![]() |
Alexander de Croo (Ø-VLD): de absolute nul
de absolute nul. Dat is het resultaat van de zogezegde pensioenhervormingen die de regering Di Rupo opzette. Met andere woorden: vice-premier Alexander de Croo bracht er als minister van Pensioenen niets van terecht.
Ivan Van De Cloot: 'Pensioenhervorming Di Rupo was nuloperatie' |
Dat is goed nieuws, dan wordt mijn pensioen terug berekend op de laatste vijf jaar in plaats van tien....
|
Hij leek me vandaag in Terzake ook al niet te sterk als het op de pensioenen aankwam.
Tobback discussieerde met hem over cijfers mbt de nodige fondsen om de aankomende golf nieuwe gepensioneerden op te vangen, en die O-VLD veel te licht inschatte. Cijfers die hij natuurlijk poogde te weerleggen, tot Tobback hem toewierp dat Decroo die cijfers zelf had vrijgegeven. Eerst staalhard liegen en wanneer op de pertinente leugen gewezen, pokerface op en over iets anders beginnen. Als de verkiezingen aankomen, is Terzake altijd leuke ontspanning met een zakje chips en een Leffe knus in de zetel. |
Citaat:
|
Citaat:
Op de koop toe vermoed ik dat het bij mijn inkomen wordt gevoegd dus daar schiet nog amper de helft van over. |
Citaat:
Wat kan er dus mis gaan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Decroo is een echte fils �* papa. Van de hak op de tak springen & de macho uithangen: d�*t kan hij goed. Voor de rest: een flauw beestje. Ik moet hem - ook - niet. |
Citaat:
|
Citaat:
" Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd " ;-) |
Citaat:
Bij de zonen van top-politici is dit net hetzelfde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Quicky zal alras gezien hebben dat er daar geen eer te halen was, regelde voor zichzelf een roemrijker postje, en pakte zijn valies. |
Citaat:
Partijvoorzitter Bruno Tobback hamert erop dat een stijging van de sociale uitgaven de komende jaren onvermijdelijk is. “Er komen tegen 2019 ongeveer 170.000 65-plussers bij. Die mensen krijgen straks een pensioen. Dat zijn gewoon de feiten. Daar valt dus niet op te besparen. Tenzij je openlijk zegt dat iedereen 45 jaar moet werken en dat sommigen dus zeker tot hun 67ste aan de slag moeten blijven. Wel, dan moeten de partijen die er voorstander van zijn die boodschap voor de verkiezingen meegeven en niet erna. Op basis van de pensioenrechten die vele Belgen hebben opgebouwd stijgen de pensioenuitgaven de komende jaren met 9,6 miljard euro. Punt.” Het gekke is dat bijvoorbeeld O-VLD maar 5 miljard extra voorzien heeft voor deze extra pensioenuitgaven. Tobback vroeg aan Decroo of hij de verworven rechten vd ambtenaren wou afpakken? In feite weet geen enkele politieker hoe ze de pensioenen moeten gaan betalen. Ik vrees dat die lachwekkende opmerking van Tobback wel eens de enige oplossing zal zijn. Kent iemand anders nog een oplossing? |
Citaat:
|
zwijg aub over de plannen die ze maken.
Alle partijen plannen veel, maar doen weinig. In de eerste twee jaar gaan ze juist niks veranderen. Pensioenen zijn al lang gemismanaget. Wie had er enige redding verwacht van De Croo? verder dan boekjes schrijven komen ze niet. Over enkele jaren ontploft er een statutaire bom, later de contractuelen bom. Maar ik geloof in een pensioen |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be