Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   De Wever: "Winnen volstaat niet. Regeren wil ik" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201335)

Universalia 26 april 2014 09:55

De Wever: "Winnen volstaat niet. Regeren wil ik"

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Eén maand voor de verkiezingen ligt de N-VA van Bart De Wever in alle peilingen 15 procent voor op de CD&V van Kris Peeters. Toch is De Wever niet zegezeker. "Winnen volstaat niet. Regeren wil ik, Vlaams en federaal." In een gesprek met onze krant slaat hij wild om zich heen. Niet alleen de PS en de sp.a maar ook CD&V en Open Vld delen in de klappen. "Hun programma's hangen met spuug aaneen."
De uitspraken van een nieuwe leider of van een lijder, ik heb er geen idee van. :-D

Citaat:

De Wever trekt zelf ten aanval en geeft in onze krant alle andere partijen een schop voor de broek.
Banzai!! (lang leve ... ?) 8O

Den Duisteren Duikboot 26 april 2014 10:15

De Wever is al lang een grens overgestoken waar ik buiten zijn bereik ben.

TV-verslaafde 26 april 2014 10:23

Het betere bochtenwerk en moddergooien. Wat boeit mij nu wat de andere partijen allemaal verkeerd doen. Wat gaat BDW veranderen? Hetzelfde als alle politici; veel beloven en weinig realiseren.

Henri1 26 april 2014 10:27

Puur volksverlakkerij van de Wever. Die man wil alles behalve regeren.

Het Oosten 26 april 2014 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7114342)
Puur volksverlakkerij van de Wever. Die man wil alles behalve regeren.

Ik zal het dan nog maar eens herhalen.

De NVA in de federale regering is hetzelfde als een mol binnenhalen. Ze zijn voor niets te vertrouwen, die Vlaams-nationalisten. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst niet.

Ik geef zulke regering maximaal 2 jaar overlevingskansen. En dan zal de NVA alle mogelijke slinkse trukken uit de kast halen om de regering te doen vallen en met een onschuldig gezicht uitroepen: 'zie nu, we hebben altijd gezegd dat België onbestuurbaar is geworden'.

Jan Meuleman 26 april 2014 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7114337)
Het betere bochtenwerk en moddergooien. Wat boeit mij nu wat de andere partijen allemaal verkeerd doen. Wat gaat BDW veranderen? Hetzelfde als alle politici; veel beloven en weinig realiseren.

BDW zal woord houden. Dat heeft hij vorige keer bewezen. De tradito's daarentegen (remember Leterme, Beke) geven alles toe om het postje of om de kas van ACW te redden.

Universalia 26 april 2014 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7114349)

De NVA in de federale regering is hetzelfde als een mol binnenhalen. Ze zijn voor niets te vertrouwen, die Vlaams-nationalisten. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst niet.

Ik geef zulke regering maximaal 2 jaar overlevingskansen. En dan zal de NVA alle mogelijke slinkse trukken uit de kast halen om de regering te doen vallen en met een onschuldig gezicht uitroepen: 'zie nu, we hebben altijd gezegd dat België onbestuurbaar is geworden'.

Uw tekst aandachtig gelezen te hebben moet ik daaruit vaststellen, dat u ze zelfs het 'voordeel van de twijfel' nog niet meer geeft? :oops:

Zipper 26 april 2014 10:39

Met dat soort pretentie vindt hij straks misschien niemand meer die met hem nog wil regeren.

Het Oosten 26 april 2014 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7114354)
Uw tekst aandachtig gelezen te hebben moet ik daaruit vaststellen, dat u ze zelfs het 'voordeel van de twijfel' nog niet meer geeft? :oops:

Ik geef iedereen het voordeel van de twijfel.

Maar alle gekheid op een stokje, hoe kan men het rijmen dat in een Federale regering Jambon (bijvoorbeeld) nu minister zou worden, en de staat België in het buitenland zou moeten vertegenwoordigen, spreken in naam van België, terwijl hij zelf diezelfde staat wil opdoeken. Dat zou je reinste schijnheiligheid zijn. Toch een beetje serieus blijven. Dat kunt u toch nog hoop ik.

Jan Meuleman 26 april 2014 10:46

Citaat:

Over de PS: "Doodsbang zijn ze van ons." Over de sp.a: "Hoe wanhopig moet Bruno Tobback zijn om mij een aasgier te noemen? Dat doe je toch niet? Ik ben niet de zoon van een minister, zoals hij. Ik ben de zoon van een spoorwegarbeider. Maar ik ben goed opgevoed. Hoe luider Tobback roept dat hij niet bang is van de PVDA, hoe dunner het hem door de broek loopt."
Waarom zat Eliotje te schelden in het parlement?

Eduard Khil 26 april 2014 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7114349)

jamaar wat is het nu. Het ene moment gaan ze een regering vormen zonder n-va, dan is het dat n-va niet in de regering wil, dan is het dat n-va in de regering zal gaan om ze te laten vallen

wat gaat het morgen zijn? De wind staat weer serieus veranderlijk in het Oosten :lol:

Henri1 26 april 2014 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7114375)
jamaar wat is het nu. Het ene moment gaan ze een regering vormen zonder n-va, dan is het dat n-va niet in de regering wil, dan is het dat n-va in de regering zal gaan om ze te laten vallen

wat gaat het morgen zijn? De wind staat weer serieus veranderlijk in het Oosten :lol:

U bent dus van mening dat De Wever in de regering wil ?

Genoteerd.

Eduard Khil 26 april 2014 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7114379)
U bent dus van mening dat De Wever in de regering wil ?

Genoteerd.

waar heb ik dat gezegd?

Henri1 26 april 2014 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7114389)
waar heb ik dat gezegd?

U wekt die indruk.

Trekt u uw stelling terug ?

Vigilant 26 april 2014 11:38

Tuurlijk wil de N-VA in de regering zitten.
De PS zal straks zelf om confederalisme schreeuwen als ze uit de regering gehouden wordt.

Supe®Staaf 26 april 2014 11:38

BDW zegt net hetzelfde als Peeters: beiden willen regeren.
Enige verschil: BDW zal daarvoor iets meer electorale aanhang hebben.

Hypochonder 26 april 2014 11:42

Ik vind het wel intelligent van De Wever dat hij dit zegt. Hij houdt zijn kiezers niet aan het lijntje zoals alle andere politici wel doen, hij zegt gewoon waar het voor hem op staat. En ik ben er 100% zeker van dat hij alles zal doen wat hij kan om federaal te regeren.

Zipper 26 april 2014 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7114424)
BDW zegt net hetzelfde als Peeters: beiden willen regeren.
Enige verschil: BDW zal daarvoor iets meer electorale aanhang hebben.

maar zal hij, met zijn hoovaardigheid "straks" nog een coalitiepartner vinden ??

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...aat-niet.dhtml

Eduard Khil 26 april 2014 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7114399)
U wekt die indruk.

Trekt u uw stelling terug ?

ik heb helemaal geen indruk gewekt. Ik reageerde alleen op de nogal veranderlijke meningen van Het Ooooosten.

Het Oosten 26 april 2014 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7114433)
Ik vind het wel intelligent van De Wever dat hij dit zegt. Hij houdt zijn kiezers niet aan het lijntje zoals alle andere politici wel doen, hij zegt gewoon waar het voor hem op staat. En ik ben er 100% zeker van dat hij alles zal doen wat hij kan om federaal te regeren.

De Wever wil Federaal helemaal niet regeren. Want hij weet heel goed, dat als hij dit doet, hij een dik pak voor zijn broek krijgt bij de volgende verkiezingen. Net zoals de VU indertijd.

Neen, De Wever doet alsof hij federaal wil regeren. Om stemmen los te peuteren van de twijfelaars.

Met andere woorden, Panda-Bartje speelt een vuig dubbelspel. En dat is niet de eerste keer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be