Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   De uitslag in Turnhout, waar er boel was intern N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202840)

De schoofzak 27 mei 2014 13:13

De uitslag in Turnhout, waar er boel was intern N-VA

1 Bijlage(n)
Was was het effect van al die miserie intern de n-va ?

Als je niet te lui bent, dan kan je het zelf lezen in het Nieuwsblad, in een andere gazet naar keuze, of hier:

.

Juan 27 mei 2014 13:24

Nogal lui slechts naar een gemeente uit het kanton Turnhout te kijken. Even vergelijken met de drie andere gemeenten:

Kanton Turnhout
- Gemeente Beerse: N-VA 42,37%
- Gemeente Oud-Turnhout: N-VA 38,39%
- Gemeente Turnhout: N-VA 32,47%
- Gemeente Vosselaar: N-VA 39,50%

Tja...

Cheminot 27 mei 2014 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de fact checker (Bericht 7164089)
In de Noorderkempen wonen klaarblijkelijk veel racisten.

Bron?

Vrijheideerst 27 mei 2014 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 7164076)
Nogal lui slechts naar een gemeente uit het kanton Turnhout te kijken. Even vergelijken met de drie andere gemeenten:

Kanton Turnhout

Tja...

En gij vindt da slecht, zeker? :roll:

Robinus V 27 mei 2014 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 7164076)

Kanton Turnhout

Tja...

Bij de provincieraad in 2012 hadden ze 36,2 in Turnhout, dus -3,7 procentpunt in vergelijking daarmee, terwijl in heel Antwerpen de score Vlaams 0,6 procentpunt hoger ligt dan provinciaal in 2012. Dus de 'groei' is 4,3 procentpunt kleiner. Ermee rekening houdende dat Turnhout zelf en de aangrenzende gemeenten een kleinere groei (ook soms negatief) kennen dan de rest van de provincie en zo dat gemiddelde ook mee omlaag halen, zou een goede schatting zijn dat het zo'n 4,5 procentpunt gescheeld heeft in Turnhout.

Samen met de aangrenzende gemeenten scheelt dat 0,2 procentpunt voor de provincie Antwerpen. Niet veel, maar mooi meegenomen. Het heeft net geen zetel gescheeld. In de provincie Antwerpen is voor het Vlaams parlement de laatste zetel van N-VA de krapst verdiende en bij het federale parlement is in de provincie Antwerpen de laatste van N-VA de tweede krapst verdiende (de tweede voor VB is de krapste).

Robinus V 27 mei 2014 13:53

Citaat:

Dat kan ik bevestigen. Hier stemmen inderdaad veel racisten op N-VA. Ik weet niet of dat in andere regio's ook zo is, maar hier alleszins wel. Misschien ben ik daarom extra wantrouwig ten opzichte van de N-VA.

De Prof 27 mei 2014 13:54

Citaat:

In het kanton Zandhoven haalde de NVA 49.5% !!!
Met een uitschieter in Schilde waar ze 53% haalde

Cheminot 27 mei 2014 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7164153)
Dat kan ik bevestigen. Hier stemmen inderdaad veel racisten op N-VA. Ik weet niet of dat in andere regio's ook zo is, maar hier alleszins wel. Misschien ben ik daarom extra wantrouwig ten opzichte van de N-VA.

Minstens evenveel rascisten die op OVld hebben gestemd, minstens evenveel die op de Ps of Mr hebben gestemd. Maar het past natuurlijk in de nieuwe cordonvorming om een deel van je bevolking uit te sluiten.

Zipper 27 mei 2014 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de fact checker (Bericht 7164173)
Ja, als het weet dat meer dan 50% van de ondernemers op de N-VA hebben gestemd (en meer dan 50% van de geneesheren) dan moet de N-VA echt wel heel racistisch zijn.

ik dacht dat de stemming geheim was.

Bob 27 mei 2014 14:05

Citaat:

Zou eerder zeggen werkers, die door de niet werkers dan maar racisten worden genoemd ;-)

Bob 27 mei 2014 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de fact checker (Bericht 7164167)
Zoveel racisten?

Yep, de rest zijn migranten (die zijn dan dikwijls nog wel racistischer, maar ja, dat is een ander verhaal) ;-)

Robinus V 27 mei 2014 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de fact checker (Bericht 7164173)
Ja, als het weet dat meer dan 50% van de ondernemers op de N-VA hebben gestemd (en meer dan 50% van de geneesheren) dan moet de N-VA echt wel heel racistisch zijn.

Geen wonder dat iemand die gaat solliciteren met twee verschillende namen veel meer werk vindt met de Vlaamse naam.

Bob 27 mei 2014 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7164193)
Geen wonder dat iemand die gaat solliciteren met twee verschillende namen veel meer werk vindt met de Vlaamse naam.

Och kom, de overheidsdiensten klagen dat ze niet voldoende volwaardige migrant-kandidaten vinden.

schietboog 27 mei 2014 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 7164156)
In het kanton Zandhoven haalde de NVA 49.5% !!!
Met een uitschieter in Schilde waar ze 53% haalde

Zelfs bijna 54%.
Fijn om te weten dat ik in een gemeente woon waar meer dan de helft van de mensen met hun verstand hebben gestemd.

RubberBullet 27 mei 2014 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7164163)
Minstens evenveel rascisten die op OVld hebben gestemd, minstens evenveel die op de Ps of Mr hebben gestemd. Maar het past natuurlijk in de nieuwe cordonvorming om een deel van je bevolking uit te sluiten.

Niet zeveren he. Geen zinnig mens die gaat beweren dat alle NVA-ers racisten zouden zijn, maar bij de overlopende kiezers van het Vlaams Belang zitten toch wel veel racisten. Dat is iets dat je niet kan ontkennen. Misschien een spijtige zaak voor de doorsnee Vlaams Nationalist, maar het is wel een gegeven.

RubberBullet 27 mei 2014 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7164536)
Och kom, de overheidsdiensten klagen dat ze niet voldoende volwaardige migrant-kandidaten vinden.

Logisch. De scholingsgraad ligt ook gemiddeld lager, dus ge hebt sowieso minder valabele kandidaten.

Vigilant 27 mei 2014 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7164153)

Ken jij dan zo veel racisten? Zit je familie of vriendenkring vol racisten?

Vigilant 27 mei 2014 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet (Bericht 7165007)
Niet zeveren he. Geen zinnig mens die gaat beweren dat alle NVA-ers racisten zouden zijn, maar bij de overlopende kiezers van het Vlaams Belang zitten toch wel veel racisten. Dat is iets dat je niet kan ontkennen. Misschien een spijtige zaak voor de doorsnee Vlaams Nationalist, maar het is wel een gegeven.

Net zoals het een gegeven is dat de linkse partijen heel veel importracisten als kiezers hebben. En nog meer homofoben en sexisten. En een grote portie religieuze overdraagzamen. Dat is iets dat je niet kan ontkennen. Misschien een spijtige zaak voor de doorsnee progresseiveling, maar het is wel een gegeven.

Robinus V 27 mei 2014 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de fact checker (Bericht 7164205)
En heeft dat altijd met racisme te maken?

Met vooroordelen over wie niet Vlaams is. Met racisme dus, ja. Alles identiek, behalve een Vlaamse versus een buitenlandse naam, dat maakt een enorm verschil in de kansen om werk te vinden. Die buitenlandse naam wordt niet meer opnieuw gecontacteerd.

hamac 27 mei 2014 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7165063)
Met vooroordelen over wie niet Vlaams is. Met racisme dus, ja. Alles identiek, behalve een Vlaamse versus een buitenlandse naam, dat maakt een enorm verschil in de kansen om werk te vinden. Die buitenlandse naam wordt niet meer opnieuw gecontacteerd.

Waarom starten de progressieven geen ondernemingen dat hun progressief denken compleet in de praktijk brengt?

Hoge lonen voor iedereen, geen winstbejag, positieve discriminatie, minder werken, ....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be