Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro
(Bericht 7146302)
De ideeën komen van politici, die hun vriendjes in het topmanagement dure consultants laten aanstellen en wij ambtenaren hebben maar te volgen.
|
Ik weet het niet zo. Neem nu de GAS boetes. Politici creëren dat als instrument om overlast in de kiem te smoren. Ambtenaren maken dan allerhande reglementen, en voeren die uit op de letter, zodat een papier in een publieke vuilbak gooien beboet wordt. Het oorspronkelijke doel om overlast tegen te gaan is helemaal vergeten. Het regeltje is daar en moet op de letter toegepast worden. Nu zorgen de GAS-ambtenaren dus zelf eigenlijk voor overlast.
En dan begrijpen onze ambtenaren niet dat de burgers dat niet begrijpen.
En neem nu die stroom certificaten waar iedereen nu van zegt dat de toewijzing en bedragen totaal van de pot gerukt zijn. Zijn die bedragen niet bepaald door ambtenaren van VREG of CREG of weet ik veel ? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Freya die zelf uit haar duim gezogen heeft. Indien jij dat wel weet, geef dan hier een linkje wie dat allemaal heeft bepaald, zodat het imago van de ambtenaar misschien weer een beetje opgekrikt kan worden.
Edit: Dan zijn er ook nog al de rariteiten en procedurefouten in justitie. Dragen de ambtenaren die die fouten maken enige verantwoordelijkheid daarvoor ? Politieagenten duidelijk wel. Maar binnen het gerechtelijk apparaat dan weer ?
|