Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Honderd poortjesglippers per uur in Brusselse metro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201515)

De schoofzak 30 april 2014 16:30

Honderd poortjesglippers per uur in Brusselse metro

Je zou nu zeggen: wat heeft dat nu te maken met de verkiezingen?

Wel, ik vind met dit fenomeen een perfecte parallel met het programma en verkiezingsitems van de nva.

Wie de boel belazert, treft niet "niemand" maar wel de gewone mens.
En wie recht heeft op een sociaal abonnement, die kan daarvoor opteren en het nodige doen. Maar niet de boel belazeren.

link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140430_01087759

titel: Honderd poortjesglippers per uur in Brusselse metro

Kijk en luister vooral naar de uitleg van de student.
Eigenlijk verdient hij dezelfde aandacht als het filmmeisje met haar Femme de la rue.

.

Klein Licht 30 april 2014 16:40

Ik heb even gegoegeld naar "nva poortjesglippers brussel" maar heb geen relevante resultaten gevonden. Zelfs dit topic kwam er niet uit. Bent u zeker dat dit relevant zal zijn op 25 mei?

De schoofzak 30 april 2014 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7120001)
Ik heb even gegoegeld naar "nva poortjesglippers brussel" maar heb geen relevante resultaten gevonden. Zelfs dit topic kwam er niet uit. Bent u zeker dat dit relevant zal zijn op 25 mei?

Heb jij de openinspost gelezen?
Ik heb een parallel geschetst, geen relevantie.

.

Xenophon 30 april 2014 16:46

Erg, heel erg.

Bobke 30 april 2014 16:51

Als er zoveel zijn kan de nodige controle een centje aan boetes opleveren.
Het probleem zal vlug opgelost zijn als de pakkans hoog genoeg is.

Xenophon 30 april 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7120018)

Geef die mensen een gratis abonnement, slaan we verschillende vliegen in één klap. Geen zwartrijders meer, dan kan o.a. op de komedie van de controle serieus bespaard worden.

Win-win voor eenieder.

speurneus 30 april 2014 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7119975)
Je zou nu zeggen: wat heeft dat nu te maken met de verkiezingen?

Wel, ik vind met dit fenomeen een perfecte parallel met het programma en verkiezingsitems van de nva.

Wie de boel belazert, treft niet "niemand" maar wel de gewone mens.
En wie recht heeft op een sociaal abonnement, die kan daarvoor opteren en het nodige doen. Maar niet de boel belazeren.

link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140430_01087759

titel: Honderd poortjesglippers per uur in Brusselse metro

Kijk en luister vooral naar de uitleg van de student.
Eigenlijk verdient hij dezelfde aandacht als het filmmeisje met haar Femme de la rue.

.

Als dit een verkiezingsitem is wat stelt NVA dan voor om dit fenomeen in te dijken?

Bobke 30 april 2014 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7120050)
Geef die mensen een gratis abonnement, slaan we verschillende vliegen in één klap. Geen zwartrijders meer, dan kan o.a. op de komedie van de controle serieus bespaard worden.

Win-win voor eenieder.

Geef alles gratis,
slaan we verschillende vliegen in één klap. Geen dieven meer, dan kan op de politie en gevangenissen bespaard worden.

speurneus 30 april 2014 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7120018)

Jij hebt er blijkbaar geen idee van hoeveel honderden metropootjes er in Brussel zijn en hoeveel het zou kosten om die allemaal te bewaken.

Bobke 30 april 2014 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 7120076)
Jij hebt er blijkbaar geen idee van hoeveel honderden metropootjes er in Brussel zijn en hoeveel het zou kosten om die allemaal te bewaken.

Hoe meer hoe beter zou ik zo denken.
Die ene er uithalen zou inderdaad teveel kosten.

Xenophon 30 april 2014 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7120068)
Geef alles gratis,
slaan we verschillende vliegen in één klap. Geen dieven meer, dan kan op de politie en gevangenissen bespaard worden.

Je moet nu ook niet overdrijven he Bob, geen gevangenissen meer? Waar gaan we dan de psychiatrische patienten steken?

Xenophon 30 april 2014 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 7120076)

Die onverlaten van zwartrijders zouden dus de Belgische werkloosheid kunnen oplossen eigenlijk?

Bobke 30 april 2014 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7120204)
Je moet nu ook niet overdrijven he Bob, geen gevangenissen meer? Waar gaan we dan de psychiatrische patienten steken?

Die horen niet in gevangenissen thuis.
De gevangenissen kunnen dus omgebouwd worden om psychiatrische patiënten o te vangen.
Drie vliegen in een klap dus.

Pandareus 30 april 2014 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7120249)
Die horen niet in gevangenissen thuis.
De gevangenissen kunnen dus omgebouwd worden om psychiatrische patiënten o te vangen.
Drie vliegen in een klap dus.

De psychiatrische patiënten gaat men in de nieuw in aanbouw zijnde instellingen stoppen. Zodoende komt er meer plaats vrij om echt zware criminelen in de doos te stoppen. Pakweg de helft van de antwerpse lawine aan gasboetes wegens drugs zien geen betaling. Dus kan de uiterst ijverige procureur van A overgaan tot massale dagvaarding. Dan moeten er natuurlijk wel eerst een paar honderd plaatsen vrijkomen.
Als men de criminele joint-rokers heeft in jail gestopt kan men beginnen met rokers op café, mensen die geflitst zijn enz.

Xenophon 30 april 2014 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7120280)
De psychiatrische patiënten gaat men in de nieuw in aanbouw zijnde instellingen stoppen. Zodoende komt er meer plaats vrij om echt zware criminelen in de doos te stoppen. Pakweg de helft van de antwerpse lawine aan gasboetes wegens drugs zien geen betaling. Dus kan de uiterst ijverige procureur van A overgaan tot massale dagvaarding. Dan moeten er natuurlijk wel eerst een paar honderd plaatsen vrijkomen.
Als men de criminele joint-rokers heeft in jail gestopt kan men beginnen met rokers op café, mensen die geflitst zijn enz.

Dat is goed nieuws voor de patienten.

Nu, ik wist niet dat er enkele duizenden plaatsen bijgebouwd werden.

De schoofzak 1 mei 2014 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7120294)
Dat is goed nieuws voor de patienten.

Nu, ik wist niet dat er enkele duizenden plaatsen bijgebouwd werden.

En als er dan eens een grote goednieuwsshow gebracht wordt voor een paar tientallen plaatsen zoals in Beveren, dan .... marcheren de sloten niet, zodat er amper gebruik van gemaakt kan worden van die amechtige uitbreiding.

.

Universalia 1 mei 2014 15:15

Begint het geen HOOG tijd te worden dat men al die 'achter'poortjes eens gaat sluiten? :-D

Johan Bollen 1 mei 2014 15:47

Als ik in Vlaanderen op de trein stap komt er gegarandeerd een controleur langs.

Komt dat geld niet in een nationale pot terecht?

Verborgen transfers versie zoveel?

SMI94 1 mei 2014 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7121399)
Als ik in Vlaanderen op de trein stap komt er gegarandeerd een controleur langs.

Komt dat geld niet in een nationale pot terecht?

Verborgen transfers versie zoveel?

Wat een gezever zeg... ik gebruik élke dag de trein om te gaan werken, en als ik per week 1 of 2 controles krijg (op 10 ritten per week dus), is het veel.

En daarbij: betaal uw ticket of abonnement! Dan heb je al géén last van die 'verborgens tranfers'.

Johan Bollen 1 mei 2014 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7121419)
Wat een gezever zeg... ik gebruik élke dag de trein om te gaan werken, en als ik per week 1 of 2 controles krijg, is het veel.

En daarbij: betaal uw ticket of abonnement! Dan heb je al géén last van je 'verborgens tranfers'.

Ik schat het op 1 kans op twee afgaande op mijn ervaring. Voldoende afschrikkend om steeds een ticket te willen kopen. Die controleurs op die treinen zullen misschien 1 overtreder per uur vangen.

Hoe verklaart u het verschil met de Brusselse metro? Zou men niet beter de controleurs zetten waar waar er veel fraude is? Waarom doet men dat niet dan?

U zegt wel 'zever' maar tegelijk gebruikt u een argument dat volledig naast de kwestie is. U geeft hiermee de indruk een realiteit te willen ontkennen. Nogmaals de vraag. In wat voor pot komt dat geïnde geld van de controles in Vlaanderen? Het zou me inderdaad absoluut niet verwonderen dat men bewust laat begaan in Brussel. Vergelijk het met de flitspaalfraude.

Er heeft zich een mentaliteit geïnstalleerd die tot in de details zoekt om Vlaams geld over te hevelen naar Brussel en Wallonië. Men heeft hier totaal geen gewetenswroeging bij. Vermoedelijk omdat Vlamingen toch maar geacht worden racisten te zijn.

De oplossing is boetes appart innen en verdelen. Dan zou Brussel wel een stimulans voelen om fraudeurs te bestrijden. Nu is het waarschijnlijk...hoe minder eigen inkomsten hoe meer vers nationaal geld. Dus hoe minder controles hoe meer transfers.

Tis maar een 'logisch vermoeden' hé. Ik ben benieuwd naar uw tegenargumenten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be