![]() |
Maakt u de brug?
Morgen gaan velen niet werken,ze nemen een dag verlof op en maken de brug.Federale ambtenaren niet,zij krijgen een"dienstvrijheidstelling",dit wil zeggen dat ze niet moeten komen werken maar toch betaald worden en geen verlofdag worden afgetrokken.Dit jaar geld dit voor 2 mei,30 mei en 10 november.Reken dit door naar een loopbaan van 40 jaar en je zal zien dat ze 120 dagen of een half jaar betaald zijn om niks te doen en dat terwijl ze zo al minstens 8 dagen meer verlof hebben dan mensen in de private sector(320 dagen na 40 jaar,1 jaar en 4 maanden).Op 40 jaar 2 jaar betaald om thuis te blijven,niet slecht,jammergenoeg op mijn kosten.
|
Wat houd je tegen om zelf ambtenaar te worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe kan je nu "inhoudelijk" reageren op afgunst, nijd en jaloezie? Ik kan alleen maar eens meewarig het hoofd schudden en me afvragen waarom je zelf geen ambtenaar werd, als je denkt dat het daar allemaal zo veel beter is dan elders...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien dan maar het leven terug indelen op communistische wijze ..zijn we van al die ongelijkheden direct verlost .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse ambtenaren staken toch niet. Het zijn de Waalse ambtenaren die hun al die voordelen hebben bezorgd en dan maar klagen over die Walen. |
Citaat:
|
Citaat:
Uiteindelijk onderhoudt de werkende klasse en de bedrijfswereld de ambtenarij. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de bedrijven zijn al die extra verlofdagen (die weinig of geen relevantie meer hebben zowel godsdienstig als historisch) wel een miljardenkost. Ook voor de economie in het algemeen trouwens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be