Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Omkoping (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201516)

Pericles 30 april 2014 16:33

Omkoping

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-Veurne.dhtml

Alsof dit alleen in Veurne zou gebeuren. :lol:

subocaj 30 april 2014 16:37

Tot nader order gebeurt dit enkel in Veurne, begrepen?;-)

Xenophon 30 april 2014 16:48

Corrupte rechters zeg, wie had dat nu gedacht?

Demper 30 april 2014 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7120013)
Corrupte rechters zeg, wie had dat nu gedacht?

Dat kan toch niet?

10.000 euro per rechter voor een vonnis...

Allez, dat zijn weer de verzinsels van die N-VA zeker...

quercus 30 april 2014 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7119982)

Alsof dit alleen in Veurne zou gebeuren. :lol:

Hahaha!
Ik hoor ze ginder het al zeggen: "M'en wiedder gèèren vele geld wè!"

Dat zal koren zijn op de molen van onze Demper... :lol:

Demper 30 april 2014 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7120109)
Hahaha!
Ik hoor ze ginder het al zeggen: "M'en wiedder gèèren vele geld wè!"

Dat zal koren zijn op de molen van onze Demper... :lol:

West-Vlamingen zijn de meest corrupte, vuile, achterbakse parasieten van Vlaanderen.

manta 30 april 2014 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7119982)

Alsof dit alleen in Veurne zou gebeuren
. :lol:

En wie gaat dat nakijken?
Een onderzoeksrechter?

fred vanhove 30 april 2014 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7120113)
West-Vlamingen zijn de meest corrupte, vuile, achterbakse parasieten van Vlaanderen.

Vlaanderen onafhankelijk maar ZONDER West-Vlaanderen !:lol:

Raf 30 april 2014 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7120179)
Vlaanderen onafhankelijk maar ZONDER West-Vlaanderen !:lol:

:lol:

Pandareus 30 april 2014 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7120119)
En wie gaat dat nakijken?
Een onderzoeksrechter?

Demper, uiteraard. Who else ?

Another Jack 30 april 2014 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7120252)
Demper, uiteraard. Who else ?

Raspoetin is al volop bezig.
Nu nog mensen zien te vinden die het volledig willen uitlezen...

graaf de bethune 1 mei 2014 04:56

Wat in Veurne gebeurde is het mooiste bewijs dat rechters wel degelijk te beinvloeden zijn. Toen Verhofstadt in de tijd verklaarde dat hij het Vlaams Blok zou verslaan in Gent was dit niet electoraal bedoeld maar via de rechtbank, zeg maar via logerechters. En zo geschiedde het, het Vlaams Blok werd veroordeeld door rechters die Verhofstadt en zijn trawanten konden ontmoeten in de loges(oa groot-oosten van Belgie). Velen schilderden dit af als lachwekkende complotheorieen maar wat in Veurne met geld gebeurde zal waarschijnlijk in Gent gebeurd zijn op een andere manier.

subocaj 1 mei 2014 05:33

:rofl:Rechters moeten goed en levenslang betaald worden, zo niet kunnen ze niet integer blijven.:rofl::rofl::rofl::rofl:

Jay-P. 1 mei 2014 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7120673)
:rofl:Rechters moeten goed en levenslang betaald worden, zo niet kunnen ze niet integer blijven.:rofl::rofl::rofl::rofl:

Ter zijde maar echt waar:
Jouw bovenstaande zin is de exacte reden waarom de Singaporese ministers en Premier zulke decadente lonen krijgen uitbetaald.
VB: Hun PM verdient 4x het loon van de US president.
Corruptie bevechten is hier de aangehaalde hoofdreden.8O

Die West-Vleute rechterkens moeten een studiereis naar Singapore hebben gemaakt en het systeem dan maar zelf hebben aangepast volgens het motto: wat je zelf doet doe je beter he! :-o

Gipsy 1 mei 2014 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7120711)
Ter zijde maar echt waar:
Jouw bovenstaande zin is de exacte reden waarom de Singaporese ministers en Premier zulke decadente lonen krijgen uitbetaald.
VB: Hun PM verdient 4x het loon van de US president.
Corruptie bevechten is hier de aangehaalde hoofdreden.8O

Die West-Vleute rechterkens moeten een studiereis naar Singapore hebben gemaakt en het systeem dan maar zelf hebben aangepast volgens het motto: wat je zelf doet doe je beter he! :-o

Singapore staat wel in de top 5 van de minst corrupte landen ter wereld. Belgie komt daar zéér zéér ver achter.

subocaj 1 mei 2014 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7120744)
Singapore staat wel in de top 5 van de minst corrupte landen ter wereld. Belgie komt daar zéér zéér ver achter.

Onderzoek waarschijnlijk uitgevoerd door een "integer omkoopbaar door de gouverneur benoemd college"?

Je weet toch dat Dexia als lege doos, ook door de banken stresstest door Europa opgelegd, kwam.

De mens wikt, maar Goldman Sachs beschikt.

Gipsy 1 mei 2014 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7120754)
Onderzoek waarschijnlijk uitgevoerd door een "integer omkoopbaar door de gouverneur benoemd college"?

Je weet toch dat Dexia als lege doos, ook door de banken stresstest door Europa opgelegd, kwam.

De mens wikt, maar Goldman Sachs beschikt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Corrupt...ceptions_Index

Singapore staat 5de en als eerste niet Europees land. Tot mijn verbazing staat Belgie toch nog 15de.

In Singapore overtreed je beter niet de wetten. De veiligheid is er trouwens hoog. Er is nog steeds de doodstraf voor drugs te verhandelen en andere zware misdrijven zoals moord.

Jay-P. 1 mei 2014 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7120768)
http://en.wikipedia.org/wiki/Corrupt...ceptions_Index

Singapore staat 5de en als eerste niet Europees land. Tot mijn verbazing staat Belgie toch nog 15de.

In Singapore overtreed je beter niet de wetten. De veiligheid is er trouwens hoog. Er is nog steeds de doodstraf voor drugs te verhandelen en andere zware misdrijven zoals moord.

Juist, en dat niettegenstaande zich te situeren in een der meest beruchte regio's van S.E. Asia wat betreft corruptie.
Daarnaast ook een van de zeldzame suksesvolle multikulturele maatschappijen, met uiteraard wat minimale strubbelingen, maar een paradijs in vergelijking met W.Europa.
Ook iets om Belgische politiek mee om de oren te slaan: 4 OFFICIELE talen naast nog meer gesproken talen op een oppervlakte van zeg maar Groot-Antwerpen.
Een paar rare vroegere wetten neem ik er met plezier bij. Trouwens het eten (nen dada van mij) is er evenmin te versmaden.
Een aangenaam plekje om een tijdje te vertoeven indien de kans zich voordoet. Dat er een verlicht ietwat dictatoriaal regime heerst neem ik er eerlijk gezegd graag bij.
En hun Singlish is beter dan Verhofstadt's Flemglish of Nederfrans, maar dat ter zijde. (Ik kon het niet laten :-D )

fred vanhove 1 mei 2014 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7120792)
Juist, en dat niettegenstaande zich te situeren in een der meest beruchte regio's van S.E. Asia wat betreft corruptie.
Daarnaast ook een van de zeldzame suksesvolle multikulturele maatschappijen, met uiteraard wat minimale strubbelingen, maar een paradijs in vergelijking met W.Europa.
Ook iets om Belgische politiek mee om de oren te slaan: 4 OFFICIELE talen naast nog meer gesproken talen op een oppervlakte van zeg maar Groot-Antwerpen.
Een paar rare vroegere wetten neem ik er met plezier bij. Trouwens het eten (nen dada van mij) is er evenmin te versmaden.
Een aangenaam plekje om een tijdje te vertoeven indien de kans zich voordoet. Dat er een verlicht ietwat dictatoriaal regime heerst neem ik er eerlijk gezegd graag bij.
En hun Singlish is beter dan Verhofstadt's Flemglish of Nederfrans, maar dat ter zijde. (Ik kon het niet laten :-D )

Ik vind het één van de meest verschrikkelijke plekken ter wereld....mensen zijn geen steriele robotten....een hemd met een vlekje op en je riskeert 3 maanden te moeten gaan brommen...Heb toch graag enig rock'n'roll gehalte ! Ieder zijn ding maar niks voor mij !

Jay-P. 1 mei 2014 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7120799)
Ik vind het één van de meest verschrikkelijke plekken ter wereld....mensen zijn geen steriele robotten....een hemd met een vlekje op en je riskeert 3 maanden te moeten gaan brommen...Heb toch graag enig rock'n'roll gehalte ! Ieder zijn ding maar niks voor mij !

Als U de plek dermate goed kent om uit ervaring te spreken kan ik alleen maar antwoorden dat we een verschillende indruk hebben. U heeft toch die ervaring veronderstel ik?
Voor uw "Rock & Roll gehalte" kan U terecht in bepaalde plaatsen in Thailand. Daar kan je je hemd tevens helpen bevlekken voor een paar Bath.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be