![]() |
De Wever kan CD&V nog buitenspel zetten
De kiezer heeft de kaarten geschud.
Iedereen gaat ervan uit dan CD&V onmisbaar is langs Vlaamse kant, maar dat is niet waar. BDW kan een alternatieve meerderheid vormen met N-VA , OVLD en Groen. Dat lijkt onrealistisch, maar is dat ook zo? Als BDW "ringland" cadeau doet aan Groen, gaan ze dan neen zeggen?. OVLD is trouwens ook voor die overkapping. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar dat is het nu ook al niet. In ieder geval kan Peeters dan fluiten naar zen BAMtracé. Er kan dus nog hoog spel gespeeld worden :) |
En groen wordt zoals vorigekeer weer in de gracht gereden.
|
Ik zie Groen nog niet onmiddelijk me gaan in de fiscaal-sociaal-economische hervormingen van N-VA en O-VLD.
Het druist ook in tegen het idee van een verenigd links front waar ze mee aan willen werken. |
Citaat:
Beter in vogel in de hand als tien in de lucht. GROEN! kan één grote vis binnenhalen, anders hebben ze niks. |
Citaat:
N-VA kan vanuit de oppositie en met BDW als burgemeester van A ook stokken in de wielen steken ivm Oosterweel. BDW heeft trouwens altijd aangegeven dat hij niet getrouwd was met het Bam-tracé en liet zelfs al de mogelijkheid open voor alternatieven. In dat geval mag KP de centjes bij elkaar zoeken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij zou zo'n 'blauw-groen-gele' coalitie niet storen, maar ik vrees voor u dat het water tussen de enen en de anderen ook voor een statisticus toch wel wat té diep is. Een van de vele stommiteiten die de N-VA heeft begaan, lijkt mij de 'rechtse' profilering te zijn. Een 'zuivere' centrum-positionering van de N-VA had het VB én de LDD kunnen sparen, en zowel CD&V, Open-VLD als SP.a daar kunnen raken waar het het meest pijn zou doen. Ondertussen weet zowat iederéén dat wat in een verkiezingscampagne wordt verkondigd hoe dan ook niets meer is dan de stroop waarmee vliegen worden gevangen: eenmaal de stembusgang achter de rug, hoeft geen énkele politieker zich aan zijn 'gegeven woord' te houden. Dat is voor sommigen wellicht zelfs dé 'charme' van 'onze' 'democratie'. |
Citaat:
En dan kan CD&V fluiten naar het departement onderwijs. Wedden dat de CD&V nog zal komen smeken aan Bart De Wever om toch maar een Vlaamse regering met hen te vormen? |
Citaat:
Eerst elk biggetje afzonderlijk in het kinderbadje met een temperatuur van exact 32° en een concentratie Zwitzal van 1,29% vooraleer de balletjes onder verdoving mogen geknipt worden. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Zal niet gebeuren vrees ik. Trouwens, de Groenen zijn wellicht nog één van de weinigen die het goed voor hebben met ons land. |
Citaat:
Niet wijs. Of plooien voor OpenVLD en Sp.a, of gezichtsverlies, of N-VA erin. |
Citaat:
Ook N-VA heeft sociale accenten die Groen! zal kunnen bekoren buiten eventuele wortels inzake typisch groene standpunten. |
Citaat:
|
Citaat:
Regionaal kunnen ze wel één en ander uitspelen. Mathematisch zijn ze niet nodig bij de tripartite. Dat ligt anders bij N-VA. N-VA kan toch geen rechts-liberaal beleid voeren omwille van de hefbomen die nog steeds federaal liggen, maar hun sociale accenten lagen regionaal. Waarom zou Groen! tegen zijn tegen regeringsdeelname zijn met sociale accenten en groene programmapunten? Anders is het sowieso 5 jaar oppositie op beide niveaus voor Groen!. |
Citaat:
Er zijn mensen die niet kunnen lachen. Volgens mij zijn de lachspieren van De Wever op zeer jonge leeftijd geamputeerd. |
|
Citaat:
|
Citaat:
Als Groen zich laat verleiden door in een bootje te stappen met n-va tekenen ze hun eigen doodvonnis. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be