Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe metrolijn: Brussel bost BDW (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201886)

Eberhard Leclerc 8 mei 2014 17:47

Nieuwe metrolijn: Brussel bost BDW

Terwijl een besluiteloze NVA het totaal vastgelopen Antwerpen opzadelt met een busbaan, 2 tramlijnverlengingkjes en vooral heel veel onderzoeksrapporten, stoomt Brussel vrolijk door en mikt op nog meer hoogwaardig transport.

De schop gaat de grond in voor alweer een metrolijn.

Cheminot 8 mei 2014 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7131204)
Terwijl een besluiteloze NVA het totaal vastgelopen Antwerpen opzadelt met een busbaan, 2 tramlijnverlengingkjes en vooral heel veel onderzoeksrapporten, stoomt Brussel vrolijk door en mikt op nog meer hoogwaardig transport.

De schop gaat de grond in voor alweer een metrolijn.

De schop zit nog niet in de grond, de streefdatum voor de opening van de nieuwe lijn is trouwens voorzien in 2022. Op dit moment is het definitieve tracé vastgelegd waarvoor ook talrijke studies zijn gebeurd.

vlaams realist 8 mei 2014 18:48

Ikke ni begijp yo yo fuckong bifch.

Leopold de halve 8 mei 2014 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brakke mond (Bericht 7131251)
Hop... daar gaat ons Vlaams geld met de schop de grond in.

Heerlijk toch, die domme Vlamingen die hier onze metro betalen. Als ik in jullie plaats zou zijn had ik me al lang onafhankelijk verklaard. Elke dag lachen en gieren wij het uit van plezier dat die Vlamingen zich zo laten pluimen door ons.

Leo Demi

Cheminot 8 mei 2014 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7131279)
Heerlijk toch, die domme Vlamingen die hier onze metro betalen. Als ik in jullie plaats zou zijn had ik me al lang onafhankelijk verklaard. Elke dag lachen en gieren wij het uit van plezier dat die Vlamingen zich zo laten pluimen door ons.

Leo Demi

Om dan te komen smeken om jullie niet te laten vallen omdat heel Brussel een favela wordt? -)

Leopold de halve 8 mei 2014 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7131289)
Om dan te komen smeken om jullie niet te laten vallen omdat heel Brussel een favela wordt? -)

Wij smeken, jullie betalen. Prima deal. Wie is de domste dan?

Cheminot 8 mei 2014 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7131291)
Wij smeken, jullie betalen. Prima deal. Wie is de domste dan?

Waarom zouden we dat dan nog doen? Jullie komen smeken, wij lachen eens deemoedig en gaan verder...

Boduo 8 mei 2014 20:19

Prima, die nieuwe metrolijn !!!
Waarschijnlijk zullen de meeste gebruikers Vlamingen zijn...

???

Leopold de halve 8 mei 2014 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7131317)
Waarom zouden we dat dan nog doen? Jullie komen smeken, wij lachen eens deemoedig en gaan verder...

Ondertussen hebben we dan toch lekker een metro gebouwd met jullie geld terwijl jullie in het slijk blijven ploeteren. Vraag het maar aan de Brakke mond, hij weet er blijkbaar alles over. En weet u eigenlijk wel wat deemoedig betekent? Onderdanig, gedwee, berouwvol, kleintjes. Zo zijn die Vlamingen inderdaad. Hard werkende sukkels met nog geen nagel om aan hun gat te krabben, dat zou ook een goede omschrijving kunnen zijn.

vlaams realist 8 mei 2014 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7131321)
Prima, die nieuwe metrolijn !!!
Waarschijnlijk zullen de meeste gebruikers Vlamingen zijn...

???

De betalenden zeker wel.

Boduo 8 mei 2014 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7131325)
Ondertussen hebben we dan toch lekker een metro gebouwd met jullie geld terwijl jullie in het slijk blijven ploeteren. Vraag het maar aan de Brakke mond, hij weet er blijkbaar alles over. En weet u eigenlijk wel wat deemoedig betekent? Onderdanig, gedwee, berouwvol, kleintjes. Zo zijn die Vlamingen inderdaad. Hard werkende sukkels met nog geen nagel om aan hun gat te krabben, dat zou ook een goede omschrijving kunnen zijn.

Sukkels die geen nagel hebben: dat zijn bijna alle brusselaars !!!

Boduo 8 mei 2014 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7131327)
De betalenden zeker wel.

Ja , dat is nu eenmaal een (kleine) keerzijde v.d. medaille.

Leopold de halve 8 mei 2014 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7131331)
Sukkels die geen nagel hebben: dat zijn bijna alle brusselaars !!!

Kan mij het wat schelen. Zolang deze Brusselaar het maar goed heeft. Al die sukkelaars hier die geven wij een aalmoes uit de sociale zekerheid waar die Vlamingen zich blauw aan betalen.

Boduo 8 mei 2014 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7131338)
Kan mij het wat schelen. Zolang deze Brusselaar het maar goed heeft. Al die sukkelaars hier die geven wij een aalmoes uit de sociale zekerheid waar die Vlamingen zich blauw aan betalen.

...tot na 25 mei ...

Leopold de halve 8 mei 2014 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7131340)
...tot na 25 mei ...

Pas op of ik stem voor Bart De Wever, en mijn papa is polis. Ik doe het in mijn broek.

morte-vivante 8 mei 2014 20:53

eindelijk, die lijn stond al als "gepland" vanaf 1969, weliswaar een beetje langer dan die nu gaat uitgevoerd worden (nl tot Ukkel)

45 jaar nodig om eindelijk de go-ahead te geven, Antwerpen heeft dus wel nog wat tijd

Boduo 8 mei 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7131364)
eindelijk, die lijn stond al als "gepland" vanaf 1969, weliswaar een beetje langer dan die nu gaat uitgevoerd worden (nl tot Ukkel)

45 jaar nodig om eindelijk de go-ahead te geven, Antwerpen heeft dus wel nog wat tijd

Ja maar beter laat dan nooit.
Een uitbreiding v.d. metro is bijna altijd een goede zaak, soms op korte termijn, soms op lange termijn.

Gipsy 8 mei 2014 21:05

Citaat:

Ja helaas daarom is China ons op alle gebieden aan het voorbijsteken. Binnenkort werken wij voor de Chinezen en niet andersom.

Leopold de halve 8 mei 2014 21:09

Citaat:

De uitbreiding naar Ukkel is voorzien voor een tweede fase.

En in Antwerpen hebben ze tunnels gegraven om er nadien champignons in te kweken. Breek me de bek niet open, ik heb er twintig jaar gewoond en ik ben er gaan lopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_nutteloze_werken

Gipsy 8 mei 2014 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7131396)
De uitbreiding naar Ukkel is voorzien voor een tweede fase.

En in Antwerpen hebben ze tunnels gegraven om er nadien champignons in te kweken. Breek me de bek niet open, ik heb er twintig jaar gewoond en ik ben er gaan lopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_nutteloze_werken

Champignons d' Anvers. Een gat in de markt, champignons met een dikke nek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be