![]() |
Piratenpartij een opvallende score.
Zonder grote namen, zonder campagne halen ze 22000 stemmen.
|
Enkele daarvan komen van jonge mensen uit mijn directe familiekring.
Ik vind het eeuwig jammer dat ik die mensen niet kan doordringen van het feit dat zij met zo een stem in feite net voor dat stemmen waar zij tegen willen ageren. En dat verkiezingen een te ernstig gegeven is om zomaar mee te spelen... |
Ik vind het heel jammer dat zoveel jonge mensen, die voor de eerste keer mochten stemmen, al direct hun eerste stem vergooid hebben aan zo'n partijtje. Allez, dat is toch wat ik hoor van mijn zoon: de laatstejaars bij hem op school hebben hoofdzakelijk NVA, CD&V of Piratenpartij gestemd.
|
Citaat:
Verkiezingen dienen enkel om de verkozenen te laten zeggen dat ze een vorm van legitimiteit hebben voor de maffiadaden die ze plegen hoor. Het is een bescherming van de verkozene tegen de guillotine op de Grote Markt, meer niet. Het volk gelooft dat nog ook blijkbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Temeer daar de meeste jongeren die zulk een stem uitbrengen nogal wat gemene delers hebben. Moesten die wat meer met de mijne overeenstemmen zou ik er veel voor over hebben om die stemmen te kanaliseren. En dat zou best kunnen. Kijk maar naar de campagnes. Die zijn voor 99% gericht op kiezers die feitelijk al gekozen hebben, ideologisch, en enkel nog voor een bepaalde partij moeten kiezen. In die strijd gaan de partijen zo hard op dat ze de groep die zich van hen afkeert uit het oog verliezen. En gezien de stelselmatige toename van net die groep is het wel degelijk de moeite om daar ook te ronselen. In feite staat zulk een stem gelijk met het gedrag van een opvarende die tijdens een storm overboord springt om aan zeeziekte te ontsnappen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De piratenpartij brengt een frisse wind in dat alles. Ze betekenen nu misschien nog niet veel, maar èlke partij is ooit klein begonnen. Een stem op een kleine, nieuwe partij is NOOIT een verloren stem! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je bent echt wel een grapjas Raf. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ontwaakt verworpenen ! den baas is ne smeerlap ! :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be