Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarin verdiept u zich of wilt u zich nog verdiepen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202088)

Den Duisteren Duikboot 14 mei 2014 12:15

Waarin verdiept u zich of wilt u zich nog verdiepen?

In leven en werk van W.F. Hermans. Tevens wil ik Dostojevski herontdekken. Misschien ook nog wat dieper graven in de wereld van Thomas Mann.

In de geschiedenis van Spanje (al-Andalus, gouden eeuw, nog een beetje Franco en het Catalaanse nationalisme) en de moderne Spaanse literatuur. Daarnaast wil ik nog wat meer reizen maken door Spanje (m.n. Andalusië) en een Moros y Christianos-feest bijwonen om de droge boekenkennis wat tot leven te wekken.

In de sociologie van Norbert Elias. Ietwat nieuwsgierig ook naar Bellah, maar dat is al meer verbreding dan verdieping. Weber nader verkennen zou evenmin een slechte optie zijn.

In de filosofie van Albert Camus. Misschien ook eens Epicurus uitspitten.

In het nationalisme in Europa anno 2014.

Wat meer inzicht in de Belgische geschiedenis (ik val altijd in slaap als ik eraan begin) en de bijbel zou ook geen kwaad kunnen. Misschien een beginnetje maken met islamitische architectuur.

Als dit maar geen Knipp-lijst wordt...

Thuleander 14 mei 2014 12:48

Bushcraft/survivalisme.

eno2 14 mei 2014 13:47

Citaat:

Waarin verdiept u zich of wilt u zich nog verdiepen?
estoy dedicado a la nada

een beetje joggen

poker

Ik heb mijn eigen bib van 4000 boeken moeten achterlaten, het meubel zelf is naar
kringloopwinkel afgevoerd.

A ja, op mijn salontafeltje als een streling voor het oog het standaardwerk La Révolution Française van Octave Aubry,verzamelaars item van Flammarion luxe uitgave 1933 dat ik via internet voor een prikje op de kop tikte. Ik las het toen ik nog intellectuele honger had. Soms kijk ik eens naar de prachtige plaatjes.

Distel 14 mei 2014 14:50

Het waarom van intellectuele masturbatietopics

Marie van de koster 14 mei 2014 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7139781)
In leven en werk van W.F. Hermans. Tevens wil ik Dostojevski herontdekken. Misschien ook nog wat dieper graven in de wereld van Thomas Mann.

In de geschiedenis van Spanje (al-Andalus, gouden eeuw, nog een beetje Franco en het Catalaanse nationalisme) en de moderne Spaanse literatuur. Daarnaast wil ik nog wat meer reizen maken door Spanje (m.n. Andalusië) en een Moros y Christianos-feest bijwonen om de droge boekenkennis wat tot leven te wekken.

In de sociologie van Norbert Elias. Ietwat nieuwsgierig ook naar Bellah, maar dat is al meer verbreding dan verdieping. Weber nader verkennen zou evenmin een slechte optie zijn.

Wat meer inzicht in de Belgische geschiedenis (ik val altijd in slaap als ik eraan begin) en de bijbel zou ook geen kwaad kunnen. Misschien een beginnetje maken met islamitische architectuur.

Amai! Dat is een hele boterham!

Derk de Tweede 14 mei 2014 16:27

Het omniversum.

Boduo 14 mei 2014 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7139945)
estoy dedicado a la nada

een beetje joggen

poker

Ik heb mijn eigen bib van 4000 boeken moeten achterlaten, het meubel zelf is naar
kringloopwinkel afgevoerd.

A ja, op mijn salontafeltje als een streling voor het oog het standaardwerk La Révolution Française van Octave Aubry,verzamelaars item van Flammarion luxe uitgave 1933 dat ik via internet voor een prikje op de kop tikte. Ik las het toen ik nog intellectuele honger had. Soms kijk ik eens naar de prachtige plaatjes.

Poker !

eno2 14 mei 2014 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7140385)
Poker !

Yep. Online. Voor echt geld.

Libro 14 mei 2014 20:53

Muziek
Meditatie

eno2 14 mei 2014 20:56

la nada=niet alleen zwemmen maar ook een vorm van meditatie

From_Vlaanderen 14 mei 2014 21:11

Citaat:

Dadis WC papier die dostojevski dat is zo wat op de zelfde lijn te plaatsen als die danté. Geen klote leesbaar en nada inhoud. Hoewel het bij danté misschien aan de vertaling ligt.

Als we dan is Kafka veel leesbaarder, ook voor mensen die met internationale handel bezig zijn komen er levensechte taferelen voor lees: douaneperikelen :D.

En ik heb voor de moment een grietje op het oog waar ik mij in wil verdiepen maar dat is ook al bijna danté. Tegen dat ik in hare 7 cirkel ben... En ik begin al door te hebben dat als ze schoner zijn, ze makkelijker zijn. Ofwel was ik toen ook schoner, dat kan ook :).

cookie monster 14 mei 2014 21:28

Waarin verdiept u zich of wilt u zich nog verdiepen ??
Sterrenkunde & ruimtevaart , ik zou , indien het ooit kan ,
mee willen vliegen , desnoods op Mars wonen (indien haalbaar) :)

BigF 15 mei 2014 08:43

-Amerikaanse geschiedenis
-Leven en werk van Andre Franquin
-de kunst van het drummen

morte-vivante 15 mei 2014 09:34

- Yoga
- Photoshop
- scriptjes schrijven

Miauw! 15 mei 2014 09:50

Quantumfysica.

non-conformist 15 mei 2014 09:58

De kamasutra

eno2 15 mei 2014 10:01

Yoga doe ik ook

Nar 15 mei 2014 11:10

Erich Fromms visie. (uitgezonderd de droomanalyse☝)

Antoon 15 mei 2014 11:16

Citaat:

De Bijbel is een goed begin.

eno2 15 mei 2014 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 7141384)
Erich Fromms visie. (uitgezonderd de droomanalyse☝)

Fromm mijn oude favoriet in zaken van liefde. "Liefhebben, een kunst, een kunde" Allemaal mislukt.
Ik noteer mijn dromen zonder analyse, good laughing stuff

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be