Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Overspel niet strafbaar in Turkije. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20185)

thePiano 14 september 2004 18:02

Overspel niet strafbaar in Turkije.

Overspel niet strafbaar in Turkije.

TURKSE OVERSPELWET KOMT ER TOCH NIET
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De strenge Turkse wet op overspel komt
er wellicht niet. De Turkse regering
gaat haar eigen omstreden voorstel niet
indienen bij het parlement, zegt de
oppositie.

Het voorstel zou de strafwet hervormen
en overspel strafbaar maken. De rege-
ringspartij en de grootste oppositie-
partij hebben nu afgesproken om samen
een voorstel in te dienen. De nieuwe
wet zal rechten en vrijheden respecte-
ren, zeggen ze.

Tegen de plannen om overspeligen een
celstraf op te leggen, was veel kritiek
gerezen. Verschillende Europese leiders
lieten verstaan dat Turkije met de wet
minder kans maakte op EU-toetreding.

bron: TT 162

Prima, nu staat niks nog de toetreding van Turkeije tot de EU in de weg.

Ke Nan 14 september 2004 18:03

Jammer, de seks is zoveel beter als het niet mag.;-)

kelt 14 september 2004 18:44

stiekemerd :lol:

Toch wel tekenend,op welk niveau de politiek aan het dalen is....alsof politieke beslissingen in de slaapkamer(of op de achterbank van de auto 8) ) horen gemaakt te worden en niet in het stemhokje.....

C uit W 14 september 2004 18:48

Toch curieus he.
Als het blok de burgers wil inschakelen om ILLEGALEN te melden is het kot te klein, het zijn een bende nazi's en alles wat correct wil zijn staat met het schuim in de bek te brullen en te brallen.
Als de Turken, op basis van ... , volwassen mensen die vrijwillig sex hebben met andere volwassenen in de gevangenis willen steken krijgen ze een kleine vermaning en mogen ze gerust toetreden in de EU... .

Ben ik van slechte wil en zie ik iets wat er niet is?

Ke Nan 14 september 2004 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt
stiekemerd :lol:

Toch wel tekenend,op welk niveau de politiek aan het dalen is....alsof politieke beslissingen in de slaapkamer(of op de achterbank van de auto 8) ) horen gemaakt te worden en niet in het stemhokje.....

Wat was weer de belangrijkste drijfveer van de mens? ;-)

illwill 14 september 2004 20:10

Citaat:

Niks? :-) :-) Dus Turkije mocht volgens jou pas sinds vorige week nog niet toetreden tot de EU omwille van het voorstellen van deze wet? LOL.
Nochtans twijfel ik er niet aan dat ze bij de EU mogen komen want anders zijn we weer allemaal moslim haters hé. :roll:

Turkse Nederlander 15 september 2004 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Toch curieus he.
Als het blok de burgers wil inschakelen om ILLEGALEN te melden is het kot te klein, het zijn een bende nazi's en alles wat correct wil zijn staat met het schuim in de bek te brullen en te brallen.
Als de Turken, op basis van ... , volwassen mensen die vrijwillig sex hebben met andere volwassenen in de gevangenis willen steken krijgen ze een kleine vermaning en mogen ze gerust toetreden in de EU... .

Ben ik van slechte wil en zie ik iets wat er niet is?

Wordt Belgie uit de EU getrapt omdat het Vlaams Blok zulke ideeen heeft?

k9 15 september 2004 08:11

Citaat:

Buiten dat turkije, economsich,politiek, sociaal en cultureel niet klaar is om toe te treden

VlaamseBelg 15 september 2004 12:03

Oef, mijn vriendin Fatima zal opgelucht zijn... ;-)

thePiano 16 september 2004 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Niks? :-) :-) Dus Turkije mocht volgens jou pas sinds vorige week nog niet toetreden tot de EU omwille van het voorstellen van deze wet? LOL.
Nochtans twijfel ik er niet aan dat ze bij de EU mogen komen want anders zijn we weer allemaal moslim haters hé. :roll:

Niks volgens mij, volgens de EU.

Ik ben altijd al voorstander geweest van de toetreding van Turkije tot de EU. Maar er was twijfel gerezen bij sommige EU landen omwille van deze wet. Nogal flauw vond ik dat als je sommige wetten in andere landen bekijkt. Griekenland bv heeft nog maar een paar jaar geleden afgeschaft dat de religie op je identiteitskaart werd vermeld.

k9 16 september 2004 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Griekenland bv heeft nog maar een paar jaar geleden afgeschaft dat de religie op je identiteitskaart werd vermeld.

Je beseft toch dat dat compleet anders is? Het ene is een inbruik op de privacy het ander is het strafbaar maken van iets dat een compleet prive aangelegeheid is.

En nee er zijn geen EU landen die vinden dat turkije geschikt is, er zijn personen of partijen in sommige landen die dat vinden net zoals er personen of partijen ertegen zijn dat turkije toetreed.

De een doet het meestal uit ideologische overtuiging, de andere uit angst voor het onbekende , wat duidelijk is dat de mensen die er zich mee bezighouden meestal dezelfde conclusie hebben : turkije is nu nog niet klaar (net zoals polen ook niet klaar was) . Maar spijtig genoeg hebben die mensen in de politiek meestal niet veel te zeggen.

Geertje 16 september 2004 10:52

België was zowat één van de laatste Europese landen waar abortus totaal verboden was en nu gaan ze de les spellen aan Turkije.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be