citaat:

Wat een debiele vraag is dat nu weer?
Het gebruik van drugs is ook een berekend risico, wat is je punt dus?
Mensen hebben het recht op een onveilige levensstijl, de visie van Peace is gewoon politiek-correct en paternalistisch.

Mambo 13 september 2004 21:05

Kap hun piet af en smijt het voor de kiekens

Peace 13 september 2004 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Ik zie het niet meteen, zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik vind het hier beter thuis horen.

Meningen kunnen verschillen. Volgens mijn mening hoort het daar thuis waar er ook over gediscusieerd wordt.

Maar jij zit aan de knop, dus, jouw wil zal geschieden.

Peace 13 september 2004 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Mensen hebben het recht op een onveilige levensstijl, de visie van Peace is gewoon politiek-correct en paternalistisch.

Informeer je eerst eens wat er achter het bareback verschijnsel schuilt en dan merk je het verschil.

Raven 13 september 2004 21:37

De trend is idd dat hiv terug sneller aan het verspreiden is sinds de ontdekking van de aids-remmers. Veel homo's denken dan ook ten onrechte dat HIV iets is waarmee je kan leven, zoals suikerziekte.

BareBack-parties zijn hier een uiting van.

De illusie is echter verkeerd. De aids-remmers hebben vaak desastreuse gevolgen voor geest en lichaam, net als elke zware therapie. Het is dan ook ironisch dat na jaren het aids-syndroom te hebben afgevochten, men uiteindelijk zal sterven, niet aan aids, maar aan de gevaren van de aids-remmers.

Horus 13 september 2004 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Kap hun piet af en smijt het voor de kiekens

Daar ga ik niet mee akkoord, kunnen we die beestjes niet aandoen.
Ze hebben al een dioxinecrisis moeten doormaken, en nu ga jij ze zo nog behandelen, bij Gaia gaan ze daar niet mee kunnen lachen.........:-)

PAJOT 13 september 2004 21:57

Als de homo-abnormalen zichzelf nu al willen uitroeien ... :-P

PAJOT 13 september 2004 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K

Het probleem is natuurlijk dat ze op een misdadige wijze een dodelijke ziekte moedwillig verder verspreiden.

Phrea|K 13 september 2004 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het probleem is natuurlijk dat ze op een misdadige wijze een dodelijke ziekte moedwillig verder verspreiden.

Dat is hun probleem maar, niet het mijne. Waar zou ik het recht halen om mensen te verbieden om VRIJWILLIG het risico te nemen om elkaar te besmetten met AIDS? Beide homo's stemmen in met barebacking (althans, dat hoop ik toch :lol: ), het is hun eigen verantwoordelijkheid.

Raf 13 september 2004 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Achter het begrip bareback verschuilt zich een nieuwe trend in het homo milieu om onveilig te vrijen.
Het blijkt in dit milieu een bijzondere kick te geven om onveilig te vrijen. Vergelijk het met een soort Russisch roulette spel.

Het resultaat is er dan ook na. De toename van Aid's en andere sexueel overdraagbare ziekten neemt vooral in het homo milieu toe.

Er blijken steeds meer homosexuelen alle wijsheid naast zich neer te leggen en zic haan de kick van onveilige sex over te geven. Er zijn zelfs reeds wereldwij talrijke website's woor homo's elkaar zoeken voor bareback sex.

Een zeer alarmerende en betreurenswaardige trend, inderdaad. Gelukkig blijft hij beperkt tot een zéér miniem deeltje van de holebigemeenschap; geen reden om dus gratuite uitspraken zoals die hierboven te uiten...

Het klopt overigens niet meer dat aids vooral in het homomilieu toeneemt.

james 13 september 2004 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

het verschil is echter dat iemand die zonder condoom vrijt, hetero of homo, zichzelf openstelt aan een risico. als je dan ook nog bewust naar bed gaat met iemand die aids heeft dan dan weet je maar al te goed waar je aan begint. als je dan zelfs naar een party gaat waar dat in groep en veelvuldig gebeurd, tja...

het is inderdaad een zeer spijtig fenomeen. ik wil er dan ook niet mee vereenzelvigd worden. net zoals vele homos dit niet willen. wat niet wil zeggen dat we niet kunnen proberen van er iets aan te doen. er op duiden dat aids nog steeds een ongeneeslijke ziekte is, waar je uiteindelijk door sterft. moet reeds van jongs af aan, zowel bij heteros als homos.

ik hoop dat het niet de bedoeling was van peace nu een discussie op gang te brengen waarin alle homo's barebacken?

als we bovendien over de verspreiding van sexueel overdraagbare ziekten bezig zijn, vernoem dan eveneens de talrijke prostitueetjes (mannen&vrouwen) die aan dergelijke ziektes lijden en die geen open kaart spelen.

Supe®Staaf 13 september 2004 22:14

Die homos blijven topics openen over hun sexleven.

Denk jij ooit aanvaard te worden als je constant over je sexueel gedrag zit te emmeren, Peace?
Reageer eens zoals iedereen: doe in bed uw goesting, bareback tegen de sterren op, maar waarom moeten wij parfors 'meegenieten' van uw sex-histories?

Ge weet best dat ik u gelijke rechten gun maar uw hobbies steeds in ons aangezicht wrijven, dat steekt tegen op den duur.
Ik zaag hier toch ook niet constant over mijn postzegelcollectie.

Raf 13 september 2004 22:25

Hear! Hear!

Raven 13 september 2004 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Die homos blijven topics openen over hun sexleven.

Denk jij ooit aanvaard te worden als je constant over je sexueel gedrag zit te emmeren, Peace?
Reageer eens zoals iedereen: doe in bed uw goesting, bareback tegen de sterren op, maar waarom moeten wij parfors 'meegenieten' van uw sex-histories?

Ge weet best dat ik u gelijke rechten gun maar uw hobbies steeds in ons aangezicht wrijven, dat steekt tegen op den duur.
Ik zaag hier toch ook niet constant over mijn postzegelcollectie.

Zijt ge nu wéér daar met die collectie!?

de Vexille 13 september 2004 22:45

Kleine suggestie toch nog... als we diegenen die hun partner besmetten met AIDS of een andere SOA nou eens burgerlijk aansprakelijk zouden stellen voor de veroorzaakte schade. Eventueel strafrechtelijk indien één en ander willens en wetens is gebeurd.

Zou dat mensen al niet aanzetten tot iets meer voorzichtigheid?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be