![]() |
Roken in cafés: ook daar staan sommige partijen "alleen"
Van de mensen die ik ken bij de nva en bij het belang, is er ook een verschil in rookgedrag.
Toeval ? titel: Deze politici willen het rookverbod in cafés afschaffen link: http://www.nieuwsblad.be/article/det..._BT=2158280038 Citaat:
|
Het rookverbod in cafés werd eigenlijk ingevoerd door het Grondwettelijk Hof die de uitzondering voor cafés vernietigde als een schending van het gelijkheidsbeginsel.
Persoonlijk vind ik het een goede zaak: nu stinkt mijn kledij ten minste niet meer na een bezoek aan mijn stamcafé en hoef ik als niet-roker niet passief mee te roken... |
Citaat:
Wanneer men dus als enige geen voorstander is van een wetsvoorstel dat onderscheid maakt tussen cafés en eetgelegenheden is men dus tegen een rookverbod in eender welke vorm? :roll: |
Het moet de vrije keuze zijn van de uitbater.
De klant kan dan nog kiezen waar hij een pint gaat drinken... |
Citaat:
Ga maar eens kijken aan de deuren van het VGC en parlementsgebouw van Brussel. Dat zijn echt niet allemaal VB'ers die daar staat te roken hoor... Volksgezondheid mag prevaleren op eender welke schadelijke verslaving wat mij betreft. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja inderdaad, het moet. Het moet zijn wat het parlement belist wat het zal moeten zijn. Over het inhoudelijke van de diverse beperkende maatregelen van bescherming tegen tabaksrook, kunnen we best redetwisten in draden die daarvoor bestaan. Eigenlijk is het geen item in deze verkiezingen. Enkel die ene vraag waar er naar gepeild werd, gaf een aanduiding: één vld-politieker en diverse Belangers zijn pro vrijheid café-uitbater. Zowat 90 procent is van een ander idee. . |
Citaat:
|
Citaat:
3000 doden per jaar in België alleen al door passief roken... dat kan tellen denk ik. Wie het normaal vindt dat je in de bebouwde kom maar 50 mag rijden en op de snelweg 120 en de simpele logica daarachter niet kan toepassen op roken in publieke ruimten en ruimten waar veel mensen samenkomen... die heeft wel andere redenen om tegen dit verbod te reageren dan gezond boerenverstand denk ik... 8-) |
Citaat:
Of er redenen zijn om dit verder in te perken of niet volgens jouw of volgens mijn visie, maakt niets uit: de wetten worden gestemd in het parlement. noot: de directie van een ziekenhuis zou kunnen beslissen om enkele kamers voor te behouden voor rokende patiënten. Mag niet. Maatschappelijk ongewenst. Dat vind jij wellicht ook spijtig, maar ik niet. . |
Citaat:
Da's heel iets anders dan opgelegde maximumsnelheden (die dan nog vaal onlogisch zijn...) Als de partijen die pro-rookverbod zo inzitten met de gezondheid moeten ze van roken maar snel een verkiezingsthema maken. Roken verbieden of toelaten. Eens zien of het hen over de gezondheid te doen is. |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
8-) |
Citaat:
Rokers en niet-rokers horecazaken. Alleen dit moet duidelijk bij de ingang aangekondigd worden. De wijze waarop kan eventueel wettelijk vastgelegd worden. Dan weet iedereen waar hij aan toe is als hij binnengaat. Eventueel kan men bij de rokers-etablissementen bijzondere maatregelen opleggen als bijkomende afzuiging. Maar dat moeten de rokers zelf uitmaken. |
Citaat:
|
Citaat:
1 roker in het gezelschap, en iedereen moet in de stank zitten Neen danku. Handhaven dat verbod |
Citaat:
Sta me toe het even om te keren. Het is jou 3000 onschuldige slachtoffers per jaar waard om de daders, nicotine junkies, het recht te geven om deze slachtoffers te maken... 8-) |
Citaat:
Die 3000 "onschuldige" slachtoffers van u zijn voor de dames en heren in het parlement nochtans collateral damage als het gaat om 't binnenrijven van de taksen... |
Citaat:
De enige juiste oplossing... :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be