Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Verzuurde Belgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201582)

Dutch_Strawberry 1 mei 2014 22:27

Verzuurde Belgen

Het begint de laatste tijd toch wel opmerkelijk te worden: eerst wordt de Sinksenfoor weggepest, dan komen er klachten over Tomorrowland en het laatste nieuwtje is dan weer dat mensen zelfs voor kankerpatienten geen greintje sympathie meer kunnen opbrengen. Blijkbaar zijn we goed op weg naar een verzuurde maatschappij waar men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt. Zo'n verzuring is trouwens reeds in mijn eigen familie te merken. Daarom deze draad, waarin alle artikels, teksten, persoonlijke ervaringen, blogs, enz in verband met de Belgische verzuring mogen worden gepost. Maakt niet uit wat, zolang het maar aantoont dat mensen hoe langer hoe onverdraagzamer worden ten opzichte van elkaar, en de mogelijke redenen hiervoor. Ikzelf heb al enige voorbeelden opgenoemd, nu is het aan jullie!

Nietzsche 1 mei 2014 22:28

Toppunt van ironie dit... hahah

Dutch_Strawberry 1 mei 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7121981)
Toppunt van ironie dit... hahah

Waarom? En probeer je berichten a.u.b. relevant te houden voor de topic.

manta 1 mei 2014 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7121978)
Het begint de laatste tijd toch wel opmerkelijk te worden: eerst wordt de Sinksenfoor weggepest, dan komen er klachten over Tomorrowland en het laatste nieuwtje is dan weer dat mensen zelfs voor kankerpatienten geen greintje sympathie meer kunnen opbrengen. Blijkbaar zijn we goed op weg naar een verzuurde maatschappij waar men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt. Zo'n verzuring is trouwens reeds in mijn eigen familie te merken. Daarom deze draad, waarin alle artikels, teksten, persoonlijke ervaringen, blogs, enz in verband met de Belgische verzuring mogen worden gepost. Maakt niet uit wat, zolang het maar aantoont dat mensen hoe langer hoe onverdraagzamer worden ten opzichte van elkaar, en de mogelijke redenen hiervoor. Ikzelf heb al enige voorbeelden opgenoemd, nu is het aan jullie!

Jij wil toch ook dingen verbieden waar je zurig tegen bent?

Xenophon 1 mei 2014 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7121991)
Jij wil toch ook dingen verbieden waar je zurig tegen bent?

Tegen mij doet ze ook heel zuur en negatief.

Demper 1 mei 2014 23:05

Ik ben toch altijd het zonnetje in huis.

Dutch_Strawberry 1 mei 2014 23:16

Het doet echt geen pijn om jullie eens als volwassenen te gedragen, hoor.

Kaaskoppie 1 mei 2014 23:43

Citaat:

probeer eens Amsterdam en dan ga je Antwerpen nog herwaarderen

Nietzsche 2 mei 2014 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7121983)
Waarom? En probeer je berichten a.u.b. relevant te houden voor de topic.

Omdat ik van mening ben dat jij een nogal verzuurde indruk achterlaat.

Raf 2 mei 2014 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7122055)
Omdat ik van mening ben dat jij een nogal verzuurde indruk achterlaat.

Ik deel die mening.

Travis66 2 mei 2014 06:31

Citaat:

Onmogelijke opdracht.
Ik kan hier best wat verhaaltjes posten van verzuurde mensen die ik tegenkwam.
Hoe gaat dat aantonen dat de mensen nu meer verzuurd zijn dan pakweg 50 jaar geleden?

Peche 2 mei 2014 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7122030)
probeer eens Amsterdam en dan ga je Antwerpen nog herwaarderen

Ik woon in Antwerpen, maar vind Amsterdam veel mooier en praktischer?
Al is het parkeren wel goedkoper in Antwerpen.
Snap je stelling niet?

Jan van den Berghe 2 mei 2014 07:08

Citaat:

Daarom deze draad, waarin alle artikels, teksten, persoonlijke ervaringen, blogs, enz in verband met de Belgische verzuring mogen worden gepost. Maakt niet uit wat, zolang het maar aantoont dat mensen hoe langer hoe onverdraagzamer worden ten opzichte van elkaar, en de mogelijke redenen hiervoor. Ikzelf heb al enige voorbeelden opgenoemd, nu is het aan jullie!

Kortom, u bent zelf verzuurd. U gaat zelf uit van het negatief oordeel om vervolgens elementen als bewijs ervoor te zoeken.

Dutch_Strawberry 2 mei 2014 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 7122138)
Onmogelijke opdracht.
Ik kan hier best wat verhaaltjes posten van verzuurde mensen die ik tegenkwam.
Hoe gaat dat aantonen dat de mensen nu meer verzuurd zijn dan pakweg 50 jaar geleden?

Als je geen materiaal post, kan er ook geen vergelijking gemaakt worden.

Dutch_Strawberry 2 mei 2014 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7122164)
Kortom, u bent zelf verzuurd. U gaat zelf uit van het negatief oordeel om vervolgens elementen als bewijs ervoor te zoeken.

Mijn stelling is dat de Belgen verzuurder lijken dan x aantal jaren geleden. En ja, ik vermeldde daarbij ook enige verzuring in mijn gezin te zien. Nergens heb ik mijzelf vermeld. Hoe jij dan tot de conclusie komt dat ik zelf verzuurd zou zijn, is waarschijnlijk een logica die enkel jij kan volgen.

Ik heb deze topic gemaakt in verband met een opdracht voor mijn school. We moeten een toespraak schrijven. Daarom had ik gedacht een toespraak te schrijven waarin ik wil betogen tegen een verdere verzuring en individualisering van onze maatschappij. Die twee hangen immers nauw samen. Ik had gehoopt om via deze topic wat materiaal te kunnen verzamelen. Daarvoor is natuurlijk enige co-operatie vereist. Ik heb zelf ook al wat dingen verzameld.

Hopelijk maak ik mezelf hiermee duidelijker.

alice 2 mei 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7122299)
Mijn stelling is dat de Belgen verzuurder lijken dan x aantal jaren geleden. En ja, ik vermeldde daarbij ook enige verzuring in mijn gezin te zien. Nergens heb ik mijzelf vermeld. Hoe jij dan tot de conclusie komt dat ik zelf verzuurd zou zijn, is waarschijnlijk een logica die enkel jij kan volgen.

Ik heb deze topic gemaakt in verband met een opdracht voor mijn school. We moeten een toespraak schrijven. Daarom had ik gedacht een toespraak te schrijven waarin ik wil betogen tegen een verdere verzuring en individualisering van onze maatschappij. Die twee hangen immers nauw samen. Ik had gehoopt om via deze topic wat materiaal te kunnen verzamelen. Daarvoor is natuurlijk enige co-operatie vereist. Ik heb zelf ook al wat dingen verzameld.

Hopelijk maak ik mezelf hiermee duidelijker.

Door het individu centraal te zetten hebben we juist een sterke sociale zekerheid. Anders dan in culturen die dit niet doen en waar familie of clan voor hun leden moeten zorgen.
Al aan gedacht?

Travis66 2 mei 2014 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7122294)
Als je geen materiaal post, kan er ook geen vergelijking gemaakt worden.

Als je niet 100 jaar geleden de sfeer gaat opsnuiven ook niet.

Wat je wel kan zeggen is dat er tegenwoordig mensen bestaan die verzuring zo interessant vinden dat ze er verhaaltjes over gaan opsnorren en die persé willen delen met zoveel mogelijk mensen.

DewareJakob 2 mei 2014 11:12

Lekker !!

manta 2 mei 2014 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7122504)
Lekker !!

Zoveel suiker is ongezond, moesten ze verbieden...:evil:

Henri1 2 mei 2014 11:22

Citaat:

Titel is fout.
Het moet verzuurde vlamingen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be