Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   DHL (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Wordt de uitbreiding DHL gekoppeld aan de splitsing BHV? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20202)

Chipie 15 september 2004 08:45

Wordt de uitbreiding DHL gekoppeld aan de splitsing BHV?
 
Zou het kunnen zijn dat de Franstaligen de uitbreiding van DHL als pasmunt gaan beschouwen voor de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde. Dus ingeval van splitsing geen uitbreiding! En dat de regeringstop dat spel meespeelt?







[size=7]=[/size]

[size=7]?[/size]

VlaamseBelg 15 september 2004 11:37

Het zit er dik in, ofwel doen ze een toegeving waar de oppositie van zal smullen, ofwel houden ze het been stijf en spelen we DHL kwijt.

Mijn advies: hou BHV voorlopig zoals het is en ram die uitbreiding van DHL erdoor. Die splitsing kan er de volgende keer nog komen, als die jobs weg zijn komen ze niet meer terug.
Van wat ik ervan begrepen heb, kan de federale overheid die uitbreiding ook zonder de fransen doorvoeren, maar de splitsing niet, is dat correct? Ik heb niet veel TV gekeken de afgelopen week (ik kijk wel naar de 20e herhaling ;-))

Knuppel 15 september 2004 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het zit er dik in, ofwel doen ze een toegeving waar de oppositie van zal smullen, ofwel houden ze het been stijf en spelen we DHL kwijt.

Mijn advies: hou BHV voorlopig zoals het is en ram die uitbreiding van DHL erdoor. Die splitsing kan er de volgende keer nog komen, als die jobs weg zijn komen ze niet meer terug.
Van wat ik ervan begrepen heb, kan de federale overheid die uitbreiding ook zonder de fransen doorvoeren, maar de splitsing niet, is dat correct? Ik heb niet veel TV gekeken de afgelopen week (ik kijk wel naar de 20e herhaling ;-))

Het is net andersom.
De spitsing van BHV kan zonder de franstaligen doorgeduwd worden
De uitbreiding van DHL niet (meer), dankzij 'de beste Belgische premier ooit'.

Knuppel 15 september 2004 11:50

BHV moet 'onverwijld' gesplitst worden. Dat zijn alle 'Vlaamse' partijen overeen gekomen.

Als dat tot gevolg heeft dat de Franstaligen gaan dwarsliggen over DHL dan is dat HUN verantwoordelijkheid.

Hoe meer Vlamingen hun job verliezen hoe vlugger ALLE Vlamingen hun ogen zullen open gaan en hoe harder de 'Waloniërs' daar zelf onder zullen lijden.

Herr Flick 15 september 2004 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het zit er dik in, ofwel doen ze een toegeving waar de oppositie van zal smullen, ofwel houden ze het been stijf en spelen we DHL kwijt.

Mijn advies: hou BHV voorlopig zoals het is en ram die uitbreiding van DHL erdoor. Die splitsing kan er de volgende keer nog komen, als die jobs weg zijn komen ze niet meer terug.
Van wat ik ervan begrepen heb, kan de federale overheid die uitbreiding ook zonder de fransen doorvoeren, maar de splitsing niet, is dat correct? Ik heb niet veel TV gekeken de afgelopen week (ik kijk wel naar de 20e herhaling ;-))

toegeven , toegeven, ...

Niets van, voor 1 keer moeten ze het been nu nekeer stijf houden, heel simpel, natuurlijk hebben ze daar de ruggegraat niet voor maar toegeven kan niet !


1 BHV is ongrondwettelijk, !

2 DHL is gewoon schandalig als ze dat laten schieten, als ze dat er niet doorkrijgen dan moeten de vlamingen ONVERWIJLD de geldkraan naar Walonie gewoon toedraaien ! en naar de Federale overheid ook !

Nul frank !

Maar natuurlijk hebben ze daar de ballen niet voor, ! (kan er soms een geitefluisteraar eens klappen met de Geit van den oppertsjeef, naar het schijnt gebruikt hij haar als medium ! )

VlaamseBelg 15 september 2004 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
dan moeten de vlamingen ONVERWIJLD de geldkraan naar Walonie gewoon toedraaien ! en naar de Federale overheid ook !

Nul frank !

Als vlaanderen zo veel macht heeft, waarom zijn het dan de walen die steeds de baas spelen? Welke troef hebben zij in handen? Waarom buigen onze politici elke keer als vlinderdasje zijn mond opendoet?

ICE-MAN 15 september 2004 13:01

tja, als die "straffe" mannen van de wetstraat al beginnen te beven voor een "strandjeanet met vlinderdasje" dan kunt ge toch al wel raden hoe den afloop zal zijn............ juist ja, bruinen afloop.......:cry:

thePiano 15 september 2004 13:08

Hoedanook moeten de nachtvluchten afgeschaft worden, tenzij ze over onbewoond gebied vliegen. De levenskwaliteit en volksgezondheid is geen fabel maar een ernstige zaak. 56.000 mensen die hun nachtrust moeten missen en daar de (medische) gevolgen van moeten dragen, ik vraag me af wat dat kost aan de gemeenschap.

Als DHL niet buigt, moet het maar verhuizen. Sorry voor de duizenden mensen die daardoor zonder werk vallen, maar op sommige zaken staat geen prijs. Ik weet uit vroegere beroepservaring wat het is om chronisch slaaptekort te hebben en ik wens het niemand toe.

Vlaanderen_onafhankelijk 15 september 2004 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hoedanook moeten de nachtvluchten afgeschaft worden, tenzij ze over onbewoond gebied vliegen. De levenskwaliteit en volksgezondheid is geen fabel maar een ernstige zaak. 56.000 mensen die hun nachtrust moeten missen en daar de (medische) gevolgen van moeten dragen, ik vraag me af wat dat kost aan de gemeenschap.

Als DHL niet buigt, moet het maar verhuizen. Sorry voor de duizenden mensen die daardoor zonder werk vallen, maar op sommige zaken staat geen prijs. Ik weet uit vroegere beroepservaring wat het is om chronisch slaaptekort te hebben en ik wens het niemand toe.

Tja, niemand heeft hun natuurlijk verplicht van daar te gaan wonen hé.
Ooit lag de luchthaven in een vrij onbewoond gebied, tot één of andere kwast beslist heeft de gronden vrij te maken voor bebouwing tegen natuurlijk een héél laag prijsje en sommige mensen zijn daar op gesprongen, ze wisten natuurlijk waar ze aan begonnen.

Héél jammer voor de 56.000, maar het is geweten hoe werkloosheid pijn doet. Als er dan toch een verbod komt, dan moet dat maar Europees geregeld worden.

Trouwens, waarom wil jij per sé de druk op de sociale zekerheid houden door er nog eens een paar duizend werklozen bij te gooien?

Vlaanderen_onafhankelijk 15 september 2004 13:24

Als DHL zijn deuren sluit door toedoen van de Waalse politici, dan is het logisch dat de eerste reeks ontslagen op de luchthaven (en niet alleen bij DHL) opgevangen wordt door Walen hun C4 te geven...

Vervolgens moet het voor TNT quasi onmogelijk gemaakt worden om nachtvluchten uit te voeren vanaf Bierset.

Kan Vlaanderen niet op één of andere manier ervoor zorgen dat ze minder bijdragen aan de sociale zekerheid en dat dat geld naar de Vlaamse werklozen van DHL vloeit via één of ander fonds?

gm10 15 september 2004 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Zou het kunnen zijn dat de Franstaligen de uitbreiding van DHL als pasmunt gaan beschouwen voor de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde. Dus ingeval van splitsing geen uitbreiding! En dat de regeringstop dat spel meespeelt?







[size=7]=[/size]



[size=7]?[/size]

onzin
er valt niks te koppelen
de splitsing moet doorgevoerd worden, er is geen ander scenario mogelijk wegens illegaal

de DHL-uitbreiding is al langer een verloren zaak
VL heeft die vlucht gemist, vrees ik
komt er van af als je meer bezig bent met slachtoffertje spelen dan met opportuniteiten benutten

gm10 15 september 2004 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Als DHL zijn deuren sluit door toedoen van de Waalse politici, dan is het logisch dat de eerste reeks ontslagen op de luchthaven (en niet alleen bij DHL) opgevangen wordt door Walen hun C4 te geven...

Vervolgens moet het voor TNT quasi onmogelijk gemaakt worden om nachtvluchten uit te voeren vanaf Bierset.

Kan Vlaanderen niet op één of andere manier ervoor zorgen dat ze minder bijdragen aan de sociale zekerheid en dat dat geld naar de Vlaamse werklozen van DHL vloeit via één of ander fonds?

leg mij eens uit hoe de "waalse" politici dat voor mekaar krijgen?

is het niet vlaanderen die ervoor gezorgd heeft dat DHL nu vrijwel zeker zal verhuizen? waarom kon men gewoon niet zeggen aan de overvlogen vlamingen: kijk, we gaan geen 1 miljoen mensen wakker houden als het ook kan met 50.000 - en bovendien dwingt niemand je daar te wonen

maar neen, de vlaamse regering heeft zich op een kinderlijk naieve manier laten gebruiken door de bewoners van die gebieden
de verkiezingen kwamen dan ook dichtbij, de vrees voor stemverlies aan het vb was dan ook erg groot
somers & co: bende lutsers

Raven 15 september 2004 13:36

Paars is verantwoordelijk voor het verlies van 3000 banen, en nog eens het verlies van een bijkomende 16.000 jobs.

De nieuwe slogan van SP-A : "Politiek is er tegen de mensen"

Vlaanderen_onafhankelijk 15 september 2004 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
de DHL-uitbreiding is al langer een verloren zaak
VL heeft die vlucht gemist, vrees ik
komt er van af als je meer bezig bent met slachtoffertje spelen dan met opportuniteiten benutten

Leg eens uit...

De reden waarom er zo'n sterke concentratie was van de nachtvluchten boven de Noordrand waardoor de inwonenenden daar begonnen te melken, is het feit dat het Brussels gewest zo hypocriet was om wel te genieten van de deugden van de luchthaven, maar niet bij te dragen aan de lasten ervan (zoals o.a. nachtvluchten...)

VlaamseBelg 15 september 2004 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De levenskwaliteit en volksgezondheid is geen fabel maar een ernstige zaak. 56.000 mensen die hun nachtrust moeten missen en daar de (medische) gevolgen van moeten dragen, ik vraag me af wat dat kost aan de gemeenschap.

Niets meer dan een hoop rijke kwieten die eerst de luchthaven van Grimbergen nagenoeg dichtgepest hebben, en zich daardoor sterk genoeg voelen om ook de luchthaven van Zaventem aan te pakken. Daarna volgt waarschijnlijk het atomium, dat weer licht zal geven in het donker tegen dat de luchthaven verdwenen is.

Als ze echt niet kunnen slapen kunnen ze misschien een prostitutie-service aanbieden, want niets doet een mens beter in slaap vallen dan een lekkere beurt. :-P

Vlaanderen_onafhankelijk 15 september 2004 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
leg mij eens uit hoe de "waalse" politici dat voor mekaar krijgen?

Picqué, is dat geen Waal? Onderandere hij en zijn voorganger Ducarme wilden van geen nachtvlucht boven Brussel weten waardoor al die vluchten boven de noordrand gebundeld werden...

Citaat:

is het niet vlaanderen die ervoor gezorgd heeft dat DHL nu vrijwel zeker zal verhuizen? waarom kon men gewoon niet zeggen aan de overvlogen vlamingen: kijk, we gaan geen 1 miljoen mensen wakker houden als het ook kan met 50.000 - en bovendien dwingt niemand je daar te wonen
Kom kom, je 1 miljoen mensen is bullshit. Voor één vliegtuig gaat niet het hele gewest wakker liggen hé... :roll:

Wat dat wonen betreft, heb je gelijk, maar anderzijds, er is niemand die mensen verplicht in Brussel te gaan wonen natuurlijk.

Net als in de noordrand heb je ook in Brussel voordelen om daar te wonen, en als je dat dan toch wilt, moet je ook maar de nadelen erbij nemen.

Bovendien is het beter om een grote groep mensen slechts een paar keer per nacht te wekken, dan 50.000 mensen vaak de hele nacht wakker te houden.

Citaat:

maar neen, de vlaamse regering heeft zich op een kinderlijk naieve manier laten gebruiken door de bewoners van die gebieden
de verkiezingen kwamen dan ook dichtbij, de vrees voor stemverlies aan het vb was dan ook erg groot
somers & co: bende lutsers
Door de bewoners en door haar Waalse en Brusselse collega's. Er is dan ook niemand die Somers en co in verdediging neemt.

Herr Flick 15 september 2004 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Als vlaanderen zo veel macht heeft, waarom zijn het dan de walen die steeds de baas spelen? Welke troef hebben zij in handen? Waarom buigen onze politici elke keer als vlinderdasje zijn mond opendoet?

Omdat ze verdeeld zijn, geen ruggegraat hebben en politiekers nekeer ze benoemd zijn steeds buigen voor de macht en voor de centen...

Bovendien, trekt een of andere schertsfiguur in laken telkens aan de nodige touwtjes, eigenlijk heeft die wel geen macht, maar hij stelt formateurs en dergelijke aan, en heeft dus eigenlijk meer te zeggen dan wordt aangenomen, bovendien hebben ze financieel gezien belangen in grote Belgische financiele groepen, die op hun beurt weer nen poot hebben in allerlei lobby postjes...

Herr Flick 15 september 2004 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hoedanook moeten de nachtvluchten afgeschaft worden, tenzij ze over onbewoond gebied vliegen. De levenskwaliteit en volksgezondheid is geen fabel maar een ernstige zaak. 56.000 mensen die hun nachtrust moeten missen en daar de (medische) gevolgen van moeten dragen, ik vraag me af wat dat kost aan de gemeenschap.

Als DHL niet buigt, moet het maar verhuizen. Sorry voor de duizenden mensen die daardoor zonder werk vallen, maar op sommige zaken staat geen prijs. Ik weet uit vroegere beroepservaring wat het is om chronisch slaaptekort te hebben en ik wens het niemand toe.

Ik wens het ook niemand toe Piano, maar als ge naast nen containerterminal gaat wonen moete nie lullen dat ge 's nachts wakker wordt van het geluid van lossende schepen.

Als ge naast een varkenskwekerij gaat wonen moete ook nie lullen dat het stinkt.

Als ge naast een dancing gaat wonen moete ook nie lullen dat het daar 's nachts lawaaierig is

En dus als ge onder een luchthaven gaat wonen moete ook nie lullen dat er vliegers overvliegen...

Anders stel ik voor om al de klagers te belonen met een levenslang vliegverbod, waarom niet eigenlijk... ?

gm10 15 september 2004 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Leg eens uit...

De reden waarom er zo'n sterke concentratie was van de nachtvluchten boven de Noordrand waardoor de inwonenenden daar begonnen te melken, is het feit dat het Brussels gewest zo hypocriet was om wel te genieten van de deugden van de luchthaven, maar niet bij te dragen aan de lasten ervan (zoals o.a. nachtvluchten...)

je gaat voorbij aan het feit dat de nachtvluchten VOLLEDIG werden afgeschaft door een FRANSTALIGE politica
ik denk niet dat de nachtvluchten hernomen zijn onder druk van brussel of wallonie

bovendien heeft brussel weinig gewonnen aan de nabijheid van een sorteercentrum voor geheel west europa:

1. de pakjes zijn meestal niet voor hen
2. het levert hen weinig jobs op, want die nemen de vlamingen wel
3. het levert veel nachtlawaai op

het lijkt mij dan ook dat vlaanderen vooral de baten wil van de nachtvluchten (althans dat kleine stukje vlaanderen), maar niet de lasten

Herr Flick 15 september 2004 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Niets meer dan een hoop rijke kwieten die eerst de luchthaven van Grimbergen nagenoeg dichtgepest hebben, en zich daardoor sterk genoeg voelen om ook de luchthaven van Zaventem aan te pakken. Daarna volgt waarschijnlijk het atomium, dat weer licht zal geven in het donker tegen dat de luchthaven verdwenen is.

Als ze echt niet kunnen slapen kunnen ze misschien een prostitutie-service aanbieden, want niets doet een mens beter in slaap vallen dan een lekkere beurt. :-P

Ik denk ook dat dat de oplossing zou zijn, of een goeie neut scotch !


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be