Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dewinter: ‘Probleem is niet vergrijzing, maar verbruining’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202307)

Doomy 18 mei 2014 23:16

Dewinter: ‘Probleem is niet vergrijzing, maar verbruining’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140518_01109783

Wat ik allang vermoedde is nu duidelijk : het is VB en haar aanhangers niet om de islam te doen, maar om de bruine huidskleur. Hoe Vlaams en goed geïntegreerd ook, een "bruine" kan en zal er nooit bijhoren.

Jay-P. 19 mei 2014 05:42

Dewinter is fashion minded. Bruin staat nochtans goed met de lievelingskleur van zijn hemden.

Doge 19 mei 2014 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 7146821)

Wat ik allang vermoedde is nu duidelijk : het is VB en haar aanhangers niet om de islam te doen, maar om de bruine huidskleur. Hoe Vlaams en goed geïntegreerd ook, een "bruine" kan en zal er nooit bijhoren.

Ik ben blij dat het nu duidelijk is betreft het VB, ik ging op ze stemmen op Europees niveau omdat ze eurokritisch zijn maar het zal ook daar NVA blijven. Mij gaat het enkel over moslims en het kostenplaatje, niet de huidskleur.

Pericles 19 mei 2014 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7147019)
Ik ben blij dat het nu duidelijk is betreft het VB, ik ging op ze stemmen op Europees niveau omdat ze eurokritisch zijn maar het zal ook daar NVA blijven. Mij gaat het enkel over moslims en het kostenplaatje, niet de huidskleur.

Ik denk dat het precies dat is wat hij met "verbruining" bedoelt.
De islam.
De haat van Staes tegenover Annemans gezien ?
Nog één generatie en een verdere inwijking van analfabeten a rato van 50.000 per jaar en we hebben hier niets meer te zeggen.

Miauw! 19 mei 2014 08:07

"Islamisering" is één van zijn standaardthema's. Waarom zou hij dan nu dat woord niét gebruiken en specifiek spreken over "verbruining"? Blijkbaar heeft hij niet enkel een probleem met "bruine" moslims, maar met "bruintjes" tout court. Dat hij geen "neger" wil voor zijn dochter, wisten we natuurlijk al.

vlaams realist 19 mei 2014 08:13

Klaagt hij ééns niet over de islam, is het wéér niet goed. Verzuurde mensen toch hé.:lol:

Pericles 19 mei 2014 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7147092)
"Islamisering" is één van zijn standaardthema's. Waarom zou hij dan nu dat woord niét gebruiken en specifiek spreken over "verbruining"? Blijkbaar heeft hij niet enkel een probleem met "bruine" moslims, maar met "bruintjes" tout court. Dat hij geen "neger" wil voor zijn dochter, wisten we natuurlijk al.

Ik had althans de indruk dat hij met "verbruining" de islam bedoelde.
Maar inderdaad , hij zal zich beter moeten uitdrukken.

Ulrik 19 mei 2014 08:18

Citaat:

Je raaskalt.

Pericles 19 mei 2014 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7147096)
Klaagt hij ééns niet over de islam, is het wéér niet goed. Verzuurde mensen toch hé.:lol:

Met problemen van immigratie en integratie is het zo een beetje hetzelfde als met de staatsschuld, als we er maar lang genoeg over zwijgen, verdwijnt het probleem vanzelf. :lol:

Vette Pois(s)on 19 mei 2014 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7147062)
Ik denk dat het precies dat is wat hij met "verbruining" bedoelt.
De islam.
De haat van Staes tegenover Annemans gezien ?
Nog één generatie en een verdere inwijking van analfabeten a rato van 50.000 per jaar en we hebben hier niets meer te zeggen.

Staes zijn mimiek, zijn stem, zijn ideeen, pure kolder.

Miauw! 19 mei 2014 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik (Bericht 7147101)
Je raaskalt.

Waarachtig een sterk argument! :-)

Pericles 19 mei 2014 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7147110)
Staes zijn mimiek, zijn stem, zijn ideeen, pure kolder.

Ja, het is onze morele plicht iedereen te onderhouden, die de oversteek kan maken.:lol:
Ik viel bijna van mijn stoel. Die man hoort thuis in een psychiatrische instelling.
Minimumloon dik optrekken, de ring overkappen, iedereen die tot hier raakt onderhouden , minder werken voor hetzelfde geld.
Wie gaat dat allemaal betalen.
Die man heeft niet alles meer op een rij.

Lukkas 19 mei 2014 08:40

95% van de bruinen zijn moslim, wat is het probleem?

plakker 19 mei 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7147019)

Hoe kan je nu in Gods naam Europees veranderen van VB naar NVA?? Dat is écht het tegenovergestelde!

plakker 19 mei 2014 08:44

Citaat:

Ja hallo hoor, je hebt toch wel door dat het om een woordspeling gaat? Je weet wel, grijs - bruin?
Sjonge jonge...:roll:

Miauw! 19 mei 2014 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7147128)
95% van de bruinen zijn moslim, wat is het probleem?

Kan je nog wat meer overdrijven? "Bruinen" vind je niet enkel in Noord-Afrika, hoor! Ook in Afrika en de beide Amerika's; en volgens mij zijn die zeker niét overwegend moslim; eerder een verwaarloosbaar aantal.

Miauw! 19 mei 2014 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 7147136)
Ja hallo hoor, je hebt toch wel door dat het om een woordspeling gaat? Je weet wel, grijs - bruin?
Sjonge jonge...:roll:

Met andere woorden: hij zaait liever verwarring en loopt liever het risico om verkeerd begrepen te worden, dan de kans op zo'n gewéldige woordspeling te laten liggen? :-) Misschien hoopt hij op een tweede carrière als stand-up comedian?

Pericles 19 mei 2014 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7147148)
Met andere woorden: hij zaait liever verwarring en loopt liever het risico om verkeerd begrepen te worden, dan de kans op zo'n gewéldige woordspeling te laten liggen? :-) Misschien hoopt hij op een tweede carrière als stand-up comedian?

Uit de context bleek dat hij het zo bedoelde. Als men het geheel uit de context haalt kan er inderdaad een andere betekenis aan gegeven worden.

Nietzsche 19 mei 2014 09:09

Nee mensen, het gaat helemaal niet om een woordspeling. Filip de Winter bedoelde met "bruine" wel degelijk de mensen met een getinte tot zwarte huidskleur. Maar geef hem eens ongelijk, Antillianen en Marokkanen zorgen voor de meeste overlast, criminaliteit in Vlaanderen/Nederland.

Mag men deze zaken niet meer benoemen? is men dan racist?

Pericles 19 mei 2014 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7147162)
Nee mensen, het gaat helemaal niet om een woordspeling. Filip de Winter bedoelde met "bruine" wel degelijk de mensen met een getinte tot zwarte huidskleur. Maar geef hem eens ongelijk, Antillianen en Marokkanen zorgen voor de meeste overlast, criminaliteit in Vlaanderen/Nederland.

Mag men deze zaken niet meer benoemen? is men dan racist?

Hier wel.
Een bevolkingsgroep stigmatiseren noemen ze dat.
Je moet hier nog meer opletten in wat je zegt dan in Nederland.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be