Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werken in BE (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202308)

Peche 19 mei 2014 00:22

Werken in BE

Stel.
Ik heb een uitkering van 1100 euro.
Mijn partner een uitkering 800 euro.
Dan is dat een loon van samen van 1900.
Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt, dus ik moet al werk vinden dat boven de 1900 betaalt of ik moet de job weigeren.
En op die job van 1900 betaal je belastingen en op de uitkering van 1900 euro trek je tot een dikke duizend euro terug.
Daarboven zal ik mijn voordelen op de VDAB verliezen want voor de beste voordelen moet je minstens 12 maanden werkloos zijn.
Wanneer ze mij bellen en ze vragen "zoekt U nog werk, wat zoekt U in een job" is het precies teveel gevraagd een volwaardig loon te krijgen?
Daarbovenop, al zou ik 2300 euro verdienen, wanneer ik 200 euro benzine op rijd, meer moet eten door het verbruik en belastingen erop moet betalen, waar is het voordeel dan naartoe?

vlaams realist 19 mei 2014 08:28

Gewoon uitkeringen laten terugvallen naar 1200 euro voor het gezin. En dan nagaan of jullie wel werk zoeken. Zoals het NU is dus.

Hypochonder 19 mei 2014 09:33

Dat is nu eens een praktijkvoorbeeld waarom de uitkeringen beperkt moeten worden in tijd.

Peche 19 mei 2014 10:24

Neenee geen 1200. Maar vinden jullie het normaal? Jobs aan 11 a 13 per uur? Waarom niet weigeren dan? En wanneer je jezelf dan plus 15km moet verplaatsen sta je te werken aan een volle dop min naft eten kleding wassen.

Conscience 19 mei 2014 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7147210)
Dat is nu eens een praktijkvoorbeeld waarom de uitkeringen beperkt moeten worden in tijd.

+2. Het is ook een voorbeeld van de morele decadentie van sommigen. Maar bon, vroeg of laat is het toch gedaan. Daar zorgt de wereld wel voor.

vlaams realist 19 mei 2014 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7147279)
Neenee geen 1200. Maar vinden jullie het normaal? Jobs aan 11 a 13 per uur? Waarom niet weigeren dan? En wanneer je jezelf dan plus 15km moet verplaatsen sta je te werken aan een volle dop min naft eten kleding wassen.

Wat stel je voor? Volle dop sneller doen afnemen?

Skobelev 19 mei 2014 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7147403)

Als ze een passende job weigeren, geen uitkering meer?

manta 19 mei 2014 15:41

Citaat:

Om dan een verhoogd vol leefloon te krijgen...

Tavek 19 mei 2014 16:11

Waarom zou uw partner haar uitkering kwijtspelen ?

We hebben het over werkloosheid he.

Als ik mijn job verlies krijg ik ook een uitkering, ook al verdient mijn vrouw een loon.

1207 19 mei 2014 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7147765)
Om dan een verhoogd vol leefloon te krijgen...

Maar nog steeds niet genoeg om van te leven, uiteraard zonder rechten (bvb pensioen) en uiteraard de mogelijkheid om je te dwingen te werken.

dan hadden de slaven het beter. zij kregen nog kost en inwoon waar het leefloon deze kosten niet dekt.

erken voor uw leefloon klinkt leuk tot ge buitengesmeten wordt en ze uw job gewoon in 5 knippen (1/dag) en gij uw oude job nog maar 1 dag per week kunt/moogt/moet doen.

vlaams realist 19 mei 2014 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7147826)
Waarom zou uw partner haar uitkering kwijtspelen ?

We hebben het over werkloosheid he.

Als ik mijn job verlies krijg ik ook een uitkering, ook al verdient mijn vrouw een loon.

Iemand heeft perfect uitgelegd wat sociaal profiteren is. Al beseft hij het zelf niet. Ofwel woont die partner officieel samen, waardoor ze geen recht heeft op leefloon. Ofwel wonen die niet officieel samen, waardoor het niet uitmaakt hoeveel hij verdient.
Sociale fraude in een onschuldsausje.

Lukkas 19 mei 2014 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7146912)
Stel.
Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt, dus ik moet al werk vinden dat boven de 1900 betaalt of ik moet de job weigeren.
En op die job van 1900 betaal je belastingen en op de uitkering van 1900 euro trek je tot een dikke duizend euro terug.
Daarboven zal ik mijn voordelen op de VDAB verliezen want voor de beste voordelen moet je minstens 12 maanden werkloos zijn.
Wanneer ze mij bellen en ze vragen "zoekt U nog werk, wat zoekt U in een job" is het precies teveel gevraagd een volwaardig loon te krijgen?
Daarbovenop, al zou ik 2300 euro verdienen, wanneer ik 200 euro benzine op rijd, meer moet eten door het verbruik en belastingen erop moet betalen, waar is het voordeel dan naartoe?

Deze personen zouden profiteurs zijn en totaal geen eigenwaarde hebben. Bewust leven op kosten van de maatschappij, hoe laag kan men vallen.

Johan Daelemans 19 mei 2014 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7146912)
Stel.

Ideale draad om eens te kijken hoe het er in de echte wereld aantoe gaat.
Peche, wat is uw diploma en in welke regio woon jij?
Heb je buiten je diploma nog bijzondere vaardigheden?

We kunnen eens kijken hoe snel we een job vinden met een loon waarvan jij en je partner kunnen leven. Welk bedrag plakken we hierop?
Absolute minimum, 1600€?
We moeten er rekening mee houden dat gaan werken ook extra kosten met zich meebrengt - en de tijd om wat bij te scharelen ben je kwijt.

Peche 19 mei 2014 18:30

Vraag mij wat ik niet kan? Ik kan alles! Zet mij op een machine en kben ermee weg, lassen, schrijnwerk, sanitair, de basis ellentriek, ....
Goh de basis zeker? De vraag is, wil ik het nog doen voor wat ze mij bieden?
Ik denk dat ik eens ga solliciteren voor ambtenaar. Maar ben ik nog enkele maanden werkloos heb ik een activa kaart en heb ik al een interessante werkgever klaarliggen.

Peche 19 mei 2014 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7147962)
Deze personen zouden profiteurs zijn en totaal geen eigenwaarde hebben. Bewust leven op kosten van de maatschappij, hoe laag kan men vallen.

Ik stuur dan zo per week ongeveer 10 brieven uit...
Wat een oordeel van U. Ben ik een profiteur of ben ik een slachtoffer? ^^

vlaams realist 19 mei 2014 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7148122)
Vraag mij wat ik niet kan? Ik kan alles! Zet mij op een machine en kben ermee weg, lassen, schrijnwerk, sanitair, de basis ellentriek, ....
Ik denk dat ik eens ga solliciteren voor ambtenaar. Maar ben ik nog enkele maanden werkloos heb ik een activa kaart en heb ik al een interessante werkgever klaarliggen.

Die kaart krijg je pas na 12 maanden onbekwaam te zijn gebleken.

Peche 19 mei 2014 18:35

Citaat:

Loonlastenverlagen? Verhoogde ploegenpremie?
Als ge dan toch onder de 13 per uur moet werken, op zijn minst maaltijdcheques circa 8 euro per dag?
Overuren niet meer zo zwaar belasten, of evenhard belasten en minstens aan 200% en zon- en feestdagen minstens aan 300%

vlaams realist 19 mei 2014 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7148128)
Ik stuur dan zo per week ongeveer 10 brieven uit...
Wat een oordeel van U. Ben ik een profiteur of ben ik een slachtoffer? ^^

Je bent heel zelfzeker over jouw kunde. Alleen ligt de lat hoger. Ik ben ook een goede raketbouwer toch wil NASA me niet aannemen.
In Vlaanderen moet het niet alleen perfect zijn, het moest ook gisteren gedaan zijn. Druk op arbeiders? neen hoor.:lol:

vlaams realist 19 mei 2014 18:46

Citaat:

Yep, hetzelfde antwoord kreeg ik van een stagiair. Ik kan alles. Heeft niks gehoord van mn uitleg over vorkheftrucks. Is los op de palletten ingereden, waarna ik op mn doos kreeg waarom ik een idioot daarmee liet rijden.

vlaams realist 19 mei 2014 18:52

Citaat:

Als je nu echt zo goed bent, waarom begin je dan niet zelfstandig? Ik ken goede schrijnwerkers, maar die kunnen zeker niet perfect lassen.
Sommigen denken dat ze superman zijn. alle nieuwe tech kunnen volgen, op alle vlakken. Meestal noemen deze supermannen Mohamet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be