Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Bart Maddens over politiek oppertunisme en begrafenis van Jean-Luc Dehaene. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202183)

ViveLaBelgique 16 mei 2014 12:13

Bart Maddens over politiek oppertunisme en begrafenis van Jean-Luc Dehaene.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...haene_standard

Bart Maddens die in een eerdere column de N-VA achterban vergeleek met afgekookte kikkers en Bart De Wever & Liesbeth Homans met de Zwanenkoning en zijn bruid maakt nu een vergelijking met de dood van Jean-Luc Dehaene en Hurricane Sandy.

wtf = Bart Maddens ?

DucDEnghien 16 mei 2014 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7143275)

Bart Maddens die in een eerdere column de N-VA achterban vergeleek met afgekookte kikkers en Bart De Wever & Liesbeth Homans met de Zwanenkoning en zijn bruid maakt nu een vergelijking met de dood van Jean-Luc Dehaene en Hurricane Sandy.

wtf = Bart Maddens ?

Er zijn professoren die in een ivoren toren leven, en professoren die van onder een steen kruipen. Maddens behoort tot de laatste categorie.

De schoofzak 16 mei 2014 14:30

De tekst van Maddens is een eerlijke analyse van het moment.
Geen probleem.

.

ViveLaBelgique 16 mei 2014 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7143370)
Er zijn professoren die in een ivoren toren leven, en professoren die van onder een steen kruipen. Maddens behoort tot de laatste categorie.

Verklaar jezelf nader.

Cyrano 16 mei 2014 14:35

Met het overlijden van Dehaene zouden de emoties de overhand nemen en het kiesgedrag bepalen. Dit kan kloppen maar in welke richting ?

De emoties die bij mij de overhand nemen zijn "ergernis en misprijzen". De wijze hoe de media dit overlijden uitmelken en hoe al die witgekalkte graven en de aasgieren van het oude politieke regime opdraven met een valse traan en tremolo versterkt mijn overtuiging dat dit een eindpunt moet zijn en dat Verandering dringend is.

Velen zullen deze vertoning en de begrafenis van La Belgique op 23 mei ook zo ervaren.

Laat Dehaene met rust en ons met vrede. Lijkenpikkers !

ViveLaBelgique 16 mei 2014 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7143446)
De tekst van Maddens is een eerlijke analyse van het moment.
Geen probleem.

.

Ik kan mezelf vinden in de analyse dat politieke opponenten van wijlen Jean-Luc Dehaene zich best terughoudend opstellen in hun aanval op een recente dode en waar hij voor staat.

Ik kan me totaal niet vinden in de vergelijking die hij maakt om tot die analyse te komen. Ik vind het ongepast om een vergelijking te maken tussen een groot menselijk drama en het heengaan van een vooraanstaand politicus. Waarom zoekt Bart Maddens geen vergelijking dichter bij huis ? Waarom durft hij het niet aan om een vergelijking te maken met het busongeval in Sierre ?

Eduard Khil 16 mei 2014 14:41

Ik denk niet dat de dood van J-L veel invloed zal hebben bij de verkiezingen. CD&V zou er wijs aan doen om dit niet te recupereren want het kan op zowel inhoudelijk als emotioneel vlak in hun gezicht onploffen. De andere partijen gaan dit ook gewoon laten passeren denk ik.

Knuppel 16 mei 2014 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7143370)

Maddesn slaat nochtans de nagel op de kop.
Ik heb gisteren trouwens al gezegd dat Dehaene op geen beter moment kon doodvallen.

UFSIA 16 mei 2014 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7143469)
Ik denk niet dat de dood van J-L veel invloed zal hebben bij de verkiezingen. CD&V zou er wijs aan doen om dit niet te recupereren want het kan op zowel inhoudelijk als emotioneel vlak in hun gezicht onploffen. De andere partijen gaan dit ook gewoon laten passeren denk ik.

We zullen zien ... staatsbegrafenis op 24 mei ? Speeches aldaar van hedendaagse politici die daar graag misbruik van willen maken zoals Di Rupo ? Ik ben er zo zeker nog niet van dat alle partijen dit gaan laten passeren.

En de mens zelf : over de doden niets dan goeds, nu is 't opeens nen Heilige ... maar vergeet toch maar niet dat Dehaene een vuile rol heeft gespeeld in Dexia en co en persoonlijk ook goed verdiend heeft aan allerhande commissies en adviesorganen waar hij in zat.

Soit, ik denk niet dat Groen! of Spa opeens veel gaan winnen, maar CD&V zou wel eens opeens toch alsnog haar vooropgestelde 20 % kunnen halen nu. Jammer maar helaas, er zijn nu eenmaal veel domme mensen die in die valse sentimentaliteit trappen.

mvg. Sint Ignacius

Knuppel 16 mei 2014 15:11

Citaat:

Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.
Voor de noodlijdende CD&V kon Dehaene op geen beter moment de pijp uitgaan.

Knuppel 16 mei 2014 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 7143524)
We zullen zien ... staatsbegrafenis op 24 mei ? Speeches aldaar van hedendaagse politici die daar graag misbruik van willen maken zoals Di Rupo ? Ik ben er zo zeker nog niet van dat alle partijen dit gaan laten passeren.

En de mens zelf : over de doden niets dan goeds, nu is 't opeens nen Heilige ... maar vergeet toch maar niet dat Dehaene een vuile rol heeft gespeeld in Dexia en co en persoonlijk ook goed verdiend heeft aan allerhande commissies en adviesorganen waar hij in zat.

Soit, ik denk niet dat Groen! of Spa opeens veel gaan winnen, maar CD&V zou wel eens opeens toch alsnog haar vooropgestelde 20 % kunnen halen nu. Jammer maar helaas, er zijn nu eenmaal veel domme mensen die in die valse sentimentaliteit trappen.

mvg. Sint Ignacius

Zo is dat.

Eduard Khil 16 mei 2014 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7143531)
Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.

voor CD&V is dat idd een pauze, maar ze gaan hier geen stemmen mee winnen hoor. Hoogstens, als ze slim zijn, er niet nog meer gaan verliezen. Als ze actief gaan recupereren gaan ze snel het deksel op de neus krijgen van N-VA (BDW heeft er trouwens al voorzichtig op gehint wat er dan kan gezegd worden)

RubberBullet 17 mei 2014 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7143275)

wtf = Bart Maddens ?

Ik lees niks in dit artikel waarbij ik de wenkbrauwen moet fronsen hoor.

ViveLaBelgique 17 mei 2014 13:02

Ik vind de vergelijking met Hurricane Sandy weinig respectvol. Als je in die lijn doorgaat kan je ook vergelijkingen maken tussen de invloed van de mijnramp in Turkije op de populariteit van Turkse politici.

ViveLaBelgique 17 mei 2014 13:05

Citaat:

Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.

Wat bedoel jij juist met "Whisfull thinking" ? Spreek daar jouw gedacht eens uit.

andev 18 mei 2014 18:32

Citaat:

Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.

En hoe "groter" ze DH maken en bewieroken, hoe kleiner hun eigen hedendaagse politiekers lijken! En het is met de huidige politiekers dat ze het gaan moeten stellen, iemand van het kaliber van DH hebben ze niet meer...

Athelas 19 mei 2014 00:37

Citaat:

Ach wat mij vooral opviel in Terzake, als ik Beke en Peeters wat zag mijmeren over de gloriedagen van weleer, is dat de CD&V geen politici van het niveau Martens of Dehaene meer hebben. Dehaene was een volksmens, kon tegen een grapje, was menselijk, ging naar de voetbal zien. Van Peeters en Beke verwacht je dat het geheelonthouders zijn die om 22 uur in hun bed liggen na braafjes 3 min hun tanden te hebben gepoetst.

BWarrior 19 mei 2014 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 7143453)

Velen zullen deze vertoning en de begrafenis van La Belgique op 23 mei ook zo ervaren.

Wordt België op 23 mei - alweer (:roll:) - begraven ? Nogmaals : er is geen meerderheid voort. En Remi Vermeiren zegt: die zal er nooit komen.

Svennies 19 mei 2014 00:45

Citaat:

Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.

Dat klopt,maar de familie wil dat hij op vrijdag begraven wordt ,en wil dat er ook ook geen rechtsteekse beelden van die uitvaart zullen worden uitgezonden...

Dus ,het impact zal hoedanook beperkt mogen worden genoemd...

Svennies 19 mei 2014 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7146369)
En hoe "groter" ze DH maken en bewieroken, hoe kleiner hun eigen hedendaagse politiekers lijken! En het is met de huidige politiekers dat ze het gaan moeten stellen, iemand van het kaliber van DH hebben ze niet meer...

Ze hoeven hem vooral niet té groot te maken...

Als kabinetschef van Martens was hij wel diegene die de indexsprongen én de devaluatie destijds er heeft doorgepusht samen met Verplaetse...

En als premier heeft hij later die indexsprongen lekker overgedaan ,en dit gekoppeld aan een bevriezing van de belastingsschalen zodat iedereen er armer op werd...

En vervolgens ging hij zijn zakken vullen in de diverse raden van bestuur...

Remember Lernhout&Hauspie...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be