![]() |
democratie in belgie en europa
Ik vraag mij toch af waarom mensen nog gaan stemmen , is het omdat het moet of durven ze gewoon niet thuis blijven.
Trouwens waarom zouden we moeten gaan stemmen voor onze politiekers. Hebben die politiekers aan de mensen van belgie gevraagd of wij bij europa willen horen of dat wij onze bfr willen inruilen voor de euro. neen ze hebben het in onze strot geduwd , dan zeggen ze democratie hahaha. in england is er wel gestemd als ze bij europa willen horen of het euro geld willen in voeren en daar is duidelijk een neen gestemd Moesten wat meer belgen op straat komen in plaats van een forum op tevullen met al geleerde woorden die niets inhouden heb je morgen een ander belgie. ik heb nog nooit wist stemmen zou niet weten waarom...want aan belgie is niets democraties nul nopes nada... |
Citaat:
|
Zondag op een eurokritische partij stemmen, VB dus.
|
Citaat:
|
mag niet stemmen ... dacht dat buitenlanders ook moeten stemmen met belgische passport .. geen stembrief gezien .... in nederland heb ik gestemd op wilders. maar hier is geen stem plicht.
in belgie wel , ze hebben de stem van een holigan uit brugge niet meer nodig haha |
Citaat:
|
Citaat:
Maar tussen mogen kiezen en verplicht kiezen is bij mij een groot verschil. Dit noem ik GEEN DEMOCRATIE MAAR EEN VERPLICHTING. Weet ook met gezond verstand als je niet stemt er ook niets veranderd , maar laat ik duidelijk zijn ,je mag nog 100 jaar gaan stemmen er zal nooit iets veranderen. De enige manier om iets te veranderen is een duidelijke staatsgreep dan kan je iets veranderen als mensen massaal op straat komen en hoge pieten het niet eens zijn en echt genoeg hebben van alles wat en in belgie gebeurt. niet mogelijk zegt u , hitler was in de begin ook alleen.. |
de enige oplossing om duidelijke veranderingen in belgie is niet stemmen maar een dat ergens een echte vent een echte politieker op staat , gelijk in de tijd van pim fortuin en het durft zeggen.
heb je een kopstuk van de federale politie mee en een kopstuk van het hooggerecht en legerdienst dan houd belgie op te bestaan en ben je zo af van je rotte appels en je euros. en alle vreemde eenden die hier niet horen terug van waar ze zijn gekomen. je kan altijd gelijk in de tijd van patrick hamers een poging onder nemen om het koninghuis te doen opstappen haha /vdb... zo zie ik het einde van belgie en niet anders.. en als democraat heb ik het recht om mijn mening te zeggen... |
Citaat:
Maar ik heb ten minste gehandeld in eer en geweten en aan mijn stem zal geen partij een subsidie ontvangen. |
Citaat:
|
Citaat:
De Francofonie, zal altijd de dienst uitmaken en de democratie van Vlaanderen blokkeren. Daarom moet Europa zeker geen federatie worden ,want dat geeft Belgische toestanden. Het is goed ,dat het zwaartepunt van de democratie bij de staten blijft en dat een verdragen Unie , zoals het confederale Europa, door de staten bestuurd en gecontroleerd blijft worden. |
Citaat:
Nog steeds oproepen tot een rechtse coup hé:evil::twisted::roll:. Mod heeft al eens zulk een oproep tot massamoord op burgers van jou verwijderd. Ga je volharden? We hebben weer een forumgrapjas van bedenkelijk gehalte bij:-(. |
Dank zij verkiezingen hoeft een machtswissel niet gepaard te gaan met een bloedige staatsgreep of burgeroorlog. Een politieke formatie die via verkiezingen aan de macht komt is legitiem, maar zal in een goed werkende democreatie rekening houden met
de oppositie en een gezonde dialoog in respect van het "andere standpunt" macht uitoefenen. Een voorbeeld van goede democraten vindt je in de scandinavische landen waar de sociaal democratie gedurende decennia aan de macht konden blijven met volledige instemming van de meerderheid van de kiezers. |
Citaat:
Velen mensen op dit forum zijn bijvoorbeeld voorstander van BROV. Wel, dat gaat er nooit of te nimmer komen. Wel, de reden dat er nooit BROV gaat komen, is democratie. Democratie is een immense buffer tegen essentiële verandering. Het invoeren van algemene BROV vereist net een revolutie. Zo gaat er ook nooit een onafhankelijk Vlaanderen komen, al zeker niet binnen de EU, zo gaat ook de EU nooit hun klauwen intrekken, de Lakei wordt nooit buitengezet enz. Er komt geen revolutie, dus er komt geen verandering. Revolutie moet niet gewelddadig zijn, maar ze is wel nodig voor verandering. Citaat:
Democratie is niet legitiemer dan de eerste de beste dictatuur. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De wet van de meerderheid is altijd nog het meest eerlijk |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Democratie houdt zich namelijk ook bezig met: checks and balances . En je hoeft je ook niet echt zorgen te maken omtrent wetenschap. Want wetenschap staat als instrument voor een relatief groot deel los van het systeem. |
Citaat:
Luddieten zijn voorbeelden van angstzaaiers en die krijgen in de democratie gedaan wat jij 'eerlijk' noemt. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je doet alsof "het volk" achterlijk is. |
Citaat:
Je kan het volk achterlijk noemen in het feit dat ze het spelletje niet doorhebben en lopen te dwepen met partijpolitiek. Morgen gaan ze braafjes stemmen omdat het moet en omdat ze denken dat het deze keer gaat werken. Dat is achterlijk. Maar dat het volk geen expert is op alle vlakken en dat er niet zoiets is als collectieve wijsheid, dat kan je hen niet verwijten. Ik ben ook geen expert inzake havenbeheer bijvoorbeeld. Ik vraag daar dan ook geen stem in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be