Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever wil premier worden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202564)

fred vanhove 22 mei 2014 18:54

De Wever wil premier worden.

Persoonlijk vind ik dat op zijn minst eigenaardig.De man steekt niet onder stoelen of banken dat hij geen voorstander is van een unitair België is maar wil toch eerste minister worden van een land dat hij liefst zou zien ophouden te bestaan.:roll:
Ook beweerde hij dat hij zeker 6 jaar Burgemeester ging blijven.
Die mens maakt nogal rare sprongen vind ik.

Rahowa 22 mei 2014 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7154143)
Persoonlijk vind ik dat op zijn minst eigenaardig.De man steekt niet onder stoelen of banken dat hij geen voorstander is van een unitair België is maar wil toch eerste minister worden van een land dat hij liefst zou zien ophouden te bestaan.:roll:

De Wever heeft bewezen een leugenachtige politieker te zijn.

hamac 22 mei 2014 19:29

Citaat:

Zijn alle spookrijders anarchisten en omgekeerd?
Indien wel, waarom zijn het er dan zo weinig?
Indien niet, zijn er dan anarchisten die zich aan de regels houden?

Tegenstellingen als deze zijn er bij de vleet te vinden.

eno2 22 mei 2014 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7154247)
Zijn alle spookrijders anarchisten en omgekeerd?
Indien wel, waarom zijn het er dan zo weinig?
Indien niet, zijn er dan anarchisten die zich aan de regels houden?

Tegenstellingen als deze zijn er bij de vleet te vinden.

Draaikonterij. Hij kan nog 100 jaar burgemeester blijven vooraleer Premier.

Garry 22 mei 2014 21:46

Citaat:

Voor rechtlijnigheid moet je niet bij de N-VA, O-VLD en CD&V zijn. en wanneer ge voor onze portemonnee bent moet ge bij de SPA ook al niet zijn. Blijft alleen nog het VB over.

eno2 22 mei 2014 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7154543)
Voor rechtlijnigheid moet je niet bij de N-VA, O-VLD en CD&V zijn. en wanneer ge voor onze portemonnee bent moet ge bij de SPA ook al niet zijn. Blijft alleen nog het VB over.

ik ken er nog twee

Jan van den Berghe 22 mei 2014 21:57

Citaat:

Euh, als BdW dat ambt opneemt, wordt hij geen premier van een unitair België. Wel van een federaal België. En als het aan BdW ligt, zou dat dan een confederaal België moeten worden.

Even dit: Elio Di Rupo is tot op heden ook nog steeds titulair burgemeester van Bergen.

fred vanhove 22 mei 2014 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7154574)
Euh, als BdW dat ambt opneemt, wordt hij geen premier van een unitair België. Wel van een federaal België. En als het aan BdW ligt, zou dat dan een confederaal België moeten worden.

Even dit: Elio Di Rupo is tot op heden ook nog steeds titulair burgemeester van Bergen.

Ja natuurlijk .....uitleg als een andere.

fred vanhove 22 mei 2014 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende (Bericht 7154198)
't Zou nen beteren zijn dan dienen onnozelen jannettenstrik.

Heeft U de gave om in de toekomst te kunnen kijken dan ?

BrusselsMussels 23 mei 2014 00:09

Kijk zegt de grondwet niet zoiets dat em Belgie moet verdedigen als eerste minister? Der zal toch ne fail safe ingebouwd zijn zeker dat niemand Belgie kan opdelen in geval van minderheid bij de bevolking?

eno2 23 mei 2014 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende (Bericht 7154575)
Gruun en de pvda? Zijde nei serieus?

Ge werkt op mijn zenuwen met jouw broebeltaaltje, ik ga jou in mijn ergernisdraad zetten.

epicurist_dirk 23 mei 2014 02:03

Eindelijk heeft BDW toestemming gekregen van zijn vrouw om mee te doen voor de titel van eerste minister. Wat helemaal niet logisch is voor slimste van t’land. Maar hij zal wel niet anders gekund hebben onder druk van de partij. Om te bereiken wat ze willen. Zoals BDW zei, Di Rupo eerste minister, burgemeester en nog steeds voorzitter van de PS. Dus…..wat is het probleem?

Fiscoman 23 mei 2014 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7154574)

De kracht van verandering!
Opmerkelijk genoeg wordt altijd als excuus aangevoerd dat een partij of politicus hetzelfde doet, dus wat de nva doet is niet zo erg.

Bizarre verandering

manta 23 mei 2014 06:39

Citaat:

In de verkiezingsshow van de VRT 'Het Beloofde Land' kondigde N-VA-partijvoorzitter De Wever aan dat, indien hij "een fors mandaat krijgt van de kiezer", hij de rit als premier zal uitzitten. Sterker nog, hij zei dat "je minstens vijf jaar nodig hebt om dit land op orde te zetten, als het er geen tien zijn".

Blijft u dan vijf jaar premier, vroeg Phara de Aguirre. "Neen, tien jaar", kaatste De Wever terug.
Tien jaar nogal.
Nu ja, het filmpje voor de walen was al een weggever dat hij zo'n plannen had.
Ik vrees dat er vanaf volgende week een serieuze impasse zal zijn, maar dat er voor het hoofdpostje toch stevige toegevingen zullen zijn, Vlaamse zelfstandigheid is nu al begraven, wie weet wat laten ze nu nog vallen...

Projekt 23 mei 2014 08:26

Hoerrah, bartje is nog maar eens van gedacht verandert.
Tja, wie had anders verwacht ?

hamac 23 mei 2014 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7154254)
Draaikonterij. Hij kan nog 100 jaar burgemeester blijven vooraleer Premier.

Als iedereen zijn ingeslagen weg onverzettelijk verder zet voor een vooropgestelde termijn loopt gegarandeerd een buil op.

Nu dat blijkt dat de gemiddelde kiezer voor N-VA hoogopgeleid is, zal BDW die boodschap met gemak kunnen overbrengen aan zijn kiezers.

Vette Pois(s)on 23 mei 2014 08:33

Dirupo Zou tenminste nog de ijsberg opzoeken.

alberto 23 mei 2014 08:40

Citaat:

Hij zal denken, het zal gemakkelijker zijn het land te splitsen als je eerste minister bent.
Citaat:

politiekers maken nu eenmaal rare sprongen, niet enkel bij de nva.

Supe®Staaf 23 mei 2014 08:40

Voor mijn part mag De Wever premier worden.
Hij kan dan direct een van de beste programmapunten uitvoeren die ze bij de N-Va ooit bedachten:
N-VA wil premier afschaffen

Another Jack 23 mei 2014 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7155031)
Voor mijn part mag De Wever premier worden.
Hij kan dan direct een van de beste programmapunten uitvoeren die ze bij de N-Va ooit bedachten:
N-VA wil premier afschaffen

:lol:
Ik steun hem daarin!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be