![]() |
Confederalisme.
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.
|
Citaat:
Weverke is ondertussen al op de koffie geweest bij Fluppe. Waar is de tijd dat hij nog weigerde om het koninklijk paleis te betreden. |
Er zijn nu eenmaal consequenties ....
Hij droeg vroeger ook geen pak en das .. |
Citaat:
Er komt dus geen confederalisme, dat was al een hele tijd duidelijk. |
In augustus 2013 heeft de N-VA, bij monde van Bracke, al duidelijk gecommuniceerd dat confederalisme niet op tafel zal liggen. Ik snap niet er nog mensen zijn die iets anders geloven.
|
Zoals Bart Maddens het mooi heeft verwoord: "De N-VA-blauwdruk voor confederalisme kan alvast worden bijgezet in het Archief en Documentatiecentrum voor het Vlaams-Nationalisme."
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan hadden ze de mensen niet alleen vanuit linkse hoek, maar ook vanuit het centrum bang kunnen maken. En zelfs indien ze dan een gelijkaardige score hadden gehaald, dan konden ze zelfs niet eens inzetten op het sociaal-economische. Als Europa uiteen was gevallen, dan was een splitsing een feit geweest. De betere landen, (Angelsaksisch) zouden samen geklit hebben en dan zou het voor Vlaanderen perfect te verantwoorden zijn geweest om het karretje aan 'EURO-NORD' te koppelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat confederalisme voor het archief is, geloof ik niet. Het was één aanbod omdat separatisme geen draagvlak heeft, aangezien Bracke het veld werd ingestuurd om de temperatuur te meten was het de bedoeling het confederalisme als lange termijn plan te beschouwen. Nochtans heeft N-VA openlijk de confederale plannen naar de achtergrond verschoven, en toch is er een verse lading VB'ers bijgekomen. Twee vliegen in één klap: een groot Vlaams font bij een partij en tegelijk mogen focussen op socio economische thema's. |
het confederalisme zit in de frigo, dat is toch al een hele tijd geweten? BDW heeft dat op voorhand ook gezegd dat hoe meer hij socio-economisch zijn zin zal krijgen, hoe minder hij over het communautaire ging spreken.
Zeker na het blokkeren van de grondwet is het confederalisme voor vijf jaar weg, hoeveel stemmen n-va ook zou halen. maar ondertussen weet iedereen dat het allemaal niets uitmaakt: n-va gaat overal buitenvliegen |
Confederalisme?
Binnen 5 jaar... Op tafel... Misschien... |
Citaat:
Probeer tegenwoordig eens met een Vlaamse vod te zwaaien op een N-VA congres en je riskeert een lynchpartij. |
Citaat:
|
Citaat:
Zij die het confederalisme willen zullen geduld moeten oefenen. Misschien liggen binnen 5 jaar de kaarten anders. |
Citaat:
Ik begrijp de draagwijdte van die zin langs geen kanten. |
Confederalisme is een moeilijk woord voor een ingewikkelde en inefficiente constructie die door haar ingewikkeldheid het onmogelijk maakt beslissingen te nemen en dus niet kan werken.
|
Citaat:
De reden was eenvoudig, het confederalisme was gewoonweg onwerkbaar. |
allemaal praat voor de vaak. Ze gaan n-va er toch uitgooien
|
Citaat:
Confederalisme is geen thema geweest bij de verkiezingen. En ik betwijfel of de gemiddelde kiezer het woord kan uitleggen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be