![]() |
De Wever over 500 000 werklozen
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ook-werk.dhtml
"Ik durf te zeggen dat vandaag in Vlaanderen iemand met een goed cv hoe dan ook werk vindt, uitzondering gemaakt voor vijftigplussers." 2 dingen die ik hieruit kan opmaken: 1. Hij geeft toe dat het Vlaamse activeringsbeleid op niks trekt 2. Werkloosheid heeft niets te maken met de hoge loonkosten die door de regering Di Rupo in stand werden gehouden Kortom, ga werken, langharig werkschuw tuig. |
Citaat:
|
Niet alleen is het zever, strategisch lijkt het mij ook een flater.
Voorheen bood hij de werkloze een nieuw vooruitzicht: "Met ons heb je een alternatief voor het PS-model dat al uw problemen heeft veroorzaakt". Nu zegt hij gewoon "Kom van uw luie kont, als je geen werk vindt is dat uw eigen schuld." en stoot hij enkel nog mensen af. Hoeveel jongeren zijn er niet met een diploma geschiedenis (!), sociologie, politicologie of dergelijke die hopeloos op zoek zijn naar werk? |
Citaat:
Mogen die van u ook werken? |
ik weet niet wat Dewever bezield wie hem dat influistert.... Hij kon de vlaamse Václav Havel zijn en nu wil hij eerder de belgische thatcher zijn.
|
Topic bestaat eigenlijk al: http://forum.politics.be/showthread.php?t=202349
Kunnen we de discussie daar verder zetten? Zou handiger zijn. ;-) |
Citaat:
Van een pathologische hater zoals het Oosten verwacht je zoiets, van u had ik meer nuancering verwacht. BDW heeft gelijk, iemand met een goed cv vindt werk, niet altijd meteen, maar wie zoekt die vindt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de Vlaming heel goed weet: - dat met een goed diploma en een goede ingesteldheid, jij werkt vindt; - dat als je dat diploma niet hebt, het al wat moeilijker wordt, maar via begeleiding kan daar aan gewerkt worden - dat als je de ingesteldheid niet hebt, het al wat moeilijk wordt, en begeleiding enz. wordt ook moeilijker. Een schop onder de luie kont, helpt in sommige gevallen. - er zijn inderdaad hulpeloze gevallen. En nog wat randgevallen: - madam van den doktoor: als ze gewerkt heeft, heeft ze recht op werklozen steun. Maar niet levenslang zakgeld-uitkering aub - madam de poetsvrouw die half time werkt en half time stempelt en dat zeer confortabel vindt en alleszins geen goesting heeft om nog full time te gaan werken ... . |
Citaat:
|
BDW heeft gelijk: wie een goed CV heeft, kan altijd werk vinden.
|
Citaat:
wees gerust, het is niet omdat BDW een diploma geschiedenis heeft, dat ik dat opeens een goed diploma ga vinden. Er zijn veel te veel diploma's waar een mens helemaal niets mee is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de zin van "weinig werk in te vinden"? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet iets gaat studeren omdat je dat leuk vindt, niet omdat daar veel werk in te vinden is ofzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be