Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie
(Bericht 7155176)
het zijn vooral de oude (of ouderwetse?) belgen die een probleem hebben met hoofddoeken achter het loket.
je ziet hoofddoeken tegenwoordig toch overal in de maatschappij. Er zijn mensen die ze uit overtuiging dag in dag uit dragen, dus als er zo iemand achter het loket verschijnt, gaat dat nu niet zo'n verschil maken.
het hoofddoekenverbod werd trouwens ingevoerd om een reeds bestaande evolutie te stoppen.
enfin, ik sta er eerder onverschillig tegenover maar vindt het wel erg moest een ander z'n vrijheid worden ingeperkt of om aan andermans persoonlijkheid te raken.
(Ps; de vergelijking met regenboogtshirts ed gaat niet op omdat die niet continu worden gedragen)
|
hoofddoeken worden ook niet continu gedragen: ze gaan af als ze binnenshuis zijn, in tegenstelling tot regenboogt-shirts die ook binnenshuis gedragen worden. De discrepantie zit hem in het feit dat de moslimdoeken totaal niet passen achter het loket omdat hoofddoekdraagsters sowieso (van hun eigenste geloof) in feite zelfs niet mogen werken op plaatsen waar ook andere mannen rondlopen. Ze hoeven dus in principe ook geen hoofddoek te dragen als ze met eigen vrouwvolk eerst gewoon in het strijkatelier staan te strijken.
als ze dan toch de regelkes van hun eigen totalitaire vrouwenonderdrukkende ideologie willen volgen, dat ze het dan ineens goed doen hé.
En niet, zoals ik mocht meemaken : de Antwerpse Wintervuur organizatie zorgde voor een uitvoering van Mozart's Requiem in een kerk te Hoboken, uitgevoerd door de Antwerpse academie. In het kerkportaal stonden tafeltjes waar men nog kaartjes kon kopen, aan de deur stond iemand om je kaartje te scheuren, en éénmaal BINNEN in de kerk stond een hoofddoek om "Welkom" te zeggen.
Waarvoor diende dat in feite?
Volgende keer een opvoering in een moskee, met een gelijkaardige setting, alleen ga ik dan BINNEN in de moskee met mijn klompen en vergiet staan, om "Welkom" te zeggen. OK?
|