Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zes Congolese adoptiekinderen dan toch aangekomen in België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202812)

Universalia 27 mei 2014 07:08

Zes Congolese adoptiekinderen dan toch aangekomen in België

Bron

Men blijft ze maar uitnodigen :roll:

Ik denk dat ze in sommige andere landen denken, dat Belgen donkere mensen zijn. 8O

Dat moet echt wel een winstgevende handel zijn dat 'versluizen/handeltje' in adoptiekinderen.

Didier Reynders, die mogen ze ook al schrappen.

Klein Licht 27 mei 2014 09:45

Universalia 27 mei 2014 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7163530)

Inderdaad.

Eigenlijk lag het in mijn bedoeling bij het opstarten van dit draadje, of men het zich niet eens kan afvragen of er hier in België zelf, geen kindjes/jonge mensen genoeg zijn die op een 'leuk gezinnetje' zitten te wachten, op mensen die voor hen een 'soort' van ouderrol willen spelen? 8O

Waarom moet men die elders gaan zoeken????

Orphans ... (volle weeskinderen)

Skobelev 27 mei 2014 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7163271)
Bron

Ik denk dat ze in sommige andere landen denken, dat Belgen donkere mensen zijn. 8O

Dat moet echt wel een winstgevende handel zijn dat 'versluizen/handeltje' in adoptiekinderen.

Hoeveel verdienen er bij K&G hun wedde door deze koehandel? :?

Klein Licht 27 mei 2014 12:40

Pleegkinderen zijn er in België meer dan genoeg. Adoptiekinderen daarentegen, not so much.

Citaat:

Adopteerbare kinderen
De kinderen die in België worden afgestaan voor adoptie zijn meestal zeer klein. De afstand gebeurt vaak meteen na de geboorte. Ten vroegste na 2 maanden kan het kind officieel afgestaan worden en kan overgegaan worden tot adoptie. De geboorteouder(s) krijgen bij de adoptiediensten de mogelijkheid om zelf mee te beslissen in welk type gezin ze hun kind willen laten plaatsen.

Aangezien in België een goed sociaal systeem bestaat, worden in verhouding tot bepaalde herkomstlanden, zeer weinig kinderen afgestaan en is het aantal binnenlandse adopties via adoptiediensten zeer laag. Geboorteouders kunnen op verschillende manieren ondersteund worden waardoor het behoud van hun kind ook vaak mogelijk blijft.
http://www.kindengezin.be/adoptie/ad...bare-kinderen/

Len 28 mei 2014 20:37

het maakt het melden dat ze geadopteerd zijn makkelijker. ze groeien op in een zichtbaar onlogisch afkomstsverhaal.
en ze weten dat ze gered zijn van een vreselijke plek. Maar een plek die vindbaar is.
Hetzelfde geldt naar de omgeving toe.
Adopteren is een ingrijpende keuze, het is beter om er openbaar voor uit te komen.
plus de omgeving ziet ook de reddingsactie, het praten over de afkomst is makkelijker.

Je hebt hoedanook het kind al een beter leven gegeven
en je hebt het opgenomen in je familie
2 vliegen in 1 keer

AnarchoChristophe 28 mei 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7163271)

Ben jij werkelijk bezorgd om mensenhandel, of is dit gewoon weer een sterk staaltje platvloers racisme?

AnarchoChristophe 28 mei 2014 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende (Bericht 7167180)
Zoude gij ne neger as adoptiefzeun wille, dan? Indien ni, vreet dan es u politiek-correct klakse op.

Kom eens terug als je nuchter bent.

Doge 28 mei 2014 22:22

Niets verkeerd met adoptie zolang de familie niet meereist, dit gaat zelfs niet over immigratie per sé.

(neo)geopolitiek 29 mei 2014 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7167373)
Niets verkeerd met adoptie zolang de familie niet meereist, dit gaat zelfs niet over immigratie per sé.

2

Heb de kinderen met hun "nieuwe" ouders hier in Kinshasa gezien tijdens hun verblijf in de bijgebouwen van de ambassade, ik twijfel er niet aan dat het voor de kinderen de beste keuze was, ik twijfel er ook niet aan dat ze zich perfect zullen integreren in hun nieuwe land

Rahowa 29 mei 2014 16:59

Ik denk dat als ze zo graag negers zien,waarom gaan ze dan zelf niet in Congo wonen in plaats van hier het straatbeeld te vervuilen?

Doge 29 mei 2014 17:32

Negers zijn super mooi, bepaalde streken dan toch. Alleen jammer dat er zoveel moslims tussen zitten, die verpesten alles. :-(

Nietzsche 30 mei 2014 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7167240)
Kom eens terug als je nuchter bent.

2

Maar om er toch op terug te komen : hoe denk jij daar nu eigenlijk over?

Stel jij hebt een dochter, zou je het dan prettig vinden als ze met een neger thuis zou komen?

AnarchoChristophe 30 mei 2014 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7171404)
2

Maar om er toch op terug te komen : hoe denk jij daar nu eigenlijk over?

Stel jij hebt een dochter, zou je het dan prettig vinden als ze met een neger thuis zou komen?

Volgens mij (het is natuurlijk maar gokken tot de situatie voorkomt) zou ik daar weinig problemen mee hebben. Ideologie, levensvisie, e.d. zullen eerder voor botsingen zorgen dan huidskleur denk ik.
(natuurlijk kunnen ook gewoon gedrag en gewoontes voor wrijvingen zorgen, maar om het toch wat identitair te houden zal ik me daartoe beperken)

Nietzsche 30 mei 2014 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7171407)
Volgens mij (het is natuurlijk maar gokken tot de situatie voorkomt) zou ik daar weinig problemen mee hebben. Ideologie, levensvisie, e.d. zullen eerder voor botsingen zorgen dan huidskleur denk ik.
(natuurlijk kunnen ook gewoon gedrag en gewoontes voor wrijvingen zorgen, maar om het toch wat identitair te houden zal ik me daartoe beperken)

Maar afkomst kun je toch wel direct verbinden aan levensvisie, normen en waarden enz..

En met afkomst heb je ook huidskleur, natuurlijk zal huidskleur niet voor de directe afwijzing zorgen, maar toch.

AnarchoChristophe 30 mei 2014 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7171412)
Maar afkomst kun je toch wel direct verbinden aan levensvisie, normen en waarden enz..

En met afkomst heb je ook huidskleur, natuurlijk zal huidskleur niet voor de directe afwijzing zorgen, maar toch.

Als je 10 willekeurige blanken en 10 willekeurige zwarten van pakweg 16-20 jaar neemt, garandeer ik je dat ik me niet minder ga ergeren aan het gemiddelde gedrag van die blanken. Beiden gaan ongeveer even weinig aanhebben met de waarden en normen die hier ooit golden, met een Europeese of meer lokale identiteit, of zelfs maar historische kennis hebben over deze omstreken.

In sommige omgevingen kom je zelfs beter uit bij zwarten. 10 willekeurige zwarten en 10 willekeurige blanken aan d'unief bijvoorbeeld, gegarandeerd dat die zwarten meer gevoel voor waarden en identiteit hebben.

Universalia 31 mei 2014 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7171448)
Als je 10 willekeurige blanken en 10 willekeurige zwarten van pakweg 16-20 jaar neemt, garandeer ik je dat ik me niet minder ga ergeren aan het gemiddelde gedrag van die blanken. Beiden gaan ongeveer even weinig aanhebben met de waarden en normen die hier ooit golden, met een Europeese of meer lokale identiteit, of zelfs maar historische kennis hebben over deze omstreken.

In sommige omgevingen kom je zelfs beter uit bij zwarten. 10 willekeurige zwarten en 10 willekeurige blanken aan d'unief bijvoorbeeld, gegarandeerd dat die zwarten meer gevoel voor waarden en identiteit hebben.

Niet met akkoord.

AnarchoChristophe 31 mei 2014 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7171803)
Niet met akkoord.

Niet mee akkoord* en dan is het duidelijk dat jij niet veel buitenkomt.

Nietzsche 31 mei 2014 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7171448)

Uiteraard, dit ontken ik dan ook nergens hé.

Maar ik doel op de basis westerse normen en waarden. Iemand uit Afrika heeft toch een ander beeld van vrijheid, vrouwen dan wij in het westen.

En ja, ik generaliseer als de pest.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be