Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Rotterdam bouwt 'tuigdorp' voor asociale families (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202012)

Antoon 12 mei 2014 11:31

Rotterdam bouwt 'tuigdorp' voor asociale families

Wat denken jullie hiervan? Goed idee?

Citaat:

Rotterdam bouwt 'tuigdorp' voor asociale families

Rotterdam gaat lastpakken weren uit de stad. Letterlijk. Het bouwt een aso-dorp, een verzameling wooncontainers waar het 'asociale families' zal plaatsen.
Aso-dorp heet het officieel, 'tuigdorp' is de ingeburgerde naam in Nederland. Een twintigtal containers met hekken errond, ergens op een weiland ver buiten de stad. De bouw van het dorp is opgenomen in het coalitieakkoord van het nieuwe stadsbestuur. Volgens Eerdmans, toekomstig wethouder (schepen) voor Veiligheid, komen al 20 �* 25 families in aanmerking. "Ze zijn te slim voor de psychiatrische kliniek, niet crimineel genoeg voor de cel, maar te gevaarlijk voor de buurt. Ze bedreigen, intimideren en beledigen de buren. Ze verzieken het woongenot."

Wie straks in het aso-dorp terechtkomt, kan er na een tijdje wel uitgeraken. "Maar daar moeten ze hun best voor doen", benadrukt Eerdmans.

Volgens het Rotterdamse stadsbestuur bewijzen eerdere projecten dat dit werkt. In Amsterdam, Tilburg en Utrecht werden al kleinere tuigdorpen gebouwd, in Denemarken heet het conceptskaeve huse ('rare huizen').

bron

DewareJakob 12 mei 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7136356)
Wat denken jullie hiervan? Goed idee?

Ja, binnen enkele jaren, als de luchthaven van Zaventem vrij komt en als alles naar Luik en Charleroi is overgeheveld, is dit de ideale plaats, er staan al hekkens en muren rond.

gertc 12 mei 2014 12:22

Maar 20-25 families in Rotterdam (620.000 inwoners)? Dat valt goed mee.

vlaams realist 12 mei 2014 14:06

Gewoon hekken rond Brussel plaatsen.

vlaams realist 12 mei 2014 14:12

In Laken is toch al zo een domein. Er staan zelfs agenten aan de poorten.

Calvinist 12 mei 2014 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7136580)
Gewoon hekken rond Brussel plaatsen.

Daar ben ik ook voorstander van. Alles platwalsen inclusief dat euromaffiahol en er een grote parking voor Nederlandse toeristen van maken...

Zipper 12 mei 2014 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 7136632)
Daar ben ik ook voorstander van. Alles platwalsen inclusief dat euromaffiahol en er een grote parking voor Nederlandse toeristen van maken...

kunnen we die ook niet beter ophokken ??

vlaams realist 12 mei 2014 15:11

Citaat:

Dan wel een betalende parking met betalende picknickzones. Dan verdienen we er ook eens iets aan.

cookie monster 13 mei 2014 00:25

https://www.youtube.com/results?sear...y=flodder+film :lol:

daiwa 13 mei 2014 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7136593)
In Laken is toch al zo een domein. Er staan zelfs agenten aan de poorten.

:-D

Len 13 mei 2014 07:30

Citaat:

ik had eerder gedacht om ze te beschouwen als een levend museum.

Dagelijks rondgeleide tochten doorheen het kasteel en dan kans om selfies te nemen met een koning en zijn koningin.
Dit is het koninklijk toilet, hier slapen ze, zo eten ze.
We kunnen er nog geld aan verdienen

flesje blauw bloed op het einde en de folklore spat eraf

Dutch_Strawberry 13 mei 2014 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7136420)
Ja, binnen enkele jaren, als de luchthaven van Zaventem vrij komt en als alles naar Luik en Charleroi is overgeheveld, is dit de ideale plaats, er staan al hekkens en muren rond.

Ik ga van m'n leven niet naar een gehucht als Charleroi. Zaventem is in feite nog niet zo'n slechte luchthaven, hoor. Ik gebruik deze dikwijls, en ik kan er tot nu toe niet over klagen.

vlaams realist 13 mei 2014 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7137867)
Ik ga van m'n leven niet naar een gehucht als Charleroi. Zaventem is in feite nog niet zo'n slechte luchthaven, hoor. Ik gebruik deze dikwijls, en ik kan er tot nu toe niet over klagen.

Sommigen willen meer lawaai en overlast in Luik en Charleroi. Ze willen de nachtrust van de Brusselse werklozen niet schaden.

vlaams realist 13 mei 2014 09:27

Citaat:

Een landingsbaan platwalsen? Hoe doe je dat?

Miauw! 13 mei 2014 18:59

Wat zijn hangbags??? Uitgezakte borsten of zo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be