Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Grote toename van keelkanker door orale seks (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201816)

Universalia 8 mei 2014 08:01

Grote toename van keelkanker door orale seks

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Bij een op de drie keelkankers is orale seks de schuldige. Elk jaar komen er in ons land zo'n honderd patiënten bij, en dat aantal stijgt. "We zien steeds meer jonge dertigers en veertigers", zegt hoofd- en halschirurg Carl Van Laer. .
Iemand die daar nog van verschiet eigenlijk? 8O

Rudy 8 mei 2014 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7130456)
Bron

Detail tekst:

Moet ik nu stoppen met roken. Of moeten vrouwen stoppen met pijpen ?

1207 8 mei 2014 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7130797)

wat zegt den alex hierover?
http://www.youtube.com/watch?v=vN1HZWF_xn8

Rudy 8 mei 2014 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 7130851)
wat zegt den alex hierover?
http://www.youtube.com/watch?v=vN1HZWF_xn8

Interesseert mij niet.
Youtube is een goed medium voor wie onder andere niet in staat is zelf een mening te verkondigen.

vlaams realist 8 mei 2014 15:33

Mijn exen lopen weinig risico. Behalve op mijn verjaardag vertoonden ze niet veel risicogedrag.:lol:

Len 8 mei 2014 15:35

Citaat:

of minder uit je nek lullen? ;-)
of meer testen op HPV uitvoeren, dan weet je of het veilig kan.

Universalia 8 mei 2014 16:32

Citaat:

Een piperband (doedelzakspelers) maakt anders mooie muziek.

Vroeger was het: ‘zoals de ouden zongen, pijpen de jongen’. Pijpen betekende fluiten. Maar omdat men deze betekenis van pijpen (wat uitgesproken werd als ‘piepen’) niet meer kent, is er van gemaakt: piepen, zoals jonge vogeltjes in het nest piepen. (Rembrandt, schilderij als ik mij niet vergis) :-D

Rudy 8 mei 2014 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7130994)
Mijn exen lopen weinig risico. Behalve op mijn verjaardag vertoonden ze niet veel risicogedrag.:lol:

Vlaams realist. Word je gepijpt op je verjaardag ?

Hoe dan ook. Die zovele exen van jou liggen niet wakker van keelkanker tijdens het pijpen van hun nieuwe vriend. Jij wel ?

quercus 8 mei 2014 16:47

Ik heb het artikel aandachtig gelezen en ik heb er toch wel wat vragen bij. De suggestieve foto die Universalia toont in haar boodschap zou laten veronderstellen dat die virale besmetting bij mannen gebeurt via het speeksel van een (reeds met het HPV-virus besmette) vrouw wanneer ze zogezegd "pijpt". Wat men dus formeel "fellatio" noemt. Maar kan het niet evenzeer veroorzaakt worden door het alternatief oraal contact, met name "cunnilingus"?

Avsjo Roger 8 mei 2014 16:50

Inenten !

Rudy 8 mei 2014 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7131132)
Ik heb het artikel aandachtig gelezen en ik heb er toch wel wat vragen bij. De suggestieve foto die Universalia toont in haar boodschap zou laten veronderstellen dat die virale besmetting bij mannen gebeurt via het speeksel van een (reeds met het HPV-virus besmette) vrouw wanneer ze zogezegd "pijpt". Wat men dus formeel "fellatio" noemt. Maar kan het niet evenzeer veroorzaakt worden door het alternatief oraal contact, met name "cunnilingus"?

Quercus. Orale seks. Van pijpen krijg je kanker. Zo luidt het. Van beffen blijkbaar ook, wegens oraal, hoewel weinig keel. sst, van masturberen krijg je binnenkort handkanker.

quercus 8 mei 2014 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7131140)
Quercus. Orale seks. Van pijpen krijg je kanker. Zo luidt het. Van beffen blijkbaar ook, wegens oraal, hoewel weinig keel. sst, van masturberen krijg je binnenkort handkanker.

Henri1 8 mei 2014 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7130456)
Bron

Detail tekst:

Als je je laat pijpen zoals iedere hetero man loop je hier geen risico. ;-)

vlaams realist 8 mei 2014 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7131123)
Vlaams realist. Word je gepijpt op je verjaardag ?

Hoe dan ook. Die zovele exen van jou liggen niet wakker van keelkanker tijdens het pijpen van hun nieuwe vriend. Jij wel ?

De besparing in de pensioenkassen maken me blij. O.k. das puur égoisme.
Maar als een ex keelkanker krijgt door anderen te pijpen ga je toch geen medelijden van mij verwachten?

vlaams realist 8 mei 2014 18:32

Verschillende exen van mn ex denken dat er een verhoogd risico op keelkanker bestaat. De huidige man denkt dat ik lieg.

AnarchoChristophe 8 mei 2014 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7131132)

Dat laatste is zelfs waarschijnlijker. Een lul vol wratten pijpen lijkt me niet zo gezellig, maar de baarmoederhals bekijk je meestal niet zo vlug. Of je moet met een speculum rondlopen en vreemde neigingen hebben.

freespirit 8 mei 2014 19:20

Men leerde ons destijds (als kind van de jaren tachtig en negentig) in de lessen SO dat orale seks geen enkel probleem was en dat men dit quasi onbeschermd kon doen (los van het feit of men dit persoonlijk aangenaam vindt of niet). Er werd toen immers vooral gehamerd op het 'AIDS-spook' en HIV-besmetting en dat werd toen ook als de meest levensbedreigende en vreselijke ziekte voorgesteld. Dat kan men echter niet krijgen door elkaar met de mond te plezieren. Over zoiets als HPV hoort men pas de laatste jaren veel, vroeger kenden de mensen dat niet.

Vroeger werd er soms overdreven gehamerd bij de jeugd op de risico's van AIDS (waarmee ik die vreselijke ziekte geenszins wil minimaliseren, maar besmetting valt redelijk gemakkelijk te vermijden), nu hoor je daar hier nog maar weinig van en gaat alle paniek richting keelkanker ten gevolge van pijpen of beffen. Interessant te zien hoe ook bepaalde 'hysteries' tijdsgebonden kunnen zijn !

Getalsmatig lijkt het allemaal nog wel mee te vallen. 'Slechts' de helft van de seksueel actieve Belgen zou af en toe aan orale seks doen, dat zijn er dus al vele miljoenen. Daarvan worden er elk jaar ongeveer 100 getroffen door keelkanker. De kans is dus betrekkelijk klein dat je daaraan zal lijden. Volgens mij is de kans groter om het leven te komen in een verkeersongeval dan dat je als regelmatige orale 'sekser' om die reden ooit keelkanker krijgt. En dan zijn in dat geval de genezingskansen nog betrekkelijk groot. Waarmee ik niet wil beweren dat het niet iets ernstigs kan zijn.

maddox 8 mei 2014 20:08

Zeker dat het geen gevolg van Tjernobyl of Fukushima is?

Skobelev 8 mei 2014 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7131318)
Zeker dat het geen gevolg van Tjernobyl of Fukushima is?

Voor Fok-oe-she-ma is het nog te vroeg. ;-)

Hypochonder 8 mei 2014 22:13

Is dit erg, moeten we hiervan verschieten? Antwoord: neen. Trek je plan met je kanker in jou keel, zeker als de oorzaak pijpen, beffen of roken is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be