Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peiling West-Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202305)

fred vanhove 18 mei 2014 19:31

Peiling West-Vlaanderen

In West-Vlaanderen zouden CD&V en SPA stand houden tegenover NVA en er zelfs op vooruit gaan.

brother paul 18 mei 2014 20:05

ik geloof er geen bal van... heb nog nooit zoveel liberalen-NVA zien rondlopen

Doge 18 mei 2014 20:13

Ik heb ook m'n twijfels al blijft de west-Vlaamse boer wel erg partijvast, ik heb enkel ervaring in meer stedelijk gebied.

Perzik 18 mei 2014 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7146483)
In West-Vlaanderen zouden CD&V en SPA stand houden tegenover NVA en er zelfs op vooruit gaan.

Bron?

Miauw! 18 mei 2014 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 7146592)
Bron?

Deze bron staat bij hetzelfde topic onder "Verkiezingen":
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...aanderen.dhtml

Me dunkt dat dit topic in deze rubriek inderdaad niet op zijn plaats is.

Doge 18 mei 2014 21:28

20% is wel nog onbeslist en het is een poll voor de federale verkiezing, daar gaan ze waarschijnlijk traditioneler stemmen dan voor de Vlaamse. NVA zal de meeste stemmen krijgen voor de Vlaamse verkiezing, het minst voor de Europese.

brother paul 18 mei 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7146627)
Deze bron staat bij hetzelfde topic onder "Verkiezingen":
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...aanderen.dhtml

Me dunkt dat dit topic in deze rubriek inderdaad niet op zijn plaats is.

Tijd om de Westvlamingen eens te bekeren ze.
Giegodverdoemme stoeme kiekens, wetjegiederniet dat gieder moe stemne voor de NVA ? Doe gewoen die kiestest en ge goat wel zien datekik geliek ein.

Doomy 18 mei 2014 22:27

Citaat:

Als straks blijkt dat Westvlamingen inderdaad anders stemmen dan de inwoners van de andere Vlaamse provincies, dan is West-Vlaanderen volgens de NVA-logika een andere demokratie dan de Vlaamse Ruit, en dient Vlaanderen/Groot-Antwerpen te worden gesplitst. Geert Bourgeois zal dan wel moeten verhuizen.

Doomy 18 mei 2014 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7146703)
Tijd om de Westvlamingen eens te bekeren ze.
Giegodverdoemme stoeme kiekens, wetjegiederniet dat gieder moe stemne voor de NVA ? Doe gewoen die kiestest en ge goat wel zien datekik geliek ein.

Westvlamingen zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor hen.

Jan van den Berghe 18 mei 2014 22:32

Citaat:

Welke peiling?

Jan van den Berghe 18 mei 2014 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 7146731)
Als straks blijkt dat Westvlamingen inderdaad anders stemmen dan de inwoners van de andere Vlaamse provincies, dan is West-Vlaanderen volgens de NVA-logika een andere demokratie dan de Vlaamse Ruit, en dient Vlaanderen/Groot-Antwerpen te worden gesplitst.

Wat als de stemmingen per kiesarrondissement in West-Vlaanderen een verschillend beeld oproepen? Moeten bepaalde arrondissementen dan volgens u ook afgesplitst worden?

Doomy 18 mei 2014 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7146744)
Wat als de stemmingen per kiesarrondissement in West-Vlaanderen een verschillend beeld oproepen? Moeten bepaalde arrondissementen dan volgens u ook afgesplitst worden?

Volgens de NVA-logika wel. Zelfs Antwerpse stadsdistrikten die anders stemden dan de andere Antwerpse stadsdistrikten (zoals Borgerhout) zouden zich mogen afsplitsen.

Jan van den Berghe 18 mei 2014 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 7146771)
Volgens de NVA-logika wel. Zelfs Antwerpse stadsdistrikten die anders stemden dan de andere Antwerpse stadsdistrikten (zoals Borgerhout) zouden zich mogen afsplitsen.

Is dat wel de logica van de N-VA?

brother paul 18 mei 2014 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 7146733)
Westvlamingen zullen zelf wel uitmaken wat goed is voor hen.

een weekje bekeren kan absoluut geen kwaad, ook dat is deel van het verkiezingsspel, burgerlijke ongehoorzaamheid die medeburgers aanspoort om tegen de gevestigde waarden te stemmen zodat het land eindelijk eens uit die tang van de zuilen geraakt. Desnoods nog een affichekampagne, een internet viraal filmke om het even wat dat helpt

brother paul 18 mei 2014 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7146744)

wuk zit je daar nu te zeveren

Garry 18 mei 2014 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7146552)
Ik heb ook m'n twijfels al blijft de west-Vlaamse boer wel erg partijvast, ik heb enkel ervaring in meer stedelijk gebied.

De boer stemt steevast nog steeds Katholiek (CD&V)

Doomy 18 mei 2014 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7146789)
een weekje bekeren kan absoluut geen kwaad,

Klinkt alsof de Westvlamingen domme negerkes zijn die tot het Juiste en Enige Echte Geloof moeten worden bekeerd. Ik denk dat je met zo'n neerbuigendheid over de "Westvlaamse boerkes" de tegendraadse en op hun zelfstandigheid gestelde Westvlamingen niet zal kunnen charmeren, eerder integendeel.

Tavek 18 mei 2014 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 7146832)
Klinkt alsof de Westvlamingen domme negerkes zijn die tot het Juiste en Enige Echte Geloof moeten worden bekeerd. Ik denk dat je met zo'n neerbuigendheid over de "Westvlaamse boerkes" de tegendraadse en op hun zelfstandigheid gestelde Westvlamingen niet zal kunnen charmeren, eerder integendeel.

Iedereen die niet in de wever gelooft is een afvallige en moet bekeerd worden !

NVA voor iedereen, iedereen voor NVA !

Jan van den Berghe 18 mei 2014 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 7146832)

Hoezo? Ook de CD&V-kopstukken gaan de boer op in West-Vlaanderen, juist in hoop mensen te overtuigen voor hen te stemmen. M.a.w. bekeringsijver.

Robinus V 19 mei 2014 00:04

Citaat:

3 % daling voor CD&V zou ik nu niet echt standhouden noemen. Ze zijn net als de N-VA gezakt ten opzichte van de verkiezingen, als de peiling een juist beeld schetst. Alle rechtse partijen krimpen er (behalve VLD die gelijk blijft) en alle linkse partijen groeien.

Verstandiger dan de Antwerpenaren, die West-Vlamingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be