Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Ik stem eerst voor zwarten dan pas voor blanken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202585)

circe 23 mei 2014 09:06

Ik stem eerst voor zwarten dan pas voor blanken

Dat is helemaal niet racistisch naar het schijnt.
Prem "Zwarte Piet moet weg" zei dit gisteren zonder schroom op Reyers Laat.

Ik stem eerst voor een zwarte vrouw, dan een zwarte man, dan een witte vrouw, dan een witte man.

Kwam in het kader van de campagne: stem op een vrouw.

Blijkbaar doet de huidskleur er voor Prem Radakishun weldegelijk toe!

http://www.canvas.be/video_overzicht/270321 minuut 25.00

D�*t zou Filip De Winter eens moeten zeggen.

Beeldmooie vrouw Assita Kanko, perfect tweetalige kandidaat voor MR is wel van een heel ander kaliber dan.

De schoofzak 23 mei 2014 09:09

Ach het racisme kan die linkse kloten geen bal schelen.

Het gaat alleen om de winsten van de poco er uit te puren.

.

Maikel Joosten 23 mei 2014 09:11

Zijn er dan nog mensen die Prem Radakishun serieus nemen na zijn zwarte pieten stunt?

Het was een eikel toen en dat is ie nog steeds.

circe 23 mei 2014 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 7155101)
Zijn er dan nog mensen die Prem Radakishun serieus nemen na zijn zwarte pieten stunt?

Het was een eikel toen en dat is ie nog steeds.

dat vind ik ook. Maar wij mogen niet bij Reyers Laat aan de tafel komen zitten hé.

Miauw! 23 mei 2014 09:35

Inderdaad heel flauw van Prem. Ik vond hem leuk in "De slimste mens", maar kon hem achteraf al veel minder waarderen.

Distel 23 mei 2014 09:39

We hebben racisten als Prem nodig om de hypocrisie van onze politiek correcte "sociale" en "democratische" hoeders nog duidelijker te maken dan het al is. Meer Prem dus, meer idioot gezaag over zwarte piet, en meer politek correct racisme dat onder het goedkeurend oog van de linkse staatszender wereldkundig wordt gemaakt.

Edina 23 mei 2014 09:55

Je hebt ofwel slecht geluisterd, ofwel maak je er bewust je eigen versie van omdat het beter uitkomt. Gelukkig zet je de link erbij, maar blijkbaar heeft nog niemand de moeite gedaan om te gaan kijken of wat je schrijft klopt. Het was idd in het kader van "stem vrouw" en hij zei dus: de volgorde is zwarte vrouw, witte vrouw, zwarte man, witte man. Hij kiest dus in eerste instantie bewust voor een vrouw en in tweede instantie bewust voor een zwarte (want hij zou nog eerder voor een witte vrouw stemmen dan voor een zwarte man). En zegt er trouwens ineens bij dat hij daar zelfs niet consequent in is. En de reden waarom hij dat doet (of probeert te doen), is omdat vrouwen en zwarten nog steeds ondervertegenwoordigd zijn. En dus niet omdat geslacht of huidskleur voor hem belangrijk zijn zoals je probeert te suggereren.

Je kan dat dom of onnodig vinden, maar dat betekent nog niet dat het seksistisch is om op een vrouw te stemmen, net zoals het niet racistisch is om op een zwarte te stemmen. Ik kies meestal ook bewust op een vrouw, maar enkel wanneer er op de lijst waarop ik wil stemmen een in mijn ogen bekwame vrouw staat natuurlijk (iets wat vandaag gelukkig bijna altijd het geval is ondertussen). Het is gewoon een feit dat ondanks de quota, vrouwen gemiddeld nog steeds op minder verkiesbare plaatsen staan. En voor zwarten - of bij uitbreiding allochtonen - geldt overigens hetzelfde.

WetIsWet 23 mei 2014 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7155141)
Inderdaad heel flauw van Prem. Ik vond hem leuk in "De slimste mens", maar kon hem achteraf al veel minder waarderen.

:-o

WetIsWet 23 mei 2014 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 7155191)
Je hebt ofwel slecht geluisterd, ofwel maak je er bewust je eigen versie van omdat het beter uitkomt. Gelukkig zet je de link erbij, maar blijkbaar heeft nog niemand de moeite gedaan om te gaan kijken of wat je schrijft klopt. Het was idd in het kader van "stem vrouw" en hij zei dus: de volgorde is zwarte vrouw, witte vrouw, zwarte man, witte man. Hij kiest dus in eerste instantie bewust voor een vrouw en in tweede instantie bewust voor een zwarte (want hij zou nog eerder voor een witte vrouw stemmen dan voor een zwarte man). En zegt er trouwens ineens bij dat hij daar zelfs niet consequent in is. En de reden waarom hij dat doet (of probeert te doen), is omdat vrouwen en zwarten nog steeds ondervertegenwoordigd zijn. En dus niet omdat geslacht of huidskleur voor hem belangrijk zijn zoals je probeert te suggereren.

Je kan dat dom of onnodig vinden, maar dat betekent nog niet dat het seksistisch is om op een vrouw te stemmen, net zoals het niet racistisch is om op een zwarte te stemmen. Ik kies meestal ook bewust op een vrouw, maar enkel wanneer er op de lijst waarop ik wil stemmen een in mijn ogen bekwame vrouw staat natuurlijk (iets wat vandaag gelukkig bijna altijd het geval is ondertussen). Het is gewoon een feit dat ondanks de quota, vrouwen gemiddeld nog steeds op minder verkiesbare plaatsen staan. En voor zwarten - of bij uitbreiding allochtonen - geldt overigens hetzelfde.

Stel je voor dat een interimkantoor bij een solicitatiegesprek zegt "de volgorde is zwarte vrouw, witte vrouw, zwarte man, witte man" ... wedden dat het een headline wordt van het middagnieuws? Eens proberen?

mvd 23 mei 2014 10:30

Citaat:

Hij zegt duidelijk dat hij op een 'zwarte jongen' gestemd heeft, en dat hij altijd stemt op een zwarte man, een zwarte vrouw of een vrouw.

Nummer 1 en 3 op de lijst van D66 waren blanke vrouwen, dus blijkbaar staat 'zwarte man' toch hoger in de rangorde dan 'blanke vrouw'.

Prem hanteert duidelijk het 'eigen volk eerst'-principe.

Pericles 23 mei 2014 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7155288)
Hij zegt duidelijk dat hij op een 'zwarte jongen' gestemd heeft, en dat hij altijd stemt op een zwarte man, een zwarte vrouw of een vrouw.

Nummer 1 en 3 op de lijst van D66 waren blanke vrouwen, dus blijkbaar staat 'zwarte man' toch hoger in de rangorde dan 'blanke vrouw'.

Gelijk heeft hij. Dat zouden wij ook moeten doen.

Nietzsche 23 mei 2014 10:41

http://www.youtube.com/watch?v=vyMqwXzRoVg

circe 23 mei 2014 11:08

Citaat:

Het was idd in het kader van "stem vrouw" en hij zei dus: de volgorde is zwarte vrouw, witte vrouw, zwarte man, witte man. Hij kiest dus in eerste instantie bewust voor een vrouw en in tweede instantie bewust voor een zwarte (want hij zou nog eerder voor een witte vrouw stemmen dan voor een zwarte man).
andersom zou dat dan zijn: ik kies eerst voor een witte man, dan een zwarte man, dan een witte vrouw en dan een zwarte vrouw..... oef! gelukkig is dat niet racistisch.

(en och ja Edinaatje: ik stem reeds op vrouwen vanaf het ogenblik dat er vrouwen op de lijsten staan, d.i. van voordat jij zelfs maar geconcipieerd werd).

Edina 23 mei 2014 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7155288)

Je moet blijkbaar dringend een hoorapparaatje kopen. Dit waren zijn woorden:

Citaat:

De volgorde is zwarte vrouw, witte vrouw, zwarte man en helemaal onderaan witte man. En toch heb ik laatst op mijn vriendje Eric van der Burg van de vvd gestemd omdat ik hem dat ooi had beloofd en belofte maakt schuld. Maar ik weet in het begin zijn het altijd de vrouwen.
En raad eens welke kleur die Eric van der Burg heeft? Hij wijkt dus zoals hij meteen aangeeft ook af van zijn voorkeurvolgorde. Deze keer dus ook voor de Europese verkiezingen. En dan?

Ik vrees dat je de "stem vrouw"-campagne niet helemaal begrijpt. Je stemt niet zomaar op een vrouw omdat het een vrouw is, maar wel op een vrouw die je bekwaam acht. Als die niet op de lijst staat waarvoor je wil stemmen, dan wordt het dus geen vrouw.

Edina 23 mei 2014 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7155397)
andersom zou dat dan zijn: ik kies eerst voor een witte man, dan een zwarte man, dan een witte vrouw en dan een zwarte vrouw..... oef! gelukkig is dat niet racistisch.

(en och ja Edinaatje: ik stem reeds op vrouwen vanaf het ogenblik dat er vrouwen op de lijsten staan, d.i. van voordat jij zelfs maar geconcipieerd werd).

Bij mijn weten zijn noch blanken, noch mannen ondervertegenwoordigd in de politiek. Als je dus bewust kiest voor hetzij een blanke, hetzij een man (of beiden), dan is dat dus omdat je wil dat die oververtegenwoordigd blijven en ja, dan kan je dus idd racisme of seksisme vermoeden.

Aangezien je op vrouwen stemt, begrijp je de noodzaak om op vrouwen te stemmen. Wel, hetzelfde geldt voor allochtonen.

circe 23 mei 2014 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 7155414)
J
Ik vrees dat je de "stem vrouw"-campagne niet helemaal begrijpt. Je stemt niet zomaar op een vrouw omdat het een vrouw is, maar wel op een vrouw die je bekwaam acht. Als die niet op de lijst staat waarvoor je wil stemmen, dan wordt het dus geen vrouw.

Dus Prem vindt per definitie die ZWARTE vrouwen meer bekwaam zijn dan WITTE vrouwen? Ruikt dat niet naar racisme?

Stel je maar even voor dat ik WITTE mannen meer bekwaam vind dan ZWARTE mannen....

circe 23 mei 2014 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 7155424)

Aangezien je op vrouwen stemt, begrijp je de noodzaak om op vrouwen te stemmen. Wel, hetzelfde geldt voor allochtonen.

En tot welke sexe behoren allochtonen? ik weet dat er ongeveer 50% mannen en 50% vrouwen zijn, hoeveel % van de allochtoonse sexe heb jij dan nog over?

En dan nog iets: is de allochtoonse sexe per definitie zwart (zie de woorden van prem, die gebruikte niet het woord allochtoon, maar zwart).

Deze is dus niét goed? wel vrouw, niet zwart, wel allochtoon

mvd 23 mei 2014 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 7155414)
Je moet blijkbaar dringend een hoorapparaatje kopen. Dit waren zijn woorden:

En raad eens welke kleur die Eric van der Burg heeft? Hij wijkt dus zoals hij meteen aangeeft ook af van zijn voorkeurvolgorde. Deze keer dus ook voor de Europese verkiezingen. En dan?

Waar zegt hij dat misschien? In die uitzending van reyers laat (waar deze draad over gaat) zegt hij duidelijk, letterlijk 'ik stem altijd voor een zwarte vrouw, zwarte man of vrouw'. Hij zegt ook dat hij op nr. 5 van de lijst van D66 heeft gestemd, op een 'zwarte jongen', nochtans waren nr 1 en 3 van die lijst blanke vrouwen. Prem is dus duidelijk een racist.

koppijn 23 mei 2014 11:37

Citaat:

En de reden waarom hij dat doet (of probeert te doen), is omdat vrouwen en zwarten nog steeds ondervertegenwoordigd zijn. En dus niet omdat geslacht of huidskleur voor hem belangrijk zijn zoals je probeert te suggereren.

Blijkbaar is ras of sekse wel belangrijk omdat hij een bepaalde sekse of huidskleur meer vertegenwoordigt wil zien.
Citaat:

Je kan dat dom of onnodig vinden, maar dat betekent nog niet dat het seksistisch is om op een vrouw te stemmen, net zoals het niet racistisch is om op een zwarte te stemmen.

Het is niet seksistisch om op een vrouw te stemmen, maar het is wel seksistisch als dat uw enigste motivatie is, idem dito als het om een huidskleur gaat. Weet je wat er ondervertegenwoordigd is in de politiek als op dit forum: GEZOND VERSTAND!

CLAESSENS Joris 23 mei 2014 11:39

Citaat:

Natuurlijk is het seksistisch om op die manier eerst voor een vrouw te kiezen. Net zoals het racistisch is om op die manier voor een kleurling te kiezen.

Positieve discriminatie bestaat enkel als keerzijde van negatieve discriminatie.
Als vrouw verkozen worden omdat je tieten en geen lul hebt is waarschijnlijk best leuk maar als meer capabele man opzijgezet te worden omdat je geen tieten en wel een lul hebt is dat al heel wat minder.

Welke politiek correcte term je ook voor discriminatie gebruikt, positief, quota... het is en blijft discriminatie.:oops:

8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be