Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Aanslag in Nederland voorkomen door NSA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202825)

Antoon 27 mei 2014 09:38

Aanslag in Nederland voorkomen door NSA

Soms vraag ik mij af of de onvoorwaardelijke anti's die het hardst roepen echt liever doodgaan of zwaar verminkt willen worden bij een aanslag.
En of ze, wanneer zoiets gebeurt en ze het kunnen navertellen, nog even hard hun bewondering gaan uiten voor landverrader Snowden.

Let op, ik ken hun antwoord, mochten ze de moeite doen om te reageren. Ze gaan dit afwijzen als propaganda. En wanneer er echt iets gebeurt, dan is het een inside job.

Bende losers.

Citaat:

In Nederland is een aanslag voorkomen door het afluisterprogramma PRISM van de Amerikaanse inlichtingendienst NSA. Dat staat in een verslag van de toezichthouder op de Nederlandse diensten, de Commissie van Toezicht betreffende de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CTIVD), over haar werkzaamheden in 2013.

Volgens het rapport is dat besproken tijdens een vergadering op 3 juli 2013. "In de vergadering is de commissie bericht dat dankzij de inzet van PRISM 26 aanslagen (in Europa, waaronder één in Nederland) zijn verijdeld", zo valt te lezen.

bron

mvd 27 mei 2014 12:15

Jij snapt niet wat de kritiek was op de NSA he?

Klein Licht 27 mei 2014 13:30

Voor zij die ook een andere bron willen dan WC-eend zelf:

http://www.techdirt.com/articles/201...errorism.shtml

Citaat:

The report finds, exactly as everyone else has, that the Section 215 effort was only helpful in finding one guy who sent some money to Somalia.
Met andere woorden: met hun miljarden kostende Prism-programma hebben ze in totaal 1 pee gevangen die geld wou opsturen naar Al-Shabaab. Je kan natuurlijk geloven dat die dat geld gingen gebruiken om u hier te komen doodmaken of verminken.

De realisten zullen u echter blijven uitlachen, en vragen: "wie is nu de loser?"

zie ook

Antoon 27 mei 2014 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7164091)
Voor zij die ook een andere bron willen dan WC-eend zelf:

http://www.techdirt.com/articles/201...errorism.shtml

Met andere woorden: met hun miljarden kostende Prism-programma hebben ze in totaal 1 pee gevangen die geld wou opsturen naar Al-Shabaab. Je kan natuurlijk geloven dat die dat geld gingen gebruiken om u hier te komen doodmaken of verminken.

De realisten zullen u echter blijven uitlachen, en vragen: "wie is nu de loser?"

zie ook

Klein Licht, what's in a name ;-)

Jay-P. 27 mei 2014 14:40

En ondertussen: belastingaanslagen galore...
"Wij zullen doorgaan..."

Savatage 27 mei 2014 21:16

Almaar goed dat de NSA nog zo oplettend en actief is geweest. Wat mij betreft subsidiëren ze die mannen nog heel wat meer.

Savatage 27 mei 2014 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7164091)

De realisten? Die 9/11 conspiracy freaks hier vanop politics? Of de USA haters? Of mensen die verontwaardigd zijn dat hun berichtjes die ze op facebook gooien gelezen worden door externen? Het kan me gestolen worden wat die marginale minderheden daarvan denken.

Bad Tölz 28 mei 2014 00:21

Terrorisme is een marginaal fenomeen. Schandalig dat daar zoveel belastinggeld naartoe gaat. De kosten wegen veel zwaarder door dan eventuele baten.

Nietzsche 28 mei 2014 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7165068)
De realisten? Die 9/11 conspiracy freaks hier vanop politics? Of de USA haters? Of mensen die verontwaardigd zijn dat hun berichtjes die ze op facebook gooien gelezen worden door externen? Het kan me gestolen worden wat die marginale minderheden daarvan denken.

Nee, gewoon de mensen die zeggen dat men niet zo hysterisch moet doen over terrorisme.

Bad Tölz 28 mei 2014 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7165333)
Nee, gewoon de mensen die zeggen dat men niet zo hysterisch moet doen over terrorisme.

Inderdaad. Je zou denken dat neoliberalen een probleem zouden hebben met zulke verspillingen van belastinggeld.

Nietzsche 28 mei 2014 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7165345)
Inderdaad. Je zou denken dat neoliberalen een probleem zouden hebben met zulke verspillingen van belastinggeld.

Niet als dat neoliberalisme samenhangt met een fetisj voor Murica !

Bad Tölz 28 mei 2014 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7165348)
Niet als dat neoliberalisme samenhangt met een fetisj voor Murica !

Of gewoon een fetisj voor orde en controle. Het zijn eigenlijk schijnliberalen.

Nietzsche 28 mei 2014 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7165352)

Ook een mogelijkheid, ik ben alleen geen psycholoog.

zonbron 28 mei 2014 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7165064)
Almaar goed dat de NSA nog zo oplettend en actief is geweest. Wat mij betreft subsidiëren ze die mannen nog heel wat meer.

Gaat U of de belastingbetaler het betalen beste @Savatage?

;-)

zonbron 28 mei 2014 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7165356)
Ook een mogelijkheid, ik ben alleen geen psycholoog.

Hoezo?

zonbron 28 mei 2014 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7165068)

:lol:

Bolleke Wol 1 juni 2014 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7165352)

Fascisten is een veel accurater omschrijving.

Bad Tölz 1 juni 2014 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7173147)
Fascisten is een veel accurater omschrijving.

Nee. Het mystiek gedweep met organische volksgemeenschappen is niet aanwezig.

Bolleke Wol 1 juni 2014 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7173514)
Nee. Het mystiek gedweep met organische volksgemeenschappen is niet aanwezig.

Modern fascisme kan zich inderdaad maar moeilijk op organische volksgemeenschappen baseren: het corporatisme is immers transnationaal geworden. De belangen van het grootkapitaal zijn geglobaliseerd dus het autoritaire repressieapparaat moet ook geglobaliseerd worden.
NSA moet in heel de wereld kunnen opereren en de hele wereld bespioneren.

Toch zal je altijd nog een zweem van nationalisme terugvinden zoals in het gedweep met de stars 'n' stripes, vandaag de vlag bij uitstek van het reele fascisme.

Bolleke Wol 1 juni 2014 17:19

Fascisme in de praktijk:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7165064)

Tot zover alle fake liberaal gezwets.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be