![]() |
Zaventem Buiten
Het is nu al geweten dat Zaventem, volledig ingekapseld als het ligt in alle richtingen van de windroos door agglomeraties, de uitbreiding van het toekomstige luchtverkeer niet kan absorberen.
Over twintig tot dertig jaar zal het volkomen verzadigd zijn en disfunctioneel worden. Het is legitiem dat Brussel zich verzet tegen de lawaaioverlast van een verstikkende luchthaven met economisch longemfyseem. De juridische gevechten zullen hoe dan ook doorgaan, dat is het enige wat de slachtoffers officieel kunnen ondernemen. Die gevechten zullen DHL wegdrijven, nu of later. Ondertussen spelen de politici de zwarte Piet heen en weer. Wat er moet gebeuren is plannen maken voor een HUB-luchthaven op een andere locatie, de enige geldige lange-termijn optie. Vlaanderen moet niet kortzichtig noch kleingeestig zijn. Ook op relocatie zal het werkgelegenheid meepikken (meer dan nu, door uitbreiding), zelfs als de HUB zich op Waals gebied bevindt. Zaventem Buiten, dus, in de zin van: op de buiten. Eno2 |
En dan kunnen ze daar weer alles volbouwen, en dan kunnen die "nouveau riche" mensen ook weer gaan klagen en die luchthaven laten sluiten wegens een beetje nachtlawaai.
Laat ons nog maar eens in een economisch moeras wegzinken, misschien dat we terug wat realiteitszin kweken. |
Weet je dat ze in Londen maar liefst elf vliegvelden hebben en geen haan die daar naar kraait.Mensen die in de buurt van een vliegveld gaan wonen moet gewoon weten dat ze dan lawaai kunnen hebben.
Al de rest is kleinzielige zever. |
Citaat:
ik woon dichtbij heathrow aangenaam? neen zelf gekozen? ja |
Citaat:
|
Ik woon vlakbij een spoorweg waar zich s' nachts stilaan meer goederenverkeer ontwikkelt maar is het wel een uitzonderlijk verkeersarme straat.
Je neemt de voordelen bij de nadelen als je je woonplaats kiest. De omwoners van Zaventem weten ook wat ze zullen krijgen als ze ervoor kiezen om in die buurt te gaan wonen. |
Citaat:
naar het schijnt is landen in HK een redelijk moeilijke zaak |
De vliegtuigen moeten laveren tussen de buildings en daarna landen op en zeer kort vliegveld.
|
Citaat:
|
Hoeveel mensen zouden er nog wonen van in de tijd dat er geen vliegveld was ? Wel laat die mensen dan reclameren. Al diegenen die er nadien zijn komen wonen die moeten ...
|
Citaat:
|
Ik ken het NIMB-syndroom heel goed van de luchthaven van Deurne die er al meer dan 75 jaar ligt. De enkelen die er langer wonen dan de luchthaven bestaat kun je dus op de vingers van 1 hand tellen.
En weet je wat ook opvallend is als er ergens affiches hangen tegen de luchthaven is dat in 8/10 bij nieuwe huizen. Of in de nieuwouw villawijken van Boechout, Mortsel, Borsbeek. Tja en dan maar VATUV -geven (plaatselijke variante van 'katoen-geven') tegen het vliegveld. Ze wisten het verdorie goed genoeg dat ze vlakbij een luchthaven gingen wonen. Als het hun niet bevalt dan moeten ze maar oplazeren met hun chantagepraktijken om de mensen hun broodwinning af te pakken. En de muggen die daar nu vliegen zijn klein bier vergeleken met de B-737 die er vroeger vlogen toen dakik der nog vlakbij de startbaan woonde. |
Citaat:
Er rijden hier uiteindelijk nog altijd veel minder treinen, dan lawaaierige vrachtwagens in de straten van steden en gemeenten. Maar wie graag klaagt vindt altijd wel een reden om te kunnen klagen. |
Citaat:
Ik ben groot geworden met de geur van kerosine as het ware. Vandaar misschien zullen sommige nu zeggen ... grinnik grinnik Het zijn vooral de inwijkelingen die zich keren tegen het vliegveld. Dat heb ik goed kunnen vaststellen toen men heelder nieuwe wijken bouwde rond de luchthaven van Deurne. Daar kwamen dan mensen in wonen en die begonnen te reclameren. Nie voor niks dat de groene beweging in Deurne-Borgerhout begonnen is. (Net zoals het VB trouwens ??? - raar maar waar) |
Citaat:
|
Citaat:
En dat lijkt mij dan nog het rijkeluiskasteeltje te zijn een beetje verderop. |
Citaat:
|
Citaat:
of had je liever dat het de huidskleur of religie was? |
Citaat:
Ik ben net als de meeste mensen van mening dat je niet zo maar moet gaan klagen. En de luchthaven IS een belangrijke impuls voor de streek, maar de luchthaven IS NIET de streek, dat zijn wij en wij zijn de Luchthaven (en DHL in het bijzonder) met al haar gezever beu. Waarom kan de oostrand (homestead van de Jean-Luc) en het Brusselse hun gewicht niet dragen in het aantal nachtvluchten? Precies, money talks.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be