Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   CD&V en Wouter Beke de sleutel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202805)

Blue Sky 26 mei 2014 21:39

CD&V en Wouter Beke de sleutel

Laat u niet vangen aan zijn wat bedrieglijk, brave uiterlijk. Voor de verkiezingen voerde hij al een wat negatieve campagne over de NVA met te stellen dat stemmen op de NVA het land zou blokkeren, maar zijn strafste stoot moet nog komen. Het een en ander is af te leiden uit zijn wat zenuwachtige houding. Daarachter schuilt wellicht zijn plan om de NVA buiten spel te zetten en met andere partijen in zee te gaan. CD&V levert opnieuw de minister president en misschien nog wel meer. De NVA is aan zet, dixit Beke, maar in zijn achterhoofd heeft "Jommeke" al heel andere plannen...

"Onoverbrugbare verschillen" tussen CD&V en NVA zullen zijn reden zijn.

De doodgezwegen ACW affaire speelt hierbij misschien ook wel een doorslaggevende rol.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...bij-CD-V.dhtml

Je moet het toch maar durven ...

Mambo 26 mei 2014 21:46

Wouter Beke de keutel?

omaplop 26 mei 2014 22:04

Ik vond ook dat hij heel zenuwachtig was en onduidelijke taal sprak... Wedden dat ze weer Tsjevenstreken aan het voorbereiden zijn?

Ze hebben hun partijbureau deze avond getimed, zodat De Wever ze niet vroeger moest opbellen. En dat de Franstaligen hun plannen al konden smeden.

http://www.lalibre.be/actu/politique...704f05d69d801f

Jan van den Berghe 26 mei 2014 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7162999)
Wouter Beke de keutel?

In tegenstelling tot Peeters maakte Beke in het kopstukkendebat een heel vreemde indruk.

DONG ZHUO 26 mei 2014 22:13

't zou hun zuur kunnen opbreken...........

als ze het weer zouden "arrangeren" met de traditionele partijen

de kiezer heeft gekozen voor verandering, zoveel is duidelijk

als ze nu nog eens op de Vlaming zijne kop gaan kakken....

zou er wel ne keer een "marche' op brussel kunnen georganiseerd worden om de partijlokalen van de "wij blijven de kiezer negeren' politiekerkes kort en klein te slaan of een beeteken in de fik te steken.... terwijl hun grote ongehoorzame poen/postjespakkers er nog inzitten:twisted:

Locke 26 mei 2014 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 7163036)
't zou hun zuur kunnen opbreken...........

als ze het weer zouden "arrangeren" met de traditionele partijen

de kiezer heeft gekozen voor verandering, zoveel is duidelijk

als ze nu nog eens op de Vlaming zijne kop gaan kakken....

zou er wel ne keer een "marche' op brussel kunnen georganiseerd worden om de partijlokalen van de "wij blijven de kiezer negeren' politiekerkes kort en klein te slaan of een beeteken in de fik te steken.... terwijl hun grote ongehoorzame poen/postjespakkers er nog inzitten:twisted:

Waarom denk je dat dit nu wel zou gebeuren? Het zou niet de eerste keer zijn toch?

Charlie don't Surf 26 mei 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7163023)
Ik vond ook dat hij heel zenuwachtig was en onduidelijke taal sprak... Wedden dat ze weer Tsjevenstreken aan het voorbereiden zijn?

Ze hebben hun partijbureau deze avond getimed, zodat De Wever ze niet vroeger moest opbellen. En dat de Franstaligen hun plannen al konden smeden.

http://www.lalibre.be/actu/politique...704f05d69d801f

Aan de reacties te lezen toch weinig animo in Wallonie voor een tripartite ,

Citaat:

En Belgique nous avons aussi des oligarques. Chez nous ce sont des oligarques de la politique. Comme en Ukraine, on est chocolat

matthias999 26 mei 2014 22:37

Ik hoop niet dat de Wever weer recht in de val van CD&V loopt, ze hopen op voorhand al dat hij zal mislukken zodat ze hun postjes kunnen veiligstellen in een tripartietje....

als men nva toch voor een 2de keer buiten spel zullen zetten dan heeft het in mijn ogen geen enkele zin meer om eigenlijk nog te gaan stemmen, als ze toch altijd maar hun goesting doen en 1/3 van het volk blijven negeren.

DONG ZHUO 26 mei 2014 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Locke (Bericht 7163051)
Waarom denk je dat dit nu wel zou gebeuren? Het zou niet de eerste keer zijn toch?

wat in Ukraine voorgevallen is zou hier ook wel eens kunnen gebeuren....
revolutie.... de geweren staan klaar ;-)

fransV 27 mei 2014 05:46

val

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 7163058)
Ik hoop niet dat de Wever weer recht in de val van CD&V loopt, ze hopen op voorhand al dat hij zal mislukken zodat ze hun postjes kunnen veiligstellen in een tripartietje....

als men nva toch voor een 2de keer buiten spel zullen zetten dan heeft het in mijn ogen geen enkele zin meer om eigenlijk nog te gaan stemmen, als ze toch altijd maar hun goesting doen en 1/3 van het volk blijven negeren.

Het lot van De Wever ligt nu eenmaal in andermans handen .
Hij kan enkel hopen op een "ja" van de MR en zal verder plat op de buik moeten en toegevingen doen (en veel) Dat is een spijtige realiteit

alberto 27 mei 2014 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fransV (Bericht 7163229)
Het lot van De Wever ligt nu eenmaal in andermans handen .
Hij kan enkel hopen op een "ja" van de MR en zal verder plat op de buik moeten en toegevingen doen (en veel) Dat is een spijtige realiteit

Zelfs dat zit er niet in.
Volgens HLN.
Citaat:

Met of zonder de N-VA? Zo klonk de expliciete vraag van RTBF-radiopresentator Bertrand Henne vanochtend aan MR-kopstuk Didier Reynders. "Liever zonder", luidde het antwoord.
Ik vermoed dat de NVA er zelfs op het Vlaamse niveau niet bij zal zijn.

Boduo 27 mei 2014 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 7163420)
...
...
Ik vermoed dat de NVA er zelfs op het Vlaamse niveau niet bij zal zijn.

D�*t zou kunnen de fatale druppel zijn die het vat doet overlopen.

warpozio 27 mei 2014 08:54

Oranje-Blauw zit zeker in de regeringen...
Dan afwachten of het rood of NV-A zal worden

Vlaams: CD&V, Open VLD en (SP.a of NV-A)
Federaal CD&V+CDH, Open VLD+MR en (SP.a+PS of NV-A)

Vrijheideerst 27 mei 2014 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7163435)

Ik hoop het. Dit land heeft lang genoeg bestaan.

fox 27 mei 2014 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7163435)

Tja, ze zijn er op alle niveaus bij, of ze zijn er op geen enkel niveau bij. Dat is toch duidelijk. Als de traditionelen de N-VA laten vallen op federaal niveau dan zou N-VA keihard stokken in de wielen van de federale proberen steken als grootste partij in de Vlaamse regering. Dat risico gaan de traditionelen niet lopen hoor. Mij lijkt de kans uiterst klein dat CDH de PS gaat laten vallen. Dat VLD, SP.A en CD&V minder scrupules hebben, is al geweten van de vorige verkiezingen.

subocaj 27 mei 2014 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 7163058)

Moeten ze die ander 2/3 negeren?

Boduo 27 mei 2014 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7163703)
Moeten ze die ander 2/3 negeren?

Die 2/3 staan in zéér verspreide slagorde: van uiterst rechts tot uiterst links.
Van versnippering gesproken.

Gipsy 27 mei 2014 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7163592)
Ik hoop het. Dit land heeft lang genoeg bestaan.

Noch in België noch in Vlaanderen is er een meerderheid voor een splitsing. Er zijn daar reeds tientallen enquêtes rond gehouden. Men zou nog twijfels kunnen hebben moest dat tegen de helft liggen maar zelfs in Vlaanderen is het een kleine minderheid.

Men kan iets miljoenen keren herhalen daarom is het nog geen realiteit.

Blue Sky 27 mei 2014 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7163602)
Tja, ze zijn er op alle niveaus bij, of ze zijn er op geen enkel niveau bij. Dat is toch duidelijk. Als de traditionelen de N-VA laten vallen op federaal niveau dan zou N-VA keihard stokken in de wielen van de federale proberen steken als grootste partij in de Vlaamse regering. Dat risico gaan de traditionelen niet lopen hoor. Mij lijkt de kans uiterst klein dat CDH de PS gaat laten vallen. Dat VLD, SP.A en CD&V minder scrupules hebben, is al geweten van de vorige verkiezingen.

MR had ook al vooraf aangegeven een symmetrische regering te willen hebben en niet met de racistische NVA te willen regeren.

Vrijheideerst 27 mei 2014 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7163809)
Noch in België noch in Vlaanderen is er een meerderheid voor een splitsing. Er zijn daar reeds tientallen enquêtes rond gehouden. Men zou nog twijfels kunnen hebben moest dat tegen de helft liggen maar zelfs in Vlaanderen is het een kleine minderheid.

Men kan iets miljoenen keren herhalen daarom is het nog geen realiteit.

Dat weet ik, alleen het VB lijkt dat niet te weten. Maar het aantal voorstanders groeit, en dan nog, ik denk niet dat we hier 200.000 mensen op straad mogen verwachten als het uiteenvalt.

Het is zoals Geert Lambert ooit zei: Ik ben niet elke dag bezig met de splitsing, maar zal zeker geen traan laten als het er toch van komt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be