Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Kiezersbedrog... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202852)

CLAESSENS Joris 27 mei 2014 14:25

Kiezersbedrog...

http://www.gva.be/regio-kempen/desse...0-stemmen.aspx

Mijn buikgevoel is, hoe zielig voor deze man, hoe moedig...

Mijn verstandelijke vermogen zegt; eigenlijk is dit net zo verwerpelijk als eender welke andere politicus die op de lijst gaat staan om stemmen te trekken wetende dat hij nooit zal gaan zetelen om welke reden dan ook.

Flor is niet dom en de campagnevoerders weten echt wel wat ze doen.

Ik vrees dan ook dat de tweede bepaling de meest correcte is. Kiezersbedrog in het kwadraat dus...

Wat denken jullie van dit soort campagnes? Moedig of verwerpelijk?

Eduard Khil 27 mei 2014 14:28

iedereen wist op voorhand dat Flor dodelijk ziek was. Hij heeft dus niemand bedrogen.

Zeus 27 mei 2014 14:31

Kiezersbedrog, nee. Politiek lege medelijdenstem, ja.

Alleszins, nog veel sterkte gewenst aan de man voor de ongetwijfeld moeilijke tijden die nog zullen volgen.

subocaj 27 mei 2014 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7164248)
iedereen wist op voorhand dat Flor dodelijk ziek was. Hij heeft dus niemand bedrogen.

Voor eenmaal zijn we het volledig eens.

CLAESSENS Joris 27 mei 2014 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7164248)

Als je niet verder kijkt wel ja.
Maar een feit is dat ook Flor en de campagneleiders dit weten.
Zelf van nabij betrokken te zijn geweest bij het voeren van campagnes weet ik dat ik mij hier de vraag zou stellen over de moraliteit.

In een campagne poogt men namelijk niet om de vaste stemmers te overtuigen maar wel de twijfelaars.
En hier wordt dus misbruik gemaakt van Flors ziekte om kiezers, die anders niet voor deze partij of niet voor die mensen die nu van Flors stemmen zullen profiteren zouden stemmen, toch op deze partij te laten stemmen, los van hun programma en enkel gebaseerd op medeleven met Flor.

De bedoeling is hier duidelijk extra stemmen te vangen door het mis/gebruiken van Flors ziekte.
Het gaat dus niet enkel om stemmen die hij ook zonder zijn ziekte zou vangen maar wel om de stemmen die hij extra vangt door het uitspelen van zijn ziekte. Plus de extra stemmen die derden gaan vangen enkel en alleen dank zij het uitspelen van zijn ziekte plus het feit dat hij deelneemt, wetende dat hij die mensen niet zal gaan vertegenwoordigen.

Voor mij blijft dit duidelijk en opzettelijk kiezersbedrog.

Want dit soort mensen denkt, wat een moedige kerel, die krijgt mijn stem.
Terwijl die stem, bij voorafgaande afspraak tussen Flor en de betrokken partij, in werkelijkheid naar een ander zullen gaan...

subocaj 27 mei 2014 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7164261)
Kiezersbedrog, nee. Politiek lege medelijden stem, ja.

Alleszins, nog veel sterkte gewenst aan de man voor de ongetwijfeld moeilijke tijden die nog zullen volgen.

Dat denk ik niet, wel dat hij door het stemadvies van N-VA, iedereen op de lijst aan te kruisen méér stemmen heeft behaald dan normaal.
Hopelijk moet zijn familie niet wachten tot 4 dagen voor zijn dood op financiële steun, zoals reeds vele malen gebeurd is met mensen met zijn ziekte of ALS of MS.

De rechtvaardige rechter 27 mei 2014 14:46

Als laatste opvolger is de kans wel klein dat je verkozen wordt. Trouwens iedereen wist dat Flor dit deed om de partij te steunen. Ik vind het woord kiezersbedrog hier toch niet op zijn plaats.

De schoofzak 27 mei 2014 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7164241)

Mijn verstandelijke vermogen zegt; eigenlijk is dit net zo verwerpelijk als eender welke andere politicus die op de lijst gaat staan om stemmen te trekken wetende dat hij nooit zal gaan zetelen om welke reden dan ook.

Ik vrees dan ook dat de tweede bepaling de meest correcte is. Kiezersbedrog in het kwadraat dus...

Dit is helemaal geen kiezersbedrog; iedere kiezer wist perfect dat een stem op de Flor een stem is voor zijn erfgenamen.
Perfect eerbaar.

Dat jij dit betwijfelt, zegt veel over jezelf.

.

fox 27 mei 2014 14:51

Kiezersbedrog is beweren dat je goed werk geleverd hebt, terwijl je weet dat dit niet zo is. Maggie Deblock bijvoorbeeld leverde daarvan een sterk staaltje af.

toccata 27 mei 2014 15:07

Ik zie met de beste wil ter wereld niet in hoe dit kiezersbedrog is. Zowel het VB als N-VA heeft niemand de les te spellen als't op schijnkandidaturen en ethiek in de politiek aankomt. Zoals wel vaker zijn het de groenen die hier het goede voorbeeld geven.

fox 27 mei 2014 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mick Dundee (Bericht 7164379)
Ethiek, wat is dat?

Is dat zoiets als het aanvaarden van gratis tickets voor een muziekfestival, uitgegeven door de producent van goederen; dewelke moeten worden verboden volgens het partijprogramma?

Link

Wie weet is het wel iemand beschuldigen van strafbare feiten zonder de minste vorm van bewijs en je daarna verschuilen achter je parlementaire onschendbaarheid. Ja, die Calvo is een ethisch mannetje.

Woordenaar 27 mei 2014 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7164241)

=> Dat kan men dan evengoed zeggen over elke VB-stem.
Want wat wordt daarmee gedaan? Niets
De partij kan en wil geen beleid voeren en kroont zichzelf bij elke verkiezing tot de zweeppartij die vanuit de oppositie op het beleid kan wegen.
Dit is kiezersbedrog. Ze kunnen niet wegen op het beleid, hun zetelvertegenwoordiging in de parlementen zijn dusdanig klein dat ze verwaarloosbaar zijn bij elke stemming. En de partij weet dat zelf goed genoeg.
Ze wenst dat mensen voor hen kiezen, terwijl ze die stemmen daardoor politiek monddood maken...bravo

Ik denk niet dat het VB in deze van leer mag trekken wat betreft kiezersbedrog omwille van een 40000 stemmen die een terminaal zieke man achter zijn naam heeft kunnen krijgen.
Voor de Kamer doet Filip Dewinter slechts enkele duizenden stemmen beter, terwijl jullie hele partij zowat verworden is tot een terminale politieke beweging.

De schoofzak 27 mei 2014 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 7164360)
Ik zie met de beste wil ter wereld niet in hoe dit kiezersbedrog is. Zowel het VB als N-VA heeft niemand de les te spellen als't op schijnkandidaturen en ethiek in de politiek aankomt. Zoals wel vaker zijn het de groenen die hier het goede voorbeeld geven.

Zouden de groenen "beletten" dat een van hun coryfeeën die terminaal zou zijn, zou opkomen om "een laatste effort te placeren voor de goede zaak" ?

.

RubberBullet 27 mei 2014 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7164316)
Kiezersbedrog is beweren dat je goed werk geleverd hebt, terwijl je weet dat dit niet zo is. Maggie Deblock bijvoorbeeld leverde daarvan een sterk staaltje af.

Ongelooflijk, het gaat hier niet over Maggie De Block of jouw mening over haar beleid. Man toch, blijf bij het onderwerp.

RubberBullet 27 mei 2014 21:47

Ik vind er niks mis mee. Het toont gewoon wat iedereen weet: dat veel mensen niet stemmen uit politieke overwegingen, maar vaak uit sympathie, traditie of wat dan ook.

Jan Meuleman 27 mei 2014 21:55

Joris, dit is een degoutante en vulgaire post.
Zegt heel veel over jezelf.

hamac 27 mei 2014 21:57

Wordt daar ook een fles op gekraakt als het moment er is? Zoals bij Morel?

Max van Dietschland 27 mei 2014 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 7164302)
Als laatste opvolger is de kans wel klein dat je verkozen wordt. Trouwens iedereen wist dat Flor dit deed om de partij te steunen. Ik vind het woord kiezersbedrog hier toch niet op zijn plaats.

2

Eberhard Leclerc 27 mei 2014 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet (Bericht 7165135)
Ongelooflijk, het gaat hier niet over Maggie De Block of jouw mening over haar beleid. Man toch, blijf bij het onderwerp.

Manipulatie van de kiezer is het onderwerp.

Mevr De Block die apetrots een bruine Nederlandstalige arbeider het land uitschopt en daarmee de archetypische belgicistische VLD racisten geruststelt is daarvan een uitstekend voorbeeld.

DucDEnghien 27 mei 2014 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 7165164)
Joris, dit is een degoutante en vulgaire post.
Zegt heel veel over jezelf.

Typisch VB. De resultaten zijn er ook naar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be