Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Honden en paarden niet hallal. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202170)

vlaams realist 16 mei 2014 07:27

Honden en paarden niet hallal.

De politie mag bij betogingen of relletjes geen politiehonden meer in de "voorste linies" inzetten, wegens te veel incidenten. Dat staat in een omzendbrief van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH), schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad. Ook de inzet van paarden word aan strakkere regels onderworpen.
"Het inzetten van patrouillehonden in eerste lijn tegen personen wordt gelijkgesteld met het gebruik van een aanvalswapen en wordt niet toegestaan", klinkt het in de omzendbrief.

"We hebben tijdens onze vergaderingen over deze omzendbrief voldoende beelden gezien van incidenten, waarbij zelfs zeer goed getrainde agenten hun honden toch niet voldoende onder controle hebben", aldus Marc Hellinckx, voorzitter van de Vaste Commissie van de Lokale Politie. Gert Cockx van politievakbond NSPV bevestigt dat agenten soms zelfs gebeten worden door gestresseerde honden. Wat wel nog kan, is politiehonden gebruiken voor meer statische controles, als ontradend of preventief middel.
Lees ook

De politie mag bij betogingen of relletjes geen politiehonden meer in de "voorste linies" inzetten, wegens te veel incidenten. Dat staat in een omzendbrief van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH), schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad. Ook de inzet van paarden word aan strakkere regels onderworpen.
"Het inzetten van patrouillehonden in eerste lijn tegen personen wordt gelijkgesteld met het gebruik van een aanvalswapen en wordt niet toegestaan", klinkt het in de omzendbrief.

"We hebben tijdens onze vergaderingen over deze omzendbrief voldoende beelden gezien van incidenten, waarbij zelfs zeer goed getrainde agenten hun honden toch niet voldoende onder controle hebben", aldus Marc Hellinckx, voorzitter van de Vaste Commissie van de Lokale Politie. Gert Cockx van politievakbond NSPV bevestigt dat agenten soms zelfs gebeten worden door gestresseerde honden. Wat wel nog kan, is politiehonden gebruiken voor meer statische controles, als ontradend of preventief middel.
Lees ook

Lees ook

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...elletjes.dhtml

vlaams realist 16 mei 2014 22:04

Honden hebben al lang hun nut bewezen. Het is niet omdat het kiespubliek van 1000ket of Elio niet graag honden hebben dat de beesten niet meer goed zijn.

Esperanza 17 mei 2014 05:53

Wat is hier al dan niet hallal aan? Of slaat de verbeelding op hol?

maddox 17 mei 2014 05:59

Honden zijn onrein, vooral volledig zwarte honden, want daar zit de duivel in.
Paarden daarentegenover zijn nobele dieren, die gekoesterd moeten worden, waardevolle eigendommen die alle egards en verzorging moeten krijgen.

Doge 17 mei 2014 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7144422)
Wat is hier al dan niet hallal aan? Of slaat de verbeelding op hol?

Honden zijn haram voor moslims, veel achterlijke Marokkanen zijn vooral bang van zwarte honden. Daarom dat ze zo effectief zijn. :-)

Esperanza 17 mei 2014 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7144431)
Honden zijn haram voor moslims, veel achterlijke Marokkanen zijn vooral bang van zwarte honden. Daarom dat ze zo effectief zijn. :-)

Best mogelijk maar waar het mij om te doen is :
Citaat:

"Het inzetten van patrouillehonden in eerste lijn tegen personen wordt gelijkgesteld met het gebruik van een aanvalswapen en wordt niet toegestaan",
Citaat:

We hebben voldoende beelden gezien van incidenten, waarbij zelfs zeer goed getrainde agenten hun honden toch niet voldoende onder controle hebben
Milquet heeft overschot van gelijk.

Met hallal heeft het geen zak te maken. Dat is wat de TS ervan maakt. Een op hol geslagen verbeelding.

Kan er nu echt geen enkele maatregel meer worden uitgevaardigd zonder er meteen moslims bij te sleuren?

plakker 17 mei 2014 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7144434)
Best mogelijk maar waar het mij om te doen is : Milquet heeft overschot van gelijk.

Met hallal heeft het geen zak te maken. Dat is wat de TS ervan maakt. Een op hol geslagen verbeelding.

Kan er nu echt geen enkele maatregel meer worden uitgevaardigd zonder er meteen moslims bij te sleuren?

Ah, honden worden al jaren ingezet, en in the heat of the moment knappen die wel eens achteruit i.p.v vooruit, dat hoort erbij en niemand klaagt daarover. Plots moet men dit aanpassen.
2 Mogelijkheden, 1. Het kost teveel aan arbeidsongevallen of 2. Men wil relschoppers beschermen (lees: pamperen)
Ze doet het echt niet om dat ze zoveel van die mannen van de hondenbrigade houdt of omdat ze een hondenfluisteraarster is

vlaams realist 17 mei 2014 06:50

Citaat:

Best mogelijk maar waar het mij om te doen is : Milquet heeft overschot van gelijk.

In de eerste lijn vallen gewonden. Als je dat wil vermijden kan je er best geen agenten zetten. Dan is er ook geen eerste lijn meer. En als je beten wil vermijden kom je best niet te dicht bij agenten met honden.
Milquet maakt politie machteloos.

Esperanza 17 mei 2014 06:50

Ik geloof er geen zak van dat die maatregel werd uitgevaardigd om "moslims-te-bepamperen".

Wanneer ik mijn democratisch recht uitoefen als burger wens ik op een betoging niet geconfronteerd te worden met razende schuimbekkende honden.

Deze topic heeft niks te maken met "immigratie en integratie".

plakker 17 mei 2014 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7144441)
Ik geloof er geen zak van dat die maatregel werd uitgevaardigd om "moslims-te-bepamperen".

Wanneer ik mijn democratisch recht uitoefen als burger wens ik op een betoging niet geconfronteerd te worden met razende schuimbekkende honden.

Bij een gewone betoging ga je dan ook niet oog in oog staan met schuimbekkende honden.

vlaams realist 17 mei 2014 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7144441)

En als ik wil rellen wil ik niet geconfronteerd worden met politie. Tenzij ze jong, vrouwelijk meegaand en sexy zijn. Ik stop direct met rellen en word poeslief.

Den Duisteren Duikboot 17 mei 2014 10:58

Citaat:

Inderdaad. Van een wel erg kwaadwillige en doorzichtige soort.

Nietzsche 17 mei 2014 11:05

:rofl:

manta 17 mei 2014 11:06

Citaat:

Zijn honden hallal?

Ulrik 17 mei 2014 11:11

Esperanza heeft overschot van gelijk maar kwaadwillig zou ik het niet noemen.
Dit soort van onderwerpen bezoedelen immers terechte kritiek op de islam en vormen koren op de molen van politiek correcte extremisten.

Lukkas 17 mei 2014 11:16

Het komt van madame Milquet, dus zal het uiteraard iets met de islam te maken hebben.

Thuleander 17 mei 2014 11:51

Dat moslims niet van honden houden is alom geweten.
Dat Joëlle Milquet haar tong bruin ziet van het moslimkonten likken ook.

Miauw! 17 mei 2014 15:44

Citaat:

Nee. Als NVA niet in de regering komt, zal het de moslims hun schuld zijn. Als de Rode Duivels er in de eerste ronde uitliggen, is het de moslims hun schuld. En natuurlijk was de afgang van Axel Hirsoux ook de schuld van de moslims.

Miauw! 17 mei 2014 15:46

En willen die moslimhaters nu eens stoppen met dat idiote "hallal"? Als je iets haat en er voortdurend op terugkomt, zou je op zijn minst toch moeten weten hoe je het spelt.

vlaams realist 17 mei 2014 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7144887)
En willen die moslimhaters nu eens stoppen met dat idiote "hallal"? Als je iets haat en er voortdurend op terugkomt, zou je op zijn minst toch moeten weten hoe je het spelt.

Huh, in het Arabisch? of jouw correcte vertaling? Wat kan het me het schelen hoe je een achterlijk woord spelt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be