![]() |
Homans en Gennez op canal Z
De discussie ging over het onderwijs.
Homans vond dat de leerkrachten opslag mogen krijgen (een kleuterleidster verdient nu al 4100 euro bruto na 27 jaar dienst, een bedrag dat ze in geen 1000 jaar in de privé zou verdienen). Het was een opbod. Als Gennez nu gezegd had dat ze elke leerkracht een Ferrari zou geven zou Homans voorzeker gezegd hebben dat ze ze er elk 2 zou geven.:lol: Toch vreemd voor een partij die vindt dat de overheid te veel kost. :lol: Maar misschien ben ik te voorbarig en gaat Homans het loon van de rest van de ambtenaren wel halveren. ;-) |
pff massa vakantie en dan nog opslag terwijl dat defacto ongeschoolde jobs zijn.... en dan maar klagen over de prijs van de SZ. De n-va echt een stxxx partij. eurofiel, islamzuil met VL geld, inconsequent, extreem progressief , tegen directe democratie.... en dan nog eens staatsjobs nog wat duurder maken terwijl daar amper expertise bij komt kijken. Wat die vooral goe kunnen is hun job voorstellen als de zwaarste job. terwijl niemand zoveel verdient voor zo weinig te kunnen en zo weinig te doen.
Je zou bijna denken dat het politici zijn.... De n-va wil van alle walletjes eten. trouwens niet alle anbtenaren verdienen zoveel. Ik heb ook een semi-staatsjob gehad recent en ik kreeg mer dan ik qua anciënniteit recht op had omdat ik de meest gekwalificeerde was voor de job maar ik vernam van de anderen( die soms er al 20 jaar werkten en minder verdienden dan ik voor zelfde job) dat ze hun eigen barema s niet toepasten. |
Als de Schoof eens babysit moet spelen zonder hulp van zijn chef, voor één, twee of meer van zijn kleinkinderen, dan denkt de Schoof dat die kleuterleidster hun pree dubbel en dik waard zijn.
En ik peins toch niet dat de mijne grotere gangsters zijn dan andere kleinkinderen ... . |
Citaat:
Ge moet zeggen dat als ze niet braaf zijn , je naar de Sint gaat bellen.;-) Verder vind ik dat diegenen die sito sticks van Mora prikken een ondoenbaar werk verrichten, maar zij krijgen daar maar het minimumloon voor. |
Citaat:
|
O, de kandidaat kleuterleidsters staan in rijen aan te schuiven om de job te mogen doen.:roll:
En na een jaar het werk te hebben gedaan, zijn de rijen dubbel zo lang. :roll: |
Citaat:
. |
Citaat:
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof. Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs. |
Vooral weer veel commentaar van figuren die geen zak afweten wat kleuterleidsters moeten doen.
Mijn nichtje is bijna 7 dagen op 7 bezig met haar werk. Denken jullie nu echt dat hun job enkel tussen de uren lopen wanneer de kinderen aanwezig zijn? |
Citaat:
Het gaat over het feit dat ze wel dik genoeg betaald zijn voor datgene wat ze moeten doen. Met die redenering is niemand te dik betaald en mag er niemand daar opmerkingen over maken. :roll: Een leerkracht in Finland verdient meer dan 10000 euro minder op jaarbasis , dat is bijna 1000 euro de maand hé. En daar moeten ze universitair zijn. |
Citaat:
Ze moet een agenda bijhouden, met een beschrijving van de activiteiten van de dag , dat is waar . Maar hoe lang neemt dat in beslag ? |
Citaat:
Een goede kleuteronderwijzeres werkt minstens 10 uur voor school per dag. En niet alleen om agenda's bij te houden. Ook lessen voorbereiden. De tijd dat ze kinderen enkel dropten op een speelplein, of kleurpotloden in hun handen staken is lang voorbij. Je hebt er natuurlijk altijd die zich wegsteken, en lessen kopiëren van andere leerkrachten. |
Citaat:
Welke lessen ? Ik heb nooit geweten dat mijn kinderen in de kleuterklas ooit "les" gehad hebben (tenzij liedjes vanbuiten leren dan ) Ze zitten daar de hele dag te stempelen, te schilderen, met de blokken te spelen enz... OK af en toe heeft er ene in zijn broek gescheten, en moeten ze de pamper verversen. |
Citaat:
En dan zoveel van die kindjes - al is het maar van 8u30 tot 15u30 - in toom houden... Ik ben 's avonds al heel dikwijls blij dat die van mij in bed liggen, laat staan dat het er 25 zijn... En dan moet je ook nog eens al die vaardigheden bijbrengen waarvoor veel ouders van tegenwoordig vinden dat "de school dat maar moet aanleren"! Plus, in katholieke scholen moeten de kleuterjuffen voor hun eigen materiaal zorgen, ook daar kruipt wel wat geld in als je geen goed oudercomité hebt bijv. |
Citaat:
De kinderen van tegenwoordig zijn echt niet meer die van 10-20 jaar geleden (en dan laat ik in het midden of dat een goede of slechte evolutie is) Mijn zoontje kreeg zo bijv. al vanaf 3-4 jaar schrijfdans (voorbereiding op leren schrijven) |
Citaat:
|
Klopt een nichtje van mij kon al tot 100 tellen toen ze van de kleuterschool naar de basisschool ging, dat was in mijn tijd (en dat is al niet zo lang geleden) toch iet wat anders.
Recent nog eens een bezoekje gebracht aan een mijn oude kleuterschool om te zien of mijn oude leidsters er nog werkten en wat je daar zo al ziet is toch straffe koek hoor. De tijd van alleen maar spelen en kleuren is al lang voorbij. |
Citaat:
Volgens Giserke elke dat nog een uur of 3-4 en in het weekend nog twee volle dagen. Komaan hé zeg. :roll: |
Citaat:
Maar het bevestigt inderdaad dat de ene juf er al wat meer tijd insteekt dan de andere. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be